XXL Nutrition

vrouw met 2 kinderen word uit huis gezet

• Topic Starter Topic Starter
Was 8 dus kan me er niet zo veel van herinneren, maar zoals ik al zei, familie of vrienden.. Wij hebben vroeger ook zat deurwaarders aan de deur gehaden dat we dan brieven gekregen dat we uit huis geplaatst dreigde te worden. Uiteindelijk overal wat geld lenen van familie en vrienden en het was opgelost. Uiteindelijk is de enige goede oplossing dat ze hard op zoek gaat naar een nieuwe baan.
ja ze wilt zelf ook werken, als nou haar ww verloopt kan ze dan een bijstand uitkering aanvragen ja toch???

pools vrouw, haar uitkering verloopt omdat ze maar voor 3 maanden uitkering kreeg, voorheen werkte ze in een bar waar ze ontslagen was geloof ik.

dus beste oplossing is noodopvang??? en haar inboedel (meubels koelkast etc) wat kan ze ermee beste doen?

Opslag regelen, gedeelte kan je wel kwijt in de noodopvang maar lang niet alles.

.

---------- Post toegevoegd Sun 3 Mar 2013 om 21:21 ----------

Dit is een kwestie van niet willen werken dan wellicht

wij zijn het OCMW van de wereld niet. Waarom neem je trouwens 2 kinderen als je ze niet kan permitteren? Ik ben ook arm en neem geen kinderen, zo hoort 't..

Zegt de man die zegt dat hij niet wil werken, geen belastingen wil betalen en die anderen aanmoedigt ook van de staat te profiteren.
:duh:

• Topic Starter Topic Starter
bedankt dat jullie wat tips geven ik zal even die rijksoverheid site lezen en opslag waar kan ik dat zo 123 regelen dan

bedankt dat jullie wat tips geven ik zal even die rijksoverheid site lezen en opslag waar kan ik dat zo 123 regelen dan

Gewoon het goedkoopste van. Het goedkoopste zoeken.. Schuur huren of bij vrienden of familie dumpen. Als de deurwaarder dat moet gaan verpatsen levert het 5% op van het aankoopbedrag

Pics? :p

En laat haar inderdaad eens naar de gemeente gaan, volgens mij kun je gewoon bijstand krijgen. Daarnaast zoeken ze, in onze regio ieder geval, genoeg mensen maar dat is bij jullie blijkbaar anders?

Er is werk genoeg als je maar echt alles wil doen. En in de situatie van OP vind ik rekening houdend met de kinderen dat ze verplicht is elk mogelijk werk aan te pakken. Het lijkt een heel droevig verhaal zoals OP laat doorschemeren maar waarschijnlijk is het tegenovergestelde waar en heeft mevrouw Polska er een potje van gemaakt.

Uit huiszetting gebeurt dus niet zomaar, zeker niet als er kinderen in het spel zijn.
Of je laat een gedeelte van je verhaal weg, of zij heeft je niet alles verteld. Kun je daar wellicht naar vragen?

Er is werk genoeg als je maar echt alles wil doen. En in de situatie van OP vind ik rekening houdend met de kinderen dat ze verplicht is elk mogelijk werk aan te pakken. Het lijkt een heel droevig verhaal zoals OP laat doorschemeren maar waarschijnlijk is het tegenovergestelde waar en heeft mevrouw Polska er een potje van gemaakt.

Hangt er ook van af hoe oud de kinderen zijn. Als ze naar school gaan, ok, maar als ze 1 en 3 jaar zijn, wat doet ze dan met haar kinderen?

Terug ophoepelen naar Polen. Economie is daar booming

Is toch vrijwel standaard verhaal van de meeste polen. NL passpoort heeft ze niet, Poland is deel van de EU. Daarmee kan ze hier werken en legaal verblijven. Als je hier legaal verblijft zou je dan ook ergens ingeschreven moeten staan, belasting betalen, verzekering hebben enzovoort. Om een uitkering te krijgen moet je wel half jaar (niet zwart) gewerkt hebben.
Er zijn heel veel polen hier, denk niet dat NL overheid voor elk van hun gaat zorgen d.m.v. een uitkering. Ik denk dat die 3 maanden uitkering was een uitzondering vanwege haar kinderen. Ze zal wel poolse vrienden en/of familie hier hebben.

Uit huiszetting gebeurt dus niet zomaar, zeker niet als er kinderen in het spel zijn.
Of je laat een gedeelte van je verhaal weg, of zij heeft je niet alles verteld. Kun je daar wellicht naar vragen?

Toen ik 11 was, werd mijn ma, samen met haar vier kinderen het huis uitgezet. Het was een sociale woning, en we waren de enige kinderen in de hele "sociale wijk" (allemaal bejaarden). Die klaagden constant over lawaai (terecht, er was een park, een bos, en er kwamen kinderen van heel ver spelen) maar omdat wij daar woonden richtten de pijlen zich steeds op ons. Mijn ma kreeg brieven dat indien de klachten niet ophielden, haar contract ging verbroken worden. De klachten hielden aan, mijn ma kreeg 3 maand tijd om iets te vinden; Ze was een weduwe met 4 kinderen, geen enkele verhuurder wou aan haar verhuren.
Toen kwam de dag. Deurwaarders, politie, verhuiswagen, en sleutelmaker. Alles op straat. 3 weken noodopvang in "de schelp", daarna 6 maand in "klemenswerk". Uiteindelijk toch iets kunnen huren: met 5 op een studentenkot van 4 op 3 meter. 1,5 jaar daar gewoond, tot mijn oudste broer en zus alleen gingen wonen; Daardoor kon mij ma eindelijk een huis huren met 2 slaapkamers die we wel konden betalen. Daar dan een paar jaar gewoond. Een waar krot: toilet op een koer, douche in de keuken (waar ik bijna stierf door koolmonoxidevergiftiging, zo koud op de slaapkamer dat er ijskristallen waren aan de binnenkant van het raam,... Dit alles heeft mij overtuigd te gaan studeren en nooit nog armoede te kennen. Al mijn broers en zussen hebben de vicieuze cirkel niet kunnen doorbreken.

