MuscleMeat

Sticky Waar lach jij om in de sportschool?

Ja die waren te hoog bij mij.
Had toen nog een topic er over gemaakt maar niemand zei overtraining.
Ik ben sinds woensdag klote gegaan, of het was creatine ik weet het niet.

Bedoel trouwens creatine kinase. Was die te hoog of het kreatinine? Die laatste komt veel voor bij mensen met meer spiermassa, zeker als er recent getraind is.
CK verhoogd krijgen moet er echt excessieve spierschade zijn. (of snoep je stiekem coke?)

Bedoel trouwens creatine kinase. Was die te hoog of het kreatinine? Die laatste komt veel voor bij mensen met meer spiermassa, zeker als er recent getraind is.
CK verhoogd krijgen moet er echt excessieve spierschade zijn. (of snoep je stiekem coke?)

Ja de CK was verhoogd.

Mijn arts vond het niet zo ok.
Ik heb me sinds woensdag ook niet meer OK gevoeld, leek of ik zware griep had, alles deed zeer, trillen, koud enz.
Was pas met Creatine gestart en dacht dat het daar aan lag.

Ook heb ik steeds overal gehoord dat overtraining helemaal niet bestaat, dus ging ik daarvan uit.

Laatst bewerkt:

Heb even je topic teruggezocht: over een CK van 444 hoef je je niet druk te maken als je traint en wat meer massa hebt dan de gemiddelde man.
Wat betreft overtraining: dan gaat het niet om de absolute CK waarde, maar de tijd waarin hij herstelt je baseline (dus meerdere waardes dagen na elkaar prikken).

Heb even je topic teruggezocht: over een CK van 444 hoef je je niet druk te maken als je traint en wat meer massa hebt dan de gemiddelde man.
Wat betreft overtraining: dan gaat het niet om de absolute CK waarde, maar de tijd waarin hij herstelt je baseline (dus meerdere waardes dagen na elkaar prikken).

Heb net ff me andere post ge edit.

Heb net ff me andere post ge edit.

1. Heeft niets met creatinegebruik te maken.
2. Dat de arts schrok kan misschien komen omdat hij getriggerd is te denken aan hartspierschade (al zou hij dan wel CK-MB ook aanvragen: specifieker voor hartspierschade). Weet niet met wat voor een klachten je kwam dat lab gedaan werd?
3. Als je je zorgen maakt om je gezondheid: gewoon terug naar de dokter. Die kan je beter beoordelen dan elke keyboardwarrior hier.

1. Heeft niets met creatinegebruik te maken.
2. Dat de arts schrok kan misschien komen omdat hij getriggerd is te denken aan hartspierschade (al zou hij dan wel CK-MB ook aanvragen: specifieker voor hartspierschade). Weet niet met wat voor een klachten je kwam dat lab gedaan werd?
3. Als je je zorgen maakt om je gezondheid: gewoon terug naar de dokter. Die kan je beter beoordelen dan elke keyboardwarrior hier.

Ja dat het niks met creatine gebruik te maken heeft weet ik, ik gebruikte toen nog geen creatine en had dat ook nog nooit gedaan.

2: Ja dat had ik terug kunnen vinden en de arts dacht later dat het aan mijn supps lag en verwees mij naar een sportarts.
Reden bloedtest was dat ik dit 1x p.j moet doen i.v.m chronisch medicijngebruik, heb verteld dat ik erg moe was en zo heeft de huisarts op mijn verzoek ook Testosteron en andere zaken op de lijst gezet.

3: ik maakte mij niet echt zorgen, was wel erg prikkelbaar, rotte zomaar in slaap overdag en afgelopen woensdag was het ff helemaal over met me lichaam, ik kon helemaal niks meer wat leek op zware griep alleen zonder koorts.

Laatst bewerkt:
Ja die waren te hoog bij mij.
Had toen nog een topic er over gemaakt maar niemand zei overtraining.
Ik ben sinds woensdag klote gegaan, of het was creatine ik weet het niet.
Ja volgens mij klinkt t wel zoiets. Maar je hebt ook nog iets wat met je nieren temaken heeft wat zoiets klinkt. Ik ben er niet genoeg in thuis.

