Fitness Seller

Vrouw die verkracht werd krijgt celstraf en zweepslagen

el smurfo

Huge Freak
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
HLN.be: buitenland - Vrouw die verkracht werd krijgt celstraf en zweepslagen (658348)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een rechtbank in Saoedi-Arabië heeft het slachtoffer van een groepsverkrachting in beroep veroordeeld tot zes maanden celstraf en tweehonderd zweepslagen, dubbel zoveel als zij in eerste instantie had gekregen. De vrouw krijgt de straf omdat ze zich in een auto bevond met een man die niet tot haar familie behoort, wat in Saoedi-Arabië verboden is.

Regelrechte schok
Het originele vonnis had al tot heftige debatten over het Saoedische rechtssysteem geleid en de uitspraak in hoger beroep van de rechtbank in de oostelijke stad Qatif was een regelrechte schok. Volgens Arab News kreeg de vrouw van de rechtbank te horen dat haar straf was verhoogd vanwege haar pogingen 'de rechterlijke macht te provoceren en te beïnvloeden via de media'.

Advocaat gestraft
De celstraffen voor de zeven mannen die de vrouw in totaal veertienmaal verkrachtten, werden ook verdubbeld, tot tussen de twee en negen jaar. De rechtbank verbood de advocaat van de vrouw haar te verdedigen. Zijn bevoegdheid om als advocaat op te treden werd hem afgenomen en hij moet later deze maand voor de tuchtraad verschijnen. "Ik heb uitgelegd dat het mijn werk is om alle wettelijke mogelijkheden te benutten om mijn cliënt te dienen, maar ze luisterden niet", zei hij.

Het meisje uit Qatif
De groepsverkrachting werd in 2006 gepleegd in de buurt van de oostelijke plaats Qatif en het slachtoffer werd door de nieuwsmedia aangeduid als 'het meisje uit Qatif'. (novum/ap/tdb)

• Topic Starter Topic Starter
het is dus beter om niet naar de politie te stappen als je verkracht wordt want dan krijg je er nog eens straf voor ook, en best ben je ook GEEN advocaat van onschuldige mensen... stoute advocaat!!! En als rechter mag je vooral niet logisch proberen nadenken...

zouden ze daar ook een nationale iq-test hebben? wil wel eens het gemiddelde weten van dat "land"

lol man wat een geweldig systeem alweer !

lol goeie lieke en coole clip !! :)

lol, check die foto.Compleet in de war :roflol:

fijn die k*t sharia wetten ,.....

@ el-smurfo ; IQ van dat land is wss bij elkaar opgeteld net zo hoog als een boerendorp hier in NL . :(

Hoezo misleidende titel... :D

Los van of je het er mee eens bent of niet heb je je aan de wet- en regelgeving te houden. Kies je er voor dat niet te doen moet je de consequenties dragen. Dat ze verkracht is doet niet ter zake.

Feitelijk klopt het allemaal als een bus, of het moreel te verantwoorden is kun je over discussieren

Hoezo misleidende titel... :D

Los van of je het er mee eens bent of niet heb je je aan de wet- en regelgeving te houden. Kies je er voor dat niet te doen moet je de consequenties dragen. Dat ze verkracht is doet niet ter zake.

Feitelijk klopt het allemaal als een bus, of het moreel te verantwoorden is kun je over discussieren

Dus in principe , zeg je dat ze vrijwillig verkarcht is :scratch:

OK ze zat met een vreemde buiten haar familie in de auto , maar wie zegt dat dat vrijwillig was ???
Echter zullen ze daar geen moeite voor doen om dat uit te zoeken omdat de vrouw daar toch ondergeschikt is aan de man :(

Snap wel wat je bedoeld hoor , maar ik ben bang dat ze in eerste instatie al niet vrijwillig in die auto zat ;)
Gewoon te gek voor woorden dat zulke dingen daar kunnen gebeuren dmv die wetgeving daar

Ach, het is maar een vrouw...
Laten we bidden dat dit soort zaken nooit meer gaan voorkomen op aarde en dat er alleen maar liefde aanwezig is. Liefde vindt je onder andere terug in muziek:
YouTube - Paul Van Dyk - Nothing but you

Sjongejonge, dan heeft die Burka ook niet echt geholpen :(

Dus in principe , zeg je dat ze vrijwillig verkarcht is :scratch:

OK ze zat met een vreemde buiten haar familie in de auto , maar wie zegt dat dat vrijwillig was ???
Echter zullen ze daar geen moeite voor doen om dat uit te zoeken omdat de vrouw daar toch ondergeschikt is aan de man :(

Snap wel wat je bedoeld hoor , maar ik ben bang dat ze in eerste instatie al niet vrijwillig in die auto zat ;)
Gewoon te gek voor woorden dat zulke dingen daar kunnen gebeuren dmv die wetgeving daar

Staat nergens dat het niet zo is, en met zijn achten in een auto lijkt me niet voor de hand liggend.

Wat voor auto was het eigenlijk? :D

Burka is geen kuisheidsgordel![Afbeelding niet meer beschikbaar]Daarnaast zijn het h**ren met een doek op hun kop:P(hans teeuwen voor als je dat nog niet wist)

Staat nergens dat het niet zo is, en met zijn achten in een auto lijkt me niet voor de hand liggend.

Wat voor auto was het eigenlijk? :D

pandatje :D :D

Ooit 6 turken in een tipo zien vluchten ,... waren bang voor m'n rottweiler die geen vlieg kwaad doet :roflol:

whatever, stomme moslims zolang ze ons niet lastig vallen en elkaar afmaken vind ik het best. Saoedi-Arabië is trouwens een best vet vakantie land.

Terug
Naar boven