MuscleMeat

Sticky Waar lach jij om in de sportschool?

Ik lachte toen ik een instructeur van Passage Fitness testte: " Welke oefening moet ik doen om de pector major te trainen?". Hij begon te stotteren, liep wat rood en zei heel aarzelend: "dan moet je deze machine gebruiken. En hij toonde de leg curl". Ik zei: "ok, ik denk dat de rondleiding over is".

:roflol:

Ooit een keer gaan kijken daar. De medewerkers zijn of studenten of idiote instructeurs. Beiden gedragen zich als 'car salesmen' die zoveel mogelijk abonnementen moeten verkopen. Meest waardeloze gym ooit.

Never happened, maar heb toch even kunnen lachen.

Echt wel. Passage Fitness Gent, jonge snotter die daar werkte, die ook spinning les gaf. Op de muur ging zelf zijn cv, en daar stond dan op dat hij hogeschool ... (iets met lichaam :) ) had gedaan. Ik viel achterover. Ik herinner me nu net dat hij in het krachtgedeelte stond te praten met een andere sporter, over de examens bij de politie. Hij wou inspecteur worden. Dit alles bewijst mijn verhaal niet, maar ik zit wel met een smile op mijn gezicht om deze ongelooflijke herinnering;

---------- Post toegevoegd Sat 2 Mar 2013 om 23:18 ----------

:roflol:

Ooit een keer gaan kijken daar. De medewerkers zijn of studenten of idiote instructeurs. Beiden gedragen zich als 'car salesmen' die zoveel mogelijk abonnementen moeten verkopen. Meest waardeloze gym ooit.

Ja, dat is het exact. Zeer agressieve stijl. Precies zoals Amerikaanse wagenverkopers. Heb je perfect verwoord. Verschrikkelijk. Ik herinner me dat ik eens een uur wou joggen op de treadmill en ze waren open tot 23u00. Ik was gestart om 21u45 en wou dus lopen tot 22u45/ Ze kwamen aan mijn toestel zeiken dat ze gingen sluiten binnen 10 minuten, en bla bla bla en dat ik NU moest stoppen. Ik zat zo in mijn "zone", dat ik hem heel pisnijdig zei: "als ge mijn toestel afduwt dan ga je echt iets meemaken. Ik ben klaar om 22u45 en dan vertrek ik". Nooit nog een goeiedag gehad daar, van geen enkele medewerker.

---------- Post toegevoegd Sat 2 Mar 2013 om 23:20 ----------

Zit je maar wat te sarren ;) Hoop dat je daar niet echt bent gaan trainen? Of zijn die lui goed te ontlopen en zijn de faciliteiten goed?

Ja, ik liet me weer eens gaan :(
Ja, ik ben daar inderdaad gaan trainen. Wist nog geen zak af van trainen; Als ik nu terugdenk aan die tijd dan denk ik echt 'what was I stupid".

Echt wel. Passage Fitness Gent, jonge snotter die daar werkte, die ook spinning les gaf. Op de muur ging zelf zijn cv, en daar stond dan op dat hij hogeschool ... (iets met lichaam :) ) had gedaan. Ik viel achterover. Ik herinner me nu net dat hij in het krachtgedeelte stond te praten met een andere sporter, over de examens bij de politie. Hij wou inspecteur worden. Dit alles bewijst mijn verhaal niet, maar ik zit wel met een smile op mijn gezicht om deze ongelooflijke herinnering;

---------- Post toegevoegd Sat 2 Mar 2013 om 23:18 ----------

Ja, dat is het exact. Zeer agressieve stijl. Precies zoals Amerikaanse wagenverkopers. Heb je perfect verwoord. Verschrikkelijk. Ik herinner me dat ik eens een uur wou joggen op de treadmill en ze waren open tot 23u00. Ik was gestart om 21u45 en wou dus lopen tot 22u45/ Ze kwamen aan mijn toestel zeiken dat ze gingen sluiten binnen 10 minuten, en bla bla bla en dat ik NU moest stoppen. Ik zat zo in mijn "zone", dat ik hem heel pisnijdig zei: "als ge mijn toestel afduwt dan ga je echt iets meemaken. Ik ben klaar om 22u45 en dan vertrek ik". Nooit nog een goeiedag gehad daar, van geen enkele medewerker.

---------- Post toegevoegd Sat 2 Mar 2013 om 23:20 ----------

Ja, ik liet me weer eens gaan :(
Ja, ik ben daar inderdaad gaan trainen. Wist nog geen zak af van trainen; Als ik nu terugdenk aan die tijd dan denk ik echt 'what was I stupid".

xdvKcZU.jpg

Helaas pindakaas..

Voornamelijk mensen die gelijk met mij zijn begonnen met trainen en totaal niet zijn gegroeid.

wut?

Omdat je prima kunt gainen op setjes van minder dan 8 herhalingen misschien?
Dus, wat dan nog? Als hij nu goed reageert op boven de 8 (waar ook nog eens helemaal niets raars aan is), wie ben jij dan om daar opmerkingen over te hebben? Zeker als je ook nog eens niet weet in welke fase hij zit?
Juist deze sport draait om je eigen lichaam leren kennen, zowel qua voeding als training. Ik neem aan dat je best weet dat er hooguit een basis als richtlijn is, maar dat uiteindelijk alles persoonsgebonden kan zijn.

---------- Post toegevoegd Sun 3 Mar 2013 om 13:18 ----------

Hahahahahahahaa heerlijk.

Snap ook niet waarom je het niet gewoon borst noemt, tenzij je interessant wil gaan lopen doen.

Dus, wat dan nog? Als hij nu goed reageert op boven de 8 (waar ook nog eens helemaal niets raars aan is), wie ben jij dan om daar opmerkingen over te hebben? Zeker als je ook nog eens niet weet in welke fase hij zit?
Juist deze sport draait om je eigen lichaam leren kennen, zowel qua voeding als training. Ik neem aan dat je best weet dat er hooguit een basis als richtlijn is, maar dat uiteindelijk alles persoonsgebonden kan zijn.

Shut up.
Ik was bezig met 5x5 en hij vertelt mij min of meer dat ik nutteloos bezig ben. Je zit hier nu een discussie aan te wakkeren zonder dat het een discussie is.

Shut up.
Ik was bezig met 5x5 en hij vertelt mij min of meer dat ik nutteloos bezig ben. Je zit hier nu een discussie aan te wakkeren zonder dat het een discussie is.
Moete met lezen? Ik doel alleen op de opmerking dat hij zei dat onder de 8 voor hem niet telt. Daar is niets raars aan, frusto

Gebeurt er in zijn lichaam iets magisch tussen de 7e en 8e rep dan? :D

Vind het echt wel raar, ongeacht persoonlijke voorkeur voor een reprange.

---------- Post toegevoegd Sun 3 Mar 2013 om 13:18 ----------

Hahahahahahahaa heerlijk.

Snap ook niet waarom je het niet gewoon borst noemt, tenzij je interessant wil gaan lopen doen.

Omdat ik zijn kennis wou testen.

Omdat ik zijn kennis wou testen.
Oke. En als hij iets weet wat jij vlak daarvoor hebt kunnen googlen, dan is het ineens een goede trainer ofzo?

Heb jij soms moeite met lezen? Hij zegt dat alles onder de 8 niet telt en niet dat het voor hem niet werkt.
Mijn god zeg. Geen van beide staat er letterlijk, alleen in de woorden daarvoor maakt hij nog een verwijzing naar zichzelf. Je kan het op meerdere manieren lezen, maar iets bij voorbaat al afschrijven vind ik net zo knullig als alles klakkeloos overnemen van iedere idioot.

Oke. En als hij iets weet wat jij vlak daarvoor hebt kunnen googlen, dan is het ineens een goede trainer ofzo?

Mijn god zeg. Geen van beide staat er letterlijk, alleen in de woorden daarvoor maakt hij nog een verwijzing naar zichzelf. Je kan het op meerdere manieren lezen, maar iets bij voorbaat al afschrijven vind ik net zo knullig als alles klakkeloos overnemen van iedere idioot.

Dude, als die kerel een personal trainer is, en daarvoor een bachelor heeft, en hij weet niet wat een pectoralis major is, dan vind ik dat een goede indicatie dat er iets mis is met zijn kennis.

Ja en de enige verwijzing die hij naar zichelf maakt is: 'Ík doe setjes van 8 minimaal, alles onder de 8 telt niet.

Komt bij mij toch echt over als onwetendheid (niet dat daar wat mis mee is, al doende leert men).

Maar hou jij jezelf maar voor dat het op een andere manier bedoeld wordt.. Merk namelijk wel vaker dat jij altijd je gelijk en het laatste woord wilt hebben. ;)

Dude, als die kerel een personal trainer is, en daarvoor een bachelor heeft, en hij weet niet wat een pectoralis major is, dan vind ik dat een goede indicatie dat er iets mis is met zijn kennis.

volgens mij is dat niet eens op bachelor niveau

Laatst bewerkt:
volgens mij is dat niet eens op bacherlor niveau

Neen, als ik me goed herinner had die kerel toen een opleiding lichamelijke opvoeding of zo achter de rug. En toen kon men doe opleiding op de hogeschool doen; EN,... daarnaast, had hij die die interne opleiding gehad bij Passage Fitness, die hem dan zo'n certificaat gaf waarmee hij alleen en enkel in alle Passage Fitness clubs les kon geven, op zelfstandige basis, als PT.
EN toen ik hem dus die heel simpele vraag stelde (omdat ik heb iemand heel verkeerd iets had zien aanleren) kon hij niet antwoorden. Dat was voldoende voor me.

Terug
Naar boven