tosti, kippenpoten en yogidrink zijn volgens mij de middelen die niet echt bevorderlijk zijn voor je gezondheid.
Gebakken ei is goed hoor, ik dacht trouwens dat het eigeel toch nog veel enkelvoudig onverzadigd vetzuur bevat en nog wat ijzer, vitamines, mineralen ... kortom het beste van het ei eigenlijk. Wel proberen de dooier heel te houden. Komt de cholesterol van de dooier in contact met zuurstof krijg je geoxideerde cholesterol en dat zijn dan vrije radicalen die je dan zo opeet, niet aan te raden. Je hoeft het enkel te mijden indien je van nature een hoge cholesterol hebt of je aan het cutten bent en je vetinname wat wilt verminderen.
De vetten in het ei zijn afhankelijk van wat de kip eet tijdens zijn leven. Zo zijn er ook eieren met omega-3 vetzuren omdat de kip die ook bij haar voer kreeg. Het is niet omdat het een landdier is, dat de vetten ervan zowiezo verzadigd zijn.
Magere chocomelk is na onderzoek zelfs een goede post-workout drank gebleken, dus op het juiste tijdstip kan het je herstel zelfs bevorderen. Nu ook niet 2 liter na een training binnenkappen en dan verbaasd zijn dat je vetter bent geworden he
Pasta is ook een goede koolhydraatbron, vooral de volkorenpasta want hier zitten nog wat vitamines en mineralen in. Natuurlijk met mate eten natuurlijk, ik eet het niet veel omdat ik mij er heel makkelijk in 'overeet'. Ik eet dan liever aardappelen of rijst omdat dit beter vult en ik er minder snel terug honger van heb.