MuscleMeat

Waar gaat het heen met Nederland.. *zucht*

Oh begrijp mij niet verkeerd, ik vind het zelfs absoluut noodzakelijk dat ontwikkelingslanden ontwikkelingslanden blijven, en dat we zelfs de ontwikkelingshulp moeten terug draaien, om overbevolking van de wereld tegen te gaan. Er zullen altijd mensen zijn die het beter hebben en mensen die het minder hebben, en de mensen die het beter hebben zullen dit meestal over de rug van degene die het minder hebben hebben verkregen ( er is altijd iemand lijdendvoorwerp) Maar als je de arme groepen op een gelijk welvaart niveau wil gaan trekken, dan help je uiteindelijk jezelf na de kloten:)

Ik was sarcastisch.
Dus bij deze wil ik even melden dat ik mij volkomen distantieer van deze opmerking. In generlij wijze kan ik mij hierin vinden.

• Topic Starter Topic Starter
Normaal toch dat de 'nieuwe-nederlanders' ook inspraak hebben over de cultuur/traditie... Je moet immers samenleven, het is niet one-way
Niet echt want de mensen die de protest actie wouden starten, wonen niet eens in Nederland, dus zijn het buitenlanders waarmee ik dus niet samenleef.
Maar ze willen wel een protest actie starten tegen één van onze tradities.

En tegen iedereen die doet alsof ik het niet snap en dat het allemaal alleen maar een publiciteits stunt was:
NIJMEGEN - Is de naam 'negerzoen' discriminerend? De fabrikant wil het nu voor eens en altijd uitzoeken. Zwarte mensen tillen er niet zwaar aan, zo blijkt. Modou Sow is zwart, komt uit Afrika en eet graag op zijn tijd een negerzoen. "Lekker hoor", zegt de in Nijmegen woonachtige beeldend kunstenaar. Met de naam heeft hij geen moeite.

"Ik ben trots op mezelf. Met het woord 'n*ger' of 'zwarte' ben ik niet te kwetsen". Koekfabrikant Van der Breggen, die de bekende Buys Negerzoenen maakt, kondigde gisteren aan de naamsgevoeligheid van het de in chocolade gehulde eiwit-lekkernij te gaan onderzoeken. Reden: de al jaren aanhoudende klachten over discriminatie, meestal afkomstig uit Afro-Surinaamse hoek.

Onlangs trok de Stichting Eer- en Herstelbetalingen Slachtoffers Slavernijverleden Suriname weer aan de bel. "De commotie rondom de naam wordt elk jaar groter", verzucht woordvoerder Van der Hoeven van de koekjesfabriek.

Negerzoenen niet te verwarren met de moorkop worden niet alleen in Nederland verkocht. In Engeland heten ze 'Engelenkussen', in Duitsland 'Schuimkussen'. Termen waar niemand aanstoot aan neemt. Dat ligt anders in Frankrijk waar ze door het leven gaan als 'Negergezichtjes'. In België hoor je wel eens spreken over 'Negerinnentieten', maar dat is geen officiële naam. Een Zweedse firma, die een soortgelijk product op de markt bracht onder de naam 'Negerballen', is door de rechter tot de orde geroepen.

Dat hele n*ger racisme is helemaal doorgeflipt.
Kijk naar America.

Een n*ger loopt over straat en zegt n*gger,
niks aan de hand.
Een n*ger zegt n*gger op tv,
niks aan de hand.

Een blanke zegt n*gger op straat,
hij krijgt klappen en word racist genoemd.

Een blanke zegt n*gger op tv,
hij word racist genoemd en verliest zijn baan.

Dus n*gers mogen bepaalde woorden wel zeggen maar blanken niet.
En als de blanke het woord wel zegt, dan is hij een racist...
hmm.. toppunt van hypocriet zijn?

Waarom is racisme een woord geworden dat alleen gebruikt kan worden tegen blanke?
Het lijkt wel alsof de definitie van het woord racisme veranderd is naar 'een blanke die discrimineerd'.
Zelfde wat je die laagbegaafde marrokaantjes op straat altijd hoort zeggen die het verpesten voor de meerderheid:
"Vuile kanker nederlanders jullie zijn een stelletje racisten."
Hoe tegenstrijdig kan je het maken.

en over het hele Afrika gedoe.
Kunnen jullie Zimbabwe nog herinneren waar alle blanke boeren hun boerderijen moesten verlaten omdat de regering vond dat het land terruggeven moest worden aan de zwarten? Dit is pure racisme tegen blanke onder het mom racisme te bestrijden.
De blanke boeren deden uitstekend werk en hielden de economie draaiende, maar moesten hun boerderijen verlaten omdat ze blank waren.

De gevolgen?
Een land dat in een recessie raakte met hongersnood en vele doden.

Ik ben tegen alle vormen van discriminatie en racisme, maar teveel mensen gebruiken het woord in hun eigen voordeel.

Oh begrijp mij niet verkeerd, ik vind het zelfs absoluut noodzakelijk dat ontwikkelingslanden ontwikkelingslanden blijven, en dat we zelfs de ontwikkelingshulp moeten terug draaien, om overbevolking van de wereld tegen te gaan. Er zullen altijd mensen zijn die het beter hebben en mensen die het minder hebben, en de mensen die het beter hebben zullen dit meestal over de rug van degene die het minder hebben hebben verkregen ( er is altijd iemand lijdendvoorwerp) Maar als je de arme groepen op een gelijk welvaart niveau wil gaan trekken, dan help je uiteindelijk jezelf na de kloten:)

Beetje inhumaan, niet?

Die mensen daar fokken 10 kinderen, om later weer voor de ouders te kunnen laten zorgen.

There you have it, dat is je probleem.

Als de welvaart wat gelijker verdeeld zou worden, hoeven die mensen ook niet asociaal veel kinderen te maken, die ook allemaal eten behoeven.

(Naarmate landen welvarender worden, daalt het aantal geboren kinderen. Dit is goed te zien in West-Europa, zoek de statistieken er maar op na.)

Om mensen te laten lijden, om het zelf goed te blijven hebben, dat is nogal een behoorlijk kromme insteek.

Niet echt want de mensen die de protest actie wouden starten, wonen niet eens in Nederland, dus zijn het buitenlanders waarmee ik dus niet samenleef.

En tegen iedereen die doet alsof ik het niet snap en dat het allemaal alleen maar een publiciteits stunt was:

Kijk naar America.

niks aan de hand.
niks aan de hand.

Waarom is racisme een woord geworden dat alleen gebruikt kan worden tegen blanke?
Het lijkt wel alsof de definitie van het woord racisme veranderd is naar 'een blanke die discrimineerd'.
Zelfde wat je die laagbegaafde marrokaantjes op straat altijd hoort zeggen die het verpesten voor de meerderheid:

Kunnen jullie Zimbabwe nog herinneren waar alle blanke boeren hun boerderijen moesten verlaten omdat de regering vond dat het land terruggeven moest worden aan de zwarten? Dit is pure racisme tegen blanke onder het mom racisme te bestrijden.
De blanke boeren deden uitstekend werk en hielden de economie draaiende, maar moesten hun boerderijen verlaten omdat ze blank waren.

De gevolgen?

Ik ben tegen alle vormen van discriminatie en racisme, maar teveel mensen gebruiken het woord in hun eigen voordeel.

:roflol:

Can you say: kokervisie?

Kijk naar America.

niks aan de hand.
niks aan de hand.

De gevolgen?

Stiekem haat iedereen blanken gewoon.

Reported voor racisme!!!!

De protestmars tegen Zwarte Piet die zaterdag zou worden gehouden in de binnenstad van Eindhoven, is afgelast. Dat heeft het Van Abbemuseum vrijdag bekendgemaakt. Aanleiding zijn de 'vele heftige reacties' op de mars, waarbij wordt gedreigd met geweld.
Het museum had in het kader van de tentoonstelling 'Becoming Dutch' de twee kunstenaars Anette Kraus en Petra Bauer de gelegenheid gegeven om een actie te houden tegen Zwarte Piet.

Ah, kunstenaars... nuff said. Gewoon een publiciteitsstunt

En trouwens, wat is dat voor fokking bullshit dat mensen andere mensen met geweld gaan bedreigen omdat ze een (beetje gekke) mening hebben, DAT is wat me nog het meest zorgen baard. Die paar debielen die graag een zwarte/bruine/licht-beige/groene piet willen zullen me een rotzorg zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Lol, hoesso vind je dat ik tunnelvisie heb?

Omdat ik zeg waar het op staat?

Terug
Naar boven