Gister in de gym tijdens leg day. Ik zit in de fitness ruimte in plaats van kracht honk voor de leg press, naast mij zat een nieuwkomer op de leg curl met een instructeur erbij. ( leg curl ook als 1e oefening.. )
De instructeur liep 5 min weg, dus hij wachtte netjes 5 min voordat die aan zijn 2e set begon, want tjah, zonder instructeur kan een leg curl erg fout gaan

Zijn eerste vraag: Krijg ik een sixpack als ik elke dag buik train? Instructeur vertelde dus dat het veel met je vet % te maken heeft en abs niet elke dag hoeft te trainen ( respect voor haar, srs ).
De instructeur had hem dus wijs gemaakt dat die op kracht moest trainen, dit betekende reps van 10 of 12.
Ik op de leg press met reps van 6-8.
Kerel tikt mij aan: '' hee man, ik heb net een gouden tip gekregen, je moet op herhalingen van minstens 10 trainen voor kracht, weinig herhalingen heb je niks aan!''
Heb hem netjes uitgelegd waarom ik 6-8 reps deed, maar zijn opmerking: '' Instructeurs hier krijgen betaald, die weten er sowieso meer van ''. Waarop ik reageerde dat het stagiaires waren en niks betaald kregen.
Ook nemen ze bij onze gym geestelijk gehandicapten aan als vrijwilligers. Lopen er 3 rond in de weekenden en er blijven er steeds meer komen. Ik vroeg of ze me licht konden helpen om de stang omhoog te krijgen bij mijn laatste setje op de BP ( liet het woord Spotten maar weg ), ze zijn er om alle gewichten op te ruimen, dus dit leek me nog een redelijk doenbaar verzoek. Vervolgens tijdens mijn laatste rep: 2 halen er aan beide kanten 10kg af en de andere trekt de stang volop omhoog.
Heb ze wel gewoon bedankt, aangezien het anders een roll of shame werd