Maargoed, met overtraining heb je krachtverlies enzo. En als gewoon iets meer eten daar niet tegen werkt, dan is het wel tijd om achter je oor te krabben. Ik word een beetje moe van die DBBers die elkaar achterna praten en dat iets niet onmogelijk zou zijn. Als jij te lang achter elkaar teveel doet (trainen, werk, stress bij prive) dan kan het wel degelijk, juist bij streverige mensen. Ik hoop dat je zelf wel weet wat er op jou van toepassing kan zijn.

Fijn zon dokter die je door je sport al gelijk niet meer serieus neemt
Heb je een linkje van het topic?

Kan je toch zien aan de spierenzymen oid hè?

Tijdje geleden had ik daar een flinke verhoging op, maar had toen net een blessure, dus was 'normaal' volgens de dokter. Vanaf welke waardes ben je dan overtraind? Of is dat voor iedereen anders?
Ik zie het nu pas. Geen idee, ik heb t ook maar van mn trainer.
Enige wat ik weet is dat het voor artsen pas fout is als het onder het absolute minimum zit

Geloof dat ik ook verhoogde Kreatine kinase had (weet niet meer 100% zeker) en ik kreeg toen het advies van de sportarts om direct na de training vitargo te nemen.

Toen ik drie jaar terug begon met trainen bij een fit & fun sportschool en ik er totaal geen kennis over had, vertrouwde ik op de instructeurs.

Nu ik terug denk...

Ik had verteld dat mijn doel was om een mooier lichaam te krijgen.. ofc een te vage doelstelling. Hun legde dan een schema voor mij vast.

Waarmee ik moest beginnen was 20 min cardio, machines only (kan ik enigzins begrijpen aangezien de leeftijd toen) en afsluiten met 10 min cardio.

Dafuq? D: Als skinny ecto moest ik cardio doen.

Laatst een AAS gebruikert gezien in de gym..

Het was erg druk, maar TBH is onze school ook klein. Wou die gaan bankdrukken waren alle bankjes bezet :)..

Tja mensen die AAS gebruikers wel eens ervaren hebben zullen dan wel weten wat er uit zijn mond kwam.

Waar ik me aan echter aan erger de laatste tijd, is dat een koppeltje(van ik schat 24) telkens naar elkaar toe lopen, enorm klef doen en dan weer terug lopen naar hun oefening. Zo duurt één oefening dik een kwartier en kunnen anderen mensen er niet bij. Dan nog het feit dat die vrouw enorm fake en irritant lacht.
Pigs..

Ja volgens mij klinkt t wel zoiets. Maar je hebt ook nog iets wat met je nieren temaken heeft wat zoiets klinkt. Ik ben er niet genoeg in thuis.

Maargoed, met overtraining heb je krachtverlies enzo. En als gewoon iets meer eten daar niet tegen werkt, dan is het wel tijd om achter je oor te krabben. Ik word een beetje moe van die DBBers die elkaar achterna praten en dat iets niet onmogelijk zou zijn. Als jij te lang achter elkaar teveel doet (trainen, werk, stress bij prive) dan kan het wel degelijk, juist bij streverige mensen. Ik hoop dat je zelf wel weet wat er op jou van toepassing kan zijn.

Fijn zon dokter die je door je sport al gelijk niet meer serieus neemt
Heb je een linkje van het topic?

Gekke is dat ik geen krachtverlies had, ik ging alleen maar beter, maar doordat ik vanaf heel jong in mijn jeugd tot aan mijn 19e altijd recreatief aan vechtsporten heb gedaan ben ik gewend het lichaam te pushen.
Stress in de prive heb ik enorm omdat ik een kind heb waar ik full time voor zorg en deze jongen is niet helemaal 100% geestelijk.
Daarnaast heb ik nog me zaakjes lopen wat ook nog aandacht vraagt.
Dit brengt veel problemen en stress en dat knal ik er allemaal uit in de sportschool en vroeger met opdrukken en optrekken.

Vandaag weer wakker met gigantische koppijn, heb nu een week rust gehad maar voel me nog steeds klote.

