Fitness Seller

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running)

Bezoekers in dit topic

Doe je ook ‘echt’ hardlopen? Zo’n band is behoorlijk ruk, je loopt toch een beetje raar vind ik en bovendien is het buiten gewoon een stuk lekkerder. Technisch netjes lopen vind ik buiten veel makkelijker en ik lijk ook minder snel moe te worden, maar dat zal wel de psychologie zijn van het niet vooruit komen (dat vind ik ook ruk).

Gisteren 13 en een beetje gedaan in de lentezon. Is echt wel de moeite.
Ik zou het liefst alleen maar buiten hardlopen, zeker nu het mooie weer er weer aan komt, maar ik ben zeer blessuregevoelig wat betreft hardloopbelasting. Eerst waren mijn voeten de zwakste schakel, toen binnenkant knieën, en nu mijn onderrug. Daarom ga ik eerst een basis leggen op de loopband, en van daaruit langzaam de overstap maken naar buitentraining.
 
Ik zou het liefst alleen maar buiten hardlopen, zeker nu het mooie weer er weer aan komt, maar ik ben zeer blessuregevoelig wat betreft hardloopbelasting. Eerst waren mijn voeten de zwakste schakel, toen binnenkant knieën, en nu mijn onderrug. Daarom ga ik eerst een basis leggen op de loopband, en van daaruit langzaam de overstap maken naar buitentraining.
Tip, doe een couch to 5k programma en ga tijdelijk minder naar de gym. En als je gaat, iets minder benen en misschien iets meer op kracht en niet tot falen. Herstel is echt essentieel om dit een beetje op te bouwen. Als je eenmaal een uur aan een stuk kunt lopen kun je gym weer toevoegen en langzaam de afstand of snelheid uitbouwen.

Zo’n couch to 5k begint met een minuut lopen, minuut wandelen etc en het bouwt heel langzaam op.. Hardlopen is blessuregevoelig door de impact. Als je dan ook nog naar de sportschool gaat heb je weinig tijd voor herstel. Dat moet je dus echt plannen.

Ik loop 2-3x per week en 3x gym. Kijk anders in mijn log hoe ik het aanpak.
 
Precies wat Sparks79 aangeeft. In het begin ook wat volume wat verminderen vooral voor onderlichaam.
Ik zelf loop 1-2x per week tussen de 3-7km.

Daarnaast 34x pw Wendler 5x5 FSL en eet rond onderhoud. Las ook regelmatig een deload voor het hardlopen in om zo niet teveel te belasten.
 
Na de lower body gisteren, voor het complete plaatje de upper body van vandaag:

Dinsdag 23-4-24.
Upper body + cardio.

oefeningsets, reps, gewicht
1. Machine seated chest press11,11,10,9 x 22½
2. Machine pulldown, unilateral11,11,11,10 x 56¼
3. Machine shoulder press11,11,10,10 x 17½
4. Machine seated, chest supported row, unilateral12,12,12,11 x 46¼
5. Machine chest fly16,15,14,13 x 73
6. Machine reverse fly4x12 x 45
7. Cable side raise12,12,11,10 x 11
8. Machine triceps extension15,14,13,13 x 25
9. Machine preacher curl, unilateral12,12,11,10 x 12½

Oefeningen 1,2,3,4: plate loaded machines, elke arm moet apart worden geladen, vermeld gewicht is per arm!
Paired sets: 1&2, 3&4, 5&6, 8&9

Cardio:
hardlopen op loopband
5' warming-up @ 6km/u
2x12' @10km/u, p=4' @ 6km/u
5' cooling-down @6km/u
 
Back
Naar boven