XXL Nutrition

Sticky Waar lach jij om in de sportschool?

Of wanneer een fitness instructeur totaal verkeerde informatie geeft, dat vind ik ook grappig. Laatst ging een vrouw squatten, instructeur achter haar. Ze zakte maar 5cm ofzo en hij hele tijd: Jaaaaa goed bezig! Je kan nog wel 10kg erbij :roflol: ik dacht echt wooow :(

Heeeel herkenbaar, vorige week hielp een instructeur ook een gast met squatten, waren amper quarter squats.
'doe er nog maar bij hoor gaat harstikke goed zei hij' Wilde nog wat zeggen maar dacht **** it ze luisteren toch nooit...
Oh ja en hij zei dat leg extensions ook geen goede oefening was omdat je met lopen toch ook niet je benen zover naar voren zwaait...?????????
En dat loopt rond in een instructeurs polo....

Ik train al +/- 7 jaar bij dezelfde sportschool maar spreek de eigenaar bijna nooit, vandaag toch even praatje gemaakt. Hij begon redelijk normaal maar naar 2 minuten zat hij al bij "spieren laten schrikken" :o ik zei maar niks

Leg extensions zijn ook niet heel geweldig voor je kniegewricht geloof ik, maar dat heeft niks te maken met dat je normaal je benen vooruit zou zwaaien natuurlijk.

Of wanneer een fitness instructeur totaal verkeerde informatie geeft, dat vind ik ook grappig. Laatst ging een vrouw squatten, instructeur achter haar. Ze zakte maar 5cm ofzo en hij hele tijd: Jaaaaa goed bezig! Je kan nog wel 10kg erbij :roflol: ik dacht echt wooow :(
Zo zonde als zon idioot dat zegt.

Gelijk met 30kg squatten is verdomd veel voor vrouwen. Ik heb heel lang met een lege 10kg stang gesquat, terwijl ik volgens mij echt niet slap in mn pootjes ben. Dus dat een beginnende vrouw gelijk op die manier met 30kg gaat squatten, tjah, zonde.

Bij is en nieuw meisje die altijd apparaten deed alleen maar. Opeens zie ik haar met groepje trainen, met mensen die (als je naar hun kijkt) zouden verstand van trainen moeten hebben.
Dus ze gaan squatten, in de smith, zij komt erbij, doen ze gelijk haar een riem om....ik dacht WTF!?
Er hing 2,5kg aan elke kant.....
Niet grappig, wel belachelijk.

Riem kan toch ook zijn om te zorgen dat je met je buik de juiste houding aanhoudt? Dat je jezelf niet aanleert om het uit te zetten?

Ik zie bij ons mensen direct belt om doen voor pulls ups.

Ik heb nog maar 1x een riem gedragen maar kon toen juist veel beter druk zetten op mijn core dan zonder. Dan is het toch ook helemaal niet nadelig om bij licht gewicht al een belt te gaan dragen?

Riem kan toch ook zijn om te zorgen dat je met je buik de juiste houding aanhoudt? Dat je jezelf niet aanleert om het uit te zetten?

Moet je niet eerst de techniek goed leren, vóór je een riem aan gaat doen?
Voor je het weet loopt iedereen met een belt om de juiste houding aan te nemen, omdat ze te laks zijn om zelf iets aan hun houding te doen.

---------- Toegevoegd om 19:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:35 ----------

Ik heb nog maar 1x een riem gedragen maar kon toen juist veel beter druk zetten op mijn core dan zonder. Dan is het toch ook helemaal niet nadelig om bij licht gewicht al een belt te gaan dragen?

Je hebt dan wel een hele slechte core als je bij 5 kg (+10 of 20 kg bar) al een belt nodig hebt.

Maar is het nadelig? Als je door middel van een belt om te doen beter je core kan aanspannen, zal je core toch juist sterker worden? Of zie ik dit verkeerd? Het is namelijk niet zo dat wanneer je een riem om doet je je core uitschakeld, in tegendeel.

een belt kan goed helpen om beginners goed leren hun core aan te spannen, je voelt dan dat je tegen de belt aan drukt terwijl je zonder belt dat niet voelt.

hierdoor is het handig om beginners een keer te laten squatten met een belt.

Of het nadelig is, weet ik niet. Ik vind het een beetje hetzelfde als met laag gewicht al straps gebruiken..nadelig is het niet, maar ook niet nodig op dat punt.

Ja zo denk ik er ook wel over hoor, ik heb nog nooit straps gebruikt en pas 1x een riem met de gedachte eerst zolang mogelijk zonder te doen. Maar toch na de riem gebruikt te hebben zie ik eigenlijk alleen maar voordelen.

Verschil tussen straps en een riem lijkt me dat je met straps een deel uitschakelt, namelijk je grip, terwijl je met een riem helpt iets in te schakelen, namelijk het spannen van je core.

Blijft verder natuurlijk apart dat iemand die voor het eerst squat meteen een riem wordt omgedaan ipv eerst te laten voelen hoe het is zonder riem.

Eerst zonder hulpmiddelen de techniek onder controle krijgen.... Hulpmiddelen zijn overrated tenzij je powerlift.

Moet je niet eerst de techniek goed leren, vóór je een riem aan gaat doen?
Voor je het weet loopt iedereen met een belt om de juiste houding aan te nemen, omdat ze te laks zijn om zelf iets aan hun houding te doen.

---------- Toegevoegd om 19:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:35 ----------

Je hebt dan wel een hele slechte core als je bij 5 kg (+10 of 20 kg bar) al een belt nodig hebt.
Foute houding wordt lastiger met zo'n riem. Ik zie het probleem niet hoor. Een riem hoeft niet te zijn voor een grote kracht prestatie, kan ook zijn om te voorkomen dat je je buik teveel uitzet. Je buik uitzetten is niet gelijk verkeerd, maar als je posiumambities hebt dan kan t wel verschil maken
Handschoentjes enzo: nee. Straps en riem: ja

---------- Toegevoegd om 00:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:26 ----------

Eerst zonder hulpmiddelen de techniek onder controle krijgen.... Hulpmiddelen zijn overrated tenzij je powerlift.
Riem heeft voor beiden een ander doel?

---------- Toegevoegd om 00:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:27 ----------

een belt kan goed helpen om beginners goed leren hun core aan te spannen, je voelt dan dat je tegen de belt aan drukt terwijl je zonder belt dat niet voelt.

hierdoor is het handig om beginners een keer te laten squatten met een belt.
Nou idd

Het et eerste gedeelte wat je zegt klopt. tweede ben ik niet met je eens.
Als jij een zware squat of deadlift doet heb je kans dat je vorm wat minder gaat worden na een aantal reps, op die manier kan je dus gemakkelijk blessures krijgen. kan je beter je belt gebruiken die je vorm netjes recht houd. je hebt tenslotte maar 1 rug.

inb4 dan moet je lichter pakken, iedereen zou zijn setje af willen maken.

En dat kleine beetje stabilisatie wat je normaal zelf doet, lekker boeiend?

Jongetjes met een hele verdoete techniek die veel te veel gewicht gebruiken.

-

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven