AndroidHealthClinic

vrouwen en bootybuilding

squats, deadlifts, frontsquats, weighted front rack lunges, hipthrusts,

machines weet ik niets van

mannen willen ook een mooie kont en benen hebben hoor! Dus gewoon hetzelfde trainen als mannen :)

btw ik doe ook altijd hip thrusters :P (not srs)

• Like
Waarderingen: Ot92
  • Topic Starter Topic Starter
Ik zie wel degelijk een trent, zeker bij dames zonder glutes t.o.v. benen, dat zij specifiek op billen willen trainen. In feite dus de achterlopende spier, maar dat zijn er een hoop.

squats, deadlifts, frontsquats, weighted front rack lunges, hipthrusts,

machines weet ik niets van

Leg jij nog ergens de nadruk op je ad/ab-ductors specifiek? wat ik 90% van de vrouwen zie doen:p

Ik zie wel degelijk een trent, zeker bij dames zonder glutes t.o.v. benen, dat zij specifiek op billen willen trainen. In feite dus de achterlopende spier, maar dat zijn er een hoop.

Leg jij nog ergens de nadruk op je ad/ab-ductors specifiek? wat ik 90% van de vrouwen zie doen:p

uhm wattes?
zoals ik al zei: ik doe geen machines en doe enkel fullbody, enne...mijn glutes zijn niet echt achtergesteld gebied, dat zijn mijn biceps, triceps en lats...zoals bij wel meer startende dames ;)

Ligt een beetje aan de doelen van de dame in kwestie. Als je gewoon lekker sterk wilt worden. dan ja! Trainen als een man! Toch is het de kunst van bodybuilden je lichaam zo te verfraaien dat het nog mooier wordt. Als je geen aanleg hebt voor dikke glutes EN quad dominant bent dan zijn die bil-isolatie oefeningen een uitkomst. Sommige dames willen helemaal geen dikke pecs, biceps etc. en focussen meer op de benen, schouders (met name de bikini dames). Vrouwen met smalle heupen kunnen hun heupen optisch breder maken door gerichte oefeningen als de hip abductor of side lunges.

Zo heeft ieder zijn eigen doelen. Man en vrouw blijft wat mij betreft wel degelijk een verschil, maar vrouwen moeten wel net zo zwaar trainen als mannen!!

Helemaal mee eens

Gast...jij bent de coach toch.

Voor het eerst 1 leg deadlifts gedaan, aanrader voor je billen!
Deed ze eigenlijk als opwarmer, maar ga ze er zeker in houden.

Even oefenen qua balans, maar een stang gebruiken scheelt al veel.

• Topic Starter Topic Starter
Terug
Naar boven