AndroidHealthClinic

Sticky Waar lach jij om in de sportschool?

Foute houding wordt lastiger met zo'n riem. Ik zie het probleem niet hoor. Een riem hoeft niet te zijn voor een grote kracht prestatie, kan ook zijn om te voorkomen dat je je buik teveel uitzet. Je buik uitzetten is niet gelijk verkeerd, maar als je posiumambities hebt dan kan t wel verschil maken
Handschoentjes enzo: nee. Straps en riem: ja

---------- Toegevoegd om 00:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:26 ----------

Riem heeft voor beiden een ander doel?

---------- Toegevoegd om 00:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:27 ----------

Nou idd

Straps en riem bij heel heel heeeeel laag gewicht: nee.
Ik zie liever mensen 20 kg curlen met handschoentjes aan, dan 15 of 25 kg squatten met een riem.
Het voorkomen van een slechte houding bij zulk laag gewicht is onnodig en ziet er raar uit, dat is gewoon mijn mening.
Ieder zn eigen mening natuurlijk ;)

Handschoentjes bij 20kg curls is ook onnodig.

Klopt, ik reageer alleen ff op Hell.

Riem kan toch ook zijn om te zorgen dat je met je buik de juiste houding aanhoudt? Dat je jezelf niet aanleert om het uit te zetten?
http://www.youtube.com/watch?v=zkYruXyWDO8

---------- Toegevoegd om 10:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:15 ----------

sommige gebruiken zelf een belt tijdens benchpressen.
En? Powerlifters doen het zo vaak voor hun zwaarste sets. Voor velen helpt het om beter te archen, stabiliteit, ondersteuning voor de onderrug,... Zo vreemd is het dus niet.

-

Laatst bewerkt:
http://www.youtube.com/watch?v=zkYruXyWDO8

---------- Toegevoegd om 10:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:15 ----------

En? Powerlifters doen het zo vaak voor hun zwaarste sets. Voor velen helpt het om beter te archen, stabiliteit, ondersteuning voor de onderrug,... Zo vreemd is het dus niet.

wel wanneer het een ecto is die net 4 weken sport en handschoentjes, straps, hooks en een belt met dipbelt eroverheen door de sportschool wankelt.

wel wanneer het een ecto is die net 4 weken sport en handschoentjes, straps, hooks en een belt met dipbelt eroverheen door de sportschool wankelt.
:roflol: Dat is natuurlijk iets anders. Hier traint er ook zo iemand. Hij traint er al jaren langer dan mij en maakt 0 progressie.

Mezelf

Laat die mensen lekker.
Snap wel wat jullie bedoelen, maar denk dat het voor hun meer iets sociaals is ofzo ;)
Zolang ze me niet in de weg lopen. No worries

oh ik laat ze ook wel, ik kan er wel om lachen.
ik laat iedereen lekker hun gang gaan in de gym maar wanneer ik aan het rusten ben kijk ik wel in de rondte of er wat gebeurd.

Je bent jezelf aardig in de voet aan het schieten als je vaak met belt traint.
Gebruik een belt in wedstrijdverband/om een PR te zetten/bij blessuregevaar maar natuurlijk niet bij normaal trainen. Dan ontzie je je core juist en dat is bijzonder dom.

Mensen zoeken allerlei excuses om hun trainen lichter te maken maar waar dacht je dat trainen nou net om ging? :roflol:

Handschoentjes bij 20kg curls is ook onnodig.

+1.

Het nut van straps bij deadlifts onder andere begrijp ik. Maar is er eigenlijk IETS waarvoor je in hemelsnaam handschoenen nodig zou hebben? Ik begrijp echt niet waarom iemand dat zou willen gebruiken.

Voor mensen die bang voor eelt zijn denk ik? En ziet er ''stoer'' uit in de ogen van sommigen.

Niet mee eens dat handschoenen altijd onnodig zijn.
Gebruik ze zelf ook bij dumbbell oefeningen aangezien onze dumbbells best klote zijn.

http://s3.amazonaws.com/oasimgs/2013/04/17/47229a.JPG
Te kleine diameter handvat, handvat draait, gladde oppervlakte en schijfjes gaan los zitten waardoor het hele ding irritant word.
Met mijn zweethanden is het praktischer om setjes te draaien met handschoenen voor grotere diameter en ja toch grip.
Voor de rest gebruik ik ze niet en ben niet bang voor eelt :p

Inb4 uitgemaakt worden voor p*ssy.

Terug
Naar boven