AndroidHealthClinic

Waar halen we miljarden vandaan?

ballon

Ripped Bodybuilder
Waardering
199
Dit is een werkgroep die allerlei ingrepen op papier zet ongeacht maatschappelijke gewenstheid en andere omgevingsfactoren, met die opdracht zijn ze de studeerkamers ingestuurd. Zo ook de nogal drastische maatregel in de zorgverzekering. Puur ter inzage in de theoretische mogelijkheden en de daaraan hangende financiële gevolgen, wil totaal niet zeggen dat de werkelijke voorstellen uitgevoerd gaan worden. Het is namelijk puur ter inzage, merkwaardig ook dat RTL het op deze manier brengt zonder nuancering.

dienstplicht invoeren :roflol: welke mong**l is met dat idee gekomen? weet ik gelijk bij wie ik uit de buurt moet blijven

ok klaas bedankt voor de uitleg.

Dienstplicht, no way! In afghanistan hebben ze volgens mij geen kwark :fuu:.

Laatst bewerkt:
Lol @ Mark :roflol:

Er zijn 20 werkgroepen die de opdracht kregen om in totaal 35 miljard te bezuinigen. gaan we nu voor elke werkgroep een appart topic openen?

Vergeet dan vooral niet de nieuwe schooldagen van 8-18 uur, om zo de arbeidsparticipatie van de ouders te vergroten.

Dienstplicht invoeren lijkt me een goed idee.. Niks mis mee iig.

Misschien aan de medische kant, maar een dienstplicht voor jongens zal ik zeker niet afkeuren.

Hoezo, dreigt er een oorlog? Is er een andere reden behalve een opvoedkundige, om eens eventjes de staat in de gelegenheid te stellen iemand een jaar (of hoelang dan ook) zijn vrijheid te ontnemen? Op welke manier zorgt een dergelijke bizarre maatregel ervoor dat we in de nabije toekomst miljarden besparen?

Laatst bewerkt:
Dat er grof gesneden mag worden in defenssie sta ik achter. Dat geldt overigens ook voor de verkoop van reeds bestaande matrieel in Nederlands bezit. Minder matrieel inclusief minder manschappen zal zeker geld op leveren. Daarnaast zou de invoering van de dienstplicht ook geen slechte oplossing zijn. ik weet niet hoe het hier bij jullie as tijdens militairedienst, maar in spanje kreeg je iets van 25 gulden (toen nog guldens) per maand. Dienstplichtigen waren voornamelijk afhankelijk van hun ouders voor hun maandelijkse toebak en pilsje...

Dat er grof gesneden mag worden in defenssie sta ik achter. Dat geldt overigens ook voor de verkoop van reeds bestaande matrieel in Nederlands bezit. Minder matrieel inclusief minder manschappen zal zeker geld op leveren. Daarnaast zou de invoering van de dienstplicht ook geen slechte oplossing zijn. ik weet niet hoe het hier bij jullie as tijdens militairedienst, maar in spanje kreeg je iets van 25 gulden (toen nog guldens) per maand. Dienstplichtigen waren voornamelijk afhankelijk van hun ouders voor hun maandelijkse toebak en pilsje...
Dit vind ik een goeie.
Hoe meer bezuinigingen bij de defensie. Hoe meer en meer dezelfde mensen op uitzending gaan met materiaal wat niks waard is. De meeste gewonden/doden vallen door gebrekig materiaal en een gebrek aan financiële middelen. Dus zou handig zijn als je bv in Afghanistan zit en je hoeft geen kogeltjes meer te tellen of een Mercedes (ATW) niet hoeft te repareren dmv een andere Mercedes.

---------- Toegevoegd om 12:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:06 ----------

gelijke rechten zijn gelijke plichten

anders moeten ze maar weer achter het fornuis kruipen
Persoonlijk zou ik ze niet mee willen hebben (niet meer iig).

En zo steun je het midden-oosten ook veel meer. Jezelf vernederen dmv gebrekkig matrieel zal het moraal onder de lokale bevolking zeker doen stijgen en daarnaast kan die nieuwe mercedes jeep 320cdi waarvan de aandrijfas lichtelijk gebogen is geworden door die verrotte wegen daar in Kandahar, prima ingeruild worden voor een oude 300D ...:eyes:

nee effe serieus. Waar moeten volgens jou dan op bezuinigen, want geld is er niet. Stufi?

Laatst bewerkt:
Vind de dienstplicht ook wel een goed idee, niet uit financieel oogpunt maar meer uit opvoedkundig. Ik heb jaren in dienst gezeten, heb er veel geleerd en ik ben er oprecht van overtuigd dat ik er een beter mens door ben geworden. Als ik tegenwoordig van die lowlife-niksnutten-bontkraag hangjongeren zie zou ik er niks op tegen hebben deze ook eens minimaal een jaartje in dienst te sturen.

Helaas zal de kwaliteit ook achteruit lopen met van die gedemotiveerde kneuzen.

Maargoed, andere discussie.

opvoedkundig gezien vind ik de afschaffing van de kinderbijslag kul. Dienstplicht is gewoon verrot punt uit. Natuurlijk, net als destijds, kun je uitstel krijgen wegens studie, ziekte enzovoorts.
Denk je niet dat als je de coffeeshops aan banden zou leggen dat dat mischien vanuit een opvoedkundige visie meer profijt zou opleveren dan dienstplicht? Denk er eens over na, ook daar vallen nog miljoenen weg te halen. Het is namelijk zo dat de verkoop van cannabis legaal is, maar er verder geen vragen worden gesteld over hoe het in de coffeeshop terecht is gekomen. Iligale import en export vanuit Nederland is al zo oud als ik weet niet wat en over die vele tonnen extra marihuana die wel verkocht word onder de radar van justitie word geen belasting betaald.

edit:
Je denkt toch niet dat ze wachten tot de wiet oud en droog geworden is en dan weggooien ofzo he? Dat word gewoon door de achterdeur weer verkocht ;)

Laatst bewerkt:
Is wel een beetje offtopic hoor. Maar hoe wil je het dan aan banden leggen? Of wil je het gewoo terug de illegaliteit in duwen?

Nou bv. door gecontroleerde kweek, beter administratie en boekhouding van de verkoop. En nee wiet zou dan niet buiten de eigen zaak verkocht mogen worden. Het zijn beginselen...

toplonen afromen, daar lijkt me genoeg te halen.

Terug
Naar boven