XXL Nutrition

Waar Gewichtheffen in Noord-Holland?

Wendler

Dutch Bodybuilder
Waardering
5
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
13%
Ik heb met google al gezocht naar verenigingen of sportscholen waar je kan leren gewichtheffen, maar niks gevonden.

Wel vond ik drie locaties in Amsterdam, maar dat is voor mij meer dan 60 km, ik woon vlakbij Enkhuizen. Ik dacht dat er in de buurt van Schagen een club was, maar die kan ik ook niet meer vinden. Kan iemand mij helpen?

Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar

oh nice,wist niet dat er eentje was in DH

• Topic Starter Topic Starter
Ja Minotaures, daar staan Drie clubs vermeld uit Noord-Holland, en die zijn alledrie in Amsterdan. Betekend dat dat er in de rest van Noord-Holland helemaal niks is?

Gewichtheffen weet ik niet zeker, maar Spartacus in Zuid-Scharwoude doet in ieder geval aan powerlifting.

Gewichtheffen weet ik niet zeker, maar Spartacus in Zuid-Scharwoude doet in ieder geval aan powerlifting.

In de -82,5kg klasse werd Cobus Nijenhuis (Spartacus) 4e met 170kg kniebuigen, 90kg bankdrukken en 185kg deadliften een totaal van 445kg.

Non een jaartje trainen en ik ben net zo sterk, ik val ook in die gewichtsklasse, deadlift moet nog 30 kilo bij, bankdrukken red ik al met 90 kg, alleen m'n squat loopt nog een stuk achter.

maar ik geloof niet dat je hier kan gewichtheffen, anders kan ik beter naar SSS in alkmaar gaan, daar stop ten minste een trein.

spartacus is te klein om degelijk te kunnen gewichtheffen, is voor pure PL

In de -82,5kg klasse werd Cobus Nijenhuis (Spartacus) 4e met 170kg kniebuigen, 90kg bankdrukken en 185kg deadliften een totaal van 445kg.

ik mag toch zeker hopen dat de top 3 daar een heel stuk boven zat en dat het op zen minst raw was... :eek:

vraag eens een beetje rond bij av hera (is een atletiekvereniging) maar ik weet dat de werpers een hoop gewichtheffen doen...
is in heerhugowaard

Is het niet zo dat alle atletiek verenigingen een krachthonk hebben, of vergis ik me daarin?

anders kan ik gewoon lid worden bij SAV, da's hier 7 kilometer vandaan.

In zuid-scharwoude zit Henk met een echte oud ijzer powerlifting sportschool.
Moet je ff zoeken op Henk Keizer zit in Zuid scharwoude snoekbaars 44.
En ik zelf heb een kleine sterkste man/powerlifting school in Wormerveer.
Ben er altijd aan het trainen met een paar maten meestal tussen 5 en 7.
stuur anders ff een pm als je meer wilt weten.

Spartacus van Henk Keizer is al genoemd idd, maar het gaat mij om het leren van de clean & jerk en de snatch. Wormerveer is mij net iets te ver, het liefst blijf ik binnen West-Friesland, Purmerend of Alkmaar zou ook nog kunnen als het niet ver is vanaf het treinstation.

Is het niet zo dat alle atletiek verenigingen een krachthonk hebben, of vergis ik me daarin?

anders kan ik gewoon lid worden bij SAV, da's hier 7 kilometer vandaan.

de meeste atletiekverenigingen hebben inderdaad wel een krachthonk, maar weet niet of er ook overal wordt gewichtheft...
Bij av hera weet ik zeker dat dat wordt gedaan (zitten een aantal topwerpers)

Heb zojuist een email terug gekregen van de SAV.

Sav heeft een krachthok voor de leden van SAV en onder toezicht van een trainer met ervaring in krachttraining kun je daar trainen.

Ik had speciaal gevraagd om de olympische lifts, maar daar kreeg ik geen antwoord op. Ik zal weleens een keertje langs gaan.

Laatst bewerkt:
Spartacus van Henk Keizer is al genoemd idd, maar het gaat mij om het leren van de clean & jerk en de snatch. Wormerveer is mij net iets te ver, het liefst blijf ik binnen West-Friesland, Purmerend of Alkmaar zou ook nog kunnen als het niet ver is vanaf het treinstation.

henk keizer, voordat hij aan zijn powerlifting carriere begon was hij gewichtheffer

Ok, en hoe zwaar deed ie de Snatch en de Clean & jerk.

Ben zelf ook benieuwd naar de plekken waar ik me deze lifts het best aan kan leren.

Woon zelf in amsterdam, USC is een optie maar de tijden van het USC kan ik helaas niet in verband met mijn eigen trainingen (basketball).

AAchercules wellicht, maar dat is geloof ik meer worstel-georiënteerd.
Wellicht sportquest? Iemand ervaring?

Alle tips zijn bijzonder welkom!

Laatst bewerkt:
Als je echt wilt gewichtheffen vrees ik dat amsterdam toch echt de enige optie is. Echte gewichthefgyms zijn schaars. Idd Usc heeft een goede ruimte en (een klein beetje) gekwalifiiceerde trainers. Tom Bruijnen heeft zijn eigen loods in Osdorp, en dat is het wel zo'n beetje. Ik heb 4 jaar olympisch gewichtheffen on/off gedaan, toen reisde ik ook 3/4 keer in de week 3 uur op een dag. Het is net wat je er voor over hebt...

ik mag toch zeker hopen dat de top 3 daar een heel stuk boven zat en dat het op zen minst raw was... :eek:

hmms ik kom ook uit voor spartacus geldt dat ook :):).

---------- Toegevoegd om 14:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:39 ----------

Ok, en hoe zwaar deed ie de Snatch en de Clean & jerk.

geldt voor hoeveel je tilt dat je een goede coach bent, zo en zo meer dan jou

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven