Fitness Seller

Vragen over training / voeding (Blessures)

MonteQQ

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
83kg
Hallo allemaal,

ik ben dus nieuw hier. Ik ben ook iemand die te snel, te ver wil gaan qua dingen.
Zo had ik dus 2 jaar helemaal geen sport meer gedaan en wou ik gelijk een 4-dagen schema volgen zonder enige voorgaande training, waar ik dus een blessure in mijn biceps kreeg.

Nu heb ik al een heel tijdje 4x per week getraind maar wil ik dus overstappen naar een 5 - 6 dagen schema. Ik heb het eerder geprobeerd (2x 3 spiergroepen) maar dat ging grandioos mis. Bij de 4e dag begon het al te branden in mijn spieren, en de ochtend van de vijfde dag leek het alsof mijn borst spier uit mijn vel wou springen. Ik heb vervolgens 5 dagen bijna niet kunnen bewegen.

Zijn sommige mensen gewoon gevoelig voor blessures of was dit gewoon een zeer domme fout van mij?

Nu is mijn vraag eigenlijk qua trainingen of iemand een trainingsschema heeft voor beginners? Of pointers kan geven van
dag 1: Shoulders / Rug
dag 2: xx / xx

De rest kan ik wel verwerken

Is het handig als je massa wilt creëren, om ook cardio tussendoor te doen? Ik zit op een vet percentage van 18%, dat moet dus richting de 10 - 12%.

Nu is het mij niet helemaal duidelijk hoe ik moet eten. Ik heb 3 maanden (4x per week) getraind en zie weinig resultaat qua spieren. En spieren worden voor 70% gemaakt door voeding. Ik kreeg ook te weinig voeding binnen dus die heb ik omhoog gegooid (2700 calorieën). Vervolgens in de paar dagen 6x per week trainde, en mijn voeding gigantisch omhoog gooide (3300 calorieën), dat ik al heel snel resultaat zag. Ik heb lange spieren en kom dus heel langzaam aan. Maar hoe meer ik eet, lijkt het alsof alleen de vet percentage om mijn buik (enige plaats met vet eigenlijk) hoger word. Maar ik bouw niet snel massa op. Enige tips? a.u.b geen verboden middelen haha.

Sorry voor deze hele waslijst!

Het gaat er ook om wat je eet, dat je spieren de juiste stoffen binnenkrijgen en de juiste hoeveelheid, ik train zelf maar een anderhalf jaar en eet alleen kwark extra elke dag maar het verschilt zeker per persoon misschien rust je te weinig uit waardoor je spieren zich steeds meer afbreken i.p.v opbouwen gewoon goed blijven eten goed trainen en je rust nemen en op ze tijd komt het wel ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Terug
Naar boven