Toen ik 11 was, werd mijn ma, samen met haar vier kinderen het huis uitgezet. Het was een sociale woning, en we waren de enige kinderen in de hele "sociale wijk" (allemaal bejaarden). Die klaagden constant over lawaai (terecht, er was een park, een bos, en er kwamen kinderen van heel ver spelen) maar omdat wij daar woonden richtten de pijlen zich steeds op ons. Mijn ma kreeg brieven dat indien de klachten niet ophielden, haar contract ging verbroken worden. De klachten hielden aan, mijn ma kreeg 3 maand tijd om iets te vinden; Ze was een weduwe met 4 kinderen, geen enkele verhuurder wou aan haar verhuren.
Toen kwam de dag. Deurwaarders, politie, verhuiswagen, en sleutelmaker. Alles op straat. 3 weken noodopvang in "de schelp", daarna 6 maand in "klemenswerk". Uiteindelijk toch iets kunnen huren: met 5 op een studentenkot van 4 op 3 meter. 1,5 jaar daar gewoond, tot mijn oudste broer en zus alleen gingen wonen; Daardoor kon mij ma eindelijk een huis huren met 2 slaapkamers die we wel konden betalen. Daar dan een paar jaar gewoond. Een waar krot: toilet op een koer, douche in de keuken (waar ik bijna stierf door koolmonoxidevergiftiging, zo koud op de slaapkamer dat er ijskristallen waren aan de binnenkant van het raam,... Dit alles heeft mij overtuigd te gaan studeren en nooit nog armoede te kennen. Al mijn broers en zussen hebben de vicieuze cirkel niet kunnen doorbreken.

Vreselijk verhaal, maar huisuitzetting door overlast is natuurlijk van een heel andere orde. Je kunt er vanuit gaan dat wanneer het gezin in kwestie geen 'problematisch' geval is, men zeer coulant omgaat met onderdak wanneer er kinderen in het spel zijn.

Ik ga op basis van de info in de OP uit van achterstallig huur; dat betekent dat er door de verhuurder eerder is gemaand te betalen. Dat betekent ook dat de dame in kwestie tenminste contact op had moeten nemen en had moeten onderhandelen met de schuldeiser of dat moeten laten doen door maatschappelijk werk/schuldhulp gemeente.

Er mist nu zoveel informatie dat er geen zinnig advies te geven valt. Topicstarter zou dat eerst moeten onfutselen, ook voor zichzelf. Hij zal niet de eerste zijn die aan een dood paard staat te trekken, of zich problemen op de hals haalt die groter zijn dan hij hebben kan.

EDIT: Ik wilde je repliek niet helemaal afdoen met 'vreselijk verhaal' . Het moet heel traumatisch zijn geweest voor je.

Laatst bewerkt:
ITT: Beta die bij zijn ouders woont is verliefd op Poolse sloerie en wilt haar redden terwijl mevrouw zelf haar verantwoordelijkheid zou moeten nemen.

En de relevantie in dit topic :scratch: Maar cool story verder ook al zijn ijskristallen op het raam niet heel extreem natuurlijk, dat was standaard voordat iedereen dubbele beglazing kreeg en centrale verwarming. Om dan toch coole verhalen te delen, sliep zelf in een kamer annex doucheruimte waar het in de winter zo koud was dat je over vorst aan de grond kon praten. Word je hard van zullen we maar zeggen.

Huisuitzetting is overigens ook mogelijk als er kinderen zijn, wanbetaling is meestal een goede reden tot uitzetting. Als de verhuurder een ontruimingsbevel heeft via de rechter verkregen is een ontruiming vrij snel geregeld.

En de relevantie in dit topic :scratch: Maar cool story verder ook al zijn ijskristallen op het raam niet heel extreem natuurlijk, dat was standaard voordat iedereen dubbele beglazing kreeg en centrale verwarming. Om dan toch coole verhalen te delen, sliep zelf in een kamer annex doucheruimte waar het in de winter zo koud was dat je over vorst aan de grond kon praten. Word je hard van zullen we maar zeggen.

Huisuitzetting is overigens ook mogelijk als er kinderen zijn, wanbetaling is meestal een goede reden tot uitzetting. Als de verhuurder een ontruimingsbevel heeft via de rechter verkregen is een ontruiming vrij snel geregeld.

Wat gebeurt er dan met de spullen? bv je laptop, kasten, radio, tv, microgolf (magnetron), bed

Zeer herkenbaar, 's nachts is die badkamer vloer echt achterlijk koud. Geen vloerverwarming is echt een hel

:trollface:

Terug
Naar boven