Edit:

Dit is hoe ik ongeveer getraind heb de afgelopen maanden, Ik ben me er van bewust dat het allemaal pussyweights zijn maar setjes met 150 of 220 kg banken of setjes met 280 squatten dat gaat me gewoon niet lukken.
Dit is wel wat nu momenteel mijn grenzen zijn.

Ma/do:
Borst.
Bankdrukken 4x8/10x 75/80 kg
Smal bankdrukken 4x8/10x50/60 kg
Incline Dumbbells press of Bankdrukken 4x8/10x 50 kg.
Cable crossover 4x10x35kg.
Cable crossover van beneden naar boven 4x8/10x 25kg.
Incline Flyes 4x8/10x 18kgs.

Rug:
Wide grip pull ups 4x8.
small grip pull ups 4x8.
Lat pulldown wide grip 4x8/10x50 kg.
Lat pulldown small grip 4x8/10x50 kg
Rows 4x8/10x60 kg.
Bent over row 4x8/10x60 kg.

Di/Vrij
Schouders:
Schouder press 4x8/10x60 kg.
Schouder press front grip (machine) 4x8/10x50 kg.
front raises. 4x8/10x12 kg
Side raises 4x8/10x12 kg
Uprowing 4x8/10x60 kg

Biceps:
Concentration curl 4x8/10x18/20kg.
Hammer curl 4x8/10x20kg.
preacher curl machine licht/ of curlen met de stang a 35 kg.

Triceps, push down 4x8/10x 40/50kg.
Triceps rope push down, 4x8/10x 25kg.
Triceps push down/dip machine 4x8/10x80kg.

Woensdag rust of benen.

Zondag benen of rust (ooit ongeval gehad, scheen en enkel zijn slecht, knieën ook niet goed.)
Squat machine: 4x10x60/80 kg.
Leg press.
Lunches.
Leg extension 4x10x 60kg.
Zelfde soort machine maar dan benen naar je toe, lijkt op die machine waar je het liggend moet doen.

Laatst bewerkt:
Geloof dat ik ook verhoogde Kreatine kinase had (weet niet meer 100% zeker) en ik kreeg toen het advies van de sportarts om direct na de training vitargo te nemen.

Ben jij toen doorverwezen naar een sportarts door je huisarts?

brb 6 oefeningen borst

Ben jij toen doorverwezen naar een sportarts door je huisarts?

Nope, eigen initiatief. Tot een jaar geleden bezocht ik zo'n 2 x per jaar een sportarts. Pm me maar als je z'n naam/adres wilt is echt een goede kerel met veel verstand van zaken. Begeleid veel topsporters.

Toen ik drie jaar terug begon met trainen bij een fit & fun sportschool en ik er totaal geen kennis over had, vertrouwde ik op de instructeurs.

Nu ik terug denk...

Ik had verteld dat mijn doel was om een mooier lichaam te krijgen.. ofc een te vage doelstelling. Hun legde dan een schema voor mij vast.

Waarmee ik moest beginnen was 20 min cardio, machines only (kan ik enigzins begrijpen aangezien de leeftijd toen) en afsluiten met 10 min cardio.

Dafuq? D: Als skinny ecto moest ik cardio doen.

Laatst een AAS gebruikert gezien in de gym..

Het was erg druk, maar TBH is onze school ook klein. Wou die gaan bankdrukken waren alle bankjes bezet :)..

Tja mensen die AAS gebruikers wel eens ervaren hebben zullen dan wel weten wat er uit zijn mond kwam.

Waar ik me aan echter aan erger de laatste tijd, is dat een koppeltje(van ik schat 24) telkens naar elkaar toe lopen, enorm klef doen en dan weer terug lopen naar hun oefening. Zo duurt één oefening dik een kwartier en kunnen anderen mensen er niet bij. Dan nog het feit dat die vrouw enorm fake en irritant lacht.
Pigs..

Ofcourse moest je cardio doen... of denk je dat ze op een sportschool denken, dat is een ecto, dus hij hoeft geen warming up + cooling down te doen.??

Terug
Naar boven