MuscleMeat

Sticky Waar lach jij om in de sportschool?

Vandaag weer een WTF moment. Zat op een machine (variatie op een lat. pulldown) met losse schijven erop. Komt een gast naar me toe die daar al jaren traint,
zegt ie "Wat train je vandaag?"
Ik zeg "rug".
hij: "wat is dit voor apparaat? Is toch voor je schouder en bovenborst"
Ik: "Nee, dit is een variatie op lat. pulldown"
Hij: "Op wat?? ???"
Ik: *wijs aan wat lat. pulldown is*
Hij: "Oh ja!!! Maar wat train je hiermee dan?"
Ik:
En dacht bij mezef "REALLY DUDE!??!!" waarna ik verder ging trainen.

Wat is hier wtf aan?
Wij hebben op de sportschool ook een variant van de lat pulldown met losse schijven en op datzelfde apparaat kan je inderdaad ook schouders/borst doen (chestpress)

En toen ik jaren geleden voor het eerst de sportschool inliep had ik ook geen idee welke spieren je overal mee trainde, ik dacht dat alles voor de armen was:o

Wat is hier wtf aan?
Wij hebben op de sportschool ook een variant van de lat pulldown met losse schijven en op datzelfde apparaat kan je inderdaad ook schouders/borst doen (chestpress)

En toen ik jaren geleden voor het eerst de sportschool inliep had ik ook geen idee welke spieren je overal mee trainde, ik dacht dat alles voor de armen was:o

Blijkbaar kun je niet zo goed lezen. Die gast traint daar al jaren.

Ik train gewoonlijk thuis, en afgelopen week weet ik weer precies waarom...

Schijnbaar is het heel bijzonder als je je benen traint.
Dat ze op de sportschool geen squat rek hebben moest voor mij misschien al het eerste signaal zijn, maar vervolgens door de helf van de sportschool raar aangekeken worden als je dan maar squat met behulp van de smith machine vond ik wel ontzettend vreemd?

Is dit iets wat bij meerdere mensen/sportscholen speelt?

Dat is bij elke sportschool zo zonder squaters, toen ik begon was het net hetzelfde, maar nu zijn er meer aant het squaten regelmatig, maar deadliften doen ze nog niet echt, militairy press begint ookal beke

Wat is hier wtf aan?

Nou, anders moet je mij uitleggen hoe jij op deze apparaat (je trekt 2 handles van boven naar beneden, van smal naar breed) borst kan trainen.
Oh ja....bijna vergeten, alle apparaten hebben zo een sticker die uitlegt hoe je de oefening stap voor stap moet doen EN welke spiergrope je ermee traint.

weight-plate-loaded-iso-lateral-chest-back.png

zo dus

Dat ze op de sportschool geen squat rek hebben moest voor mij misschien al het eerste signaal zijn, maar vervolgens door de helf van de sportschool raar aangekeken worden als je dan maar squat met behulp van de smith machine vond ik wel ontzettend vreemd?

dat had ik bij mijn vorige sportschool ook. daar hadden ze geen smith EN geen squatrek... dus moest hem uit de bench tillen.

bij mijn huidige gym hebben ze een squatrek en bijna elke serieuze krachtsporter die squat en deadlift in onze gym dus nu word ik niet meer raar aangekeken.

Twee trainingsmaten en ik zijn echt de enigste die bij ons deadliften. Zelf hebben wij ook geen squatrek, we halen het zitje en de rugsteuning van het shouderpressding en squaten daar haha

Maar even serieus, het aantal fanatieke fitnissers en bbers die niet squaten/deadliften vind ik schrikbarend hoog

Ik lach om de bro-science die fitness trainers soms uitslaan :p

Ik lach om de bro-science die fitness trainers soms uitslaan :p

4 jaar gestudeerd om vervolgens te zeggen: 'als je met squat je knieen naar binnen draait (x-benen) pak je meer je rug dan je benen'

Ik zweer je het, zulke dingen zeggen ze echt bij ons

Die 60kgers die zich superieur voelen omdat ze squatten. Dat je squat met je ub haaks op je bovenbenen en een fkn holle rug betekent dus niet dat je je zo moet voelen puur om het feit dat je squat :o

Individuen die op slippers komen trainen.
Ben altijd dan geneigd om expres gewichten e.d. te laten vallen.

Ik voel me aangesproken :o

Nou, ik train nu thuis, maar ik zat op de universitaire sportschool, en waar ik daar heel erg om kon lachen was het feit dat er geen squatrek was. Lachen, als een waanzinnige die jarenlang gemarteld is...:headbang:

En dan van die captain upperbodies die stoer de 100 kilo kunnen reppen maar niet eens weten dat je benen kunt trainen.

Maar onlangs is het gerenoveerd en uitgebreid, dus ik denk, ik ga later ff naar binnen proberen te glippen om te kijken of er nu wel een squatrek staat. Zo niet, dan spring ik door het raam.

nee, echt :gek:

op school niet sportschool dus, waar 2 kerels rondlopen die buffer zijn dan mij.. jah weet het. maar check je die benen.. hmm die trainen ze niet ;P sukkeltjes ziet er niet uit haha

Slaat idd nergens op. Zie je iemand trainen met een respectabele UB en dan van die spillebeentjes er onder .. Meteen mijn hele respect weg.

Vandaag ecto in de gym die probeerde bi en tricep te trainen maar toch meer de front delts en lats trainde

Net een hele discussie gehad met zo'n ouwe pap-opa

Eerst de hele tijd me eye****en als ik sta te liften (en met opa nummer 2 over me praten)

en dan naar me toekomen om te vertellen dat deadlifts gevaarlijk zijn en ik moet stoppen ermee
Ik zeg hem dat er niks gevaarlijk aan is als je techniek correct is, begint ie met een verhaal dat z'n lies eruit is geknapt van het liften..

nee dan is je techniek prima inderdaad:wave:

Ik zag een paar maanden geleden een kerel DANSEN voor de spiegels...
Maar echt weird dansen. Pasjes op de maat van de muziek die er draaide. Met zn pens en die gezichten die hij erbij trok ook... Man dat zag er echt niet uit, had ik mijn telefoon maar meegenomen XD

Klopt, op mijn sportschool ook weinig mensen die squaten. Er is 1 machine (niet echt een squatrack) waarmee je een squat kan doen.

als iemand het dan ook doet dan doen ze het niet goed.

Weinig kennis.

Terug
Naar boven