AndroidHealthClinic

Sticky Waar lach jij om in de sportschool?

Kleine tip, je traint net een paar maandjes en bent nog ecto als ****, ga eerst eens een paar jaar trainen voordat je op een bb-forum de alwetende gaat uithangen (,en doe het dan alsnog niet) en ik las ook al dat je graag op de sportschool mensen van advies voorziet, doe dat gewoon nog lekker niet.

Dit! Zie steeds vaker beginners die zich al heel ervaren voelen door hun beginnergains hier de expert uithangen, erg vervelend en nutteloos. Hier lach ik btw ook om in de sportschool :)

Laatst bewerkt:
vandaag men broek gescheurd bij het squatten :) , gelukkig was het enkel men onderbroek

Als ze aan't squatten zijn met een ganzenrug en alleen hun kuiten belasten...

mijn eerste trainingsschema stond vol met machines, imo zijn vrije gewichten altijd beter ivm coordinatie. Natuurlijk heb je bij machines een constante kracht, die je door zwaartekracht minder bij vrije gewichten heb, maar daar heb je kabels voor. Met machines doel ik vooral op chest bicep en schouder machines.
coordinatie? :roflol:

voordeel van freeweights is dat het goed is voor stabilisator spieren / core.

hoezo heb je bij vrije gewichten geen constante kracht? het gewicht blijft gewoon hetzelfde dus zie niet in waarom bij freeweights ook niet een constante kracht uitgeoefend moet worden..? gewicht blijf gewicht machine of freeweights..zoals ik al eerder zei hoezo zijn machines zo slecht dan?

machines zijn soms fijn om biceps volledig te isoleren zoals preacher curls, zelfde geld voor borst machines zoals pec deck. je hebt alleen geen goede machines voor compounds zoals deadlift, BOR , Bench etc etc

hoezo heb je bij vrije gewichten geen constante kracht? het gewicht blijft gewoon hetzelfde dus zie niet in waarom bij freeweights ook niet een constante kracht uitgeoefend moet worden..? gewicht blijf gewicht machine of freeweights..zoals ik al eerder zei hoezo zijn machines zo slecht dan?

machines zijn soms fijn om biceps volledig te isoleren zoals preacher curls, zelfde geld voor borst machines zoals pec deck. je hebt alleen geen goede machines voor compounds zoals deadlift, BOR , Bench etc etc
Machines hebben een nut voor bodybuilders. Maar een powerlifter die traint rond de grote compounds heeft volgens mij weinig aan machines.
Dus het hangt wat af wat je doel is volgens mij.

Neem bijvoorbeeld fly's of preacher curl met losse stang, dan heb je in de top van de beweging veel minder weerstand dan je het met kabels/machines zou doen (zwaartekracht).

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 18:12 ----------

Dit! Zie steeds vaker beginners die zich al heel ervaren voelen door hun beginnergains hier de expert uithangen, erg vervelend en nutteloos. Hier lach ik btw ook om in de sportschool :)

Dus als beginner mag je geen adviezen geven? Als ik gister iemand ziet BOR'en met een bovenlijf dat te veel horizontaal staat mag ik niet zeggen dat hij beter meer naar voren moet leunen omdat ik beginner ben? En de expert uithangen is slechts jouw interpretatie, ik probeer mensen te helpen zoals ik zelf ook word en ben geholpen.

Laatst bewerkt:
Neem bijvoorbeeld fly's of preacher curl met losse stang, dan heb je in de top van de beweging veel minder weerstand dan je het met kabels/machines zou doen (zwaartekracht).

Dus als beginner mag je geen adviezen geven? Als ik gister iemand ziet BOR'en met een bovenlijf dat te veel horizontaal staat mag ik niet zeggen dat hij beter meer naar voren moet leunen omdat ik beginner ben? En de expert uithangen is slechts jouw interpretatie.

Er zijn meerdere BOR varianten.........
Pendlay rows zijn bijvoorbeeld van de grond af en dan heb je je rug zo goed als horizontaal
Simpel gezegd, soms doen mensen het met een speciale reden.

****, ik bedoelde dat veel te verticaal staat. My bad.

Nee ik kende hem en hij traint gewoon zijn lats... doet die oefening ook nog niet zo lang.

Laatst vertelde iemand een best leuke mop in de sportschool, moest daar wel om lachen.

Het gaat ook niet specifiek over deze post, het is mij in heel veel meer van jouw posts opgevallen. Het grootste deel van jouw adviezen zal jij gekopieerd hebben van andere forumleden, want dat kan jij onmogelijk uit eigen ervaring hebben geleerd. Jij zit toch ook niet te wachten op adviezen van een beginner? Je sprak in een vorige post dat je het vroeger anders deed, gast serieus je traint net een paar maandjes.

Als iemand gelijk heeft heeft ie gelijk. De stats en ervaring van die persoon doen er toch niet toe? Er zijn genoeg mensen die redelijk buff zijn, maar een slechte techniek, gewoontes en etc. hebben. Die door jarenlang trainen wel een bepaald niveau hebben bereikt, maar inprincipe door onjuiste techniek relatief weinig hebben bereikt.
Wat jij zegt is hetzelfde als dat een natuurkunde student niks over de relativiteitstheorie zou mogen zeggen, omdat die nog geen professor is...

Als iemand gelijk heeft heeft ie gelijk. De stats en ervaring van die persoon doen er toch niet toe? Er zijn genoeg mensen die redelijk buff zijn, maar een slechte techniek, gewoontes en etc. hebben. Die door jarenlang trainen wel een bepaald niveau hebben bereikt, maar inprincipe door onjuiste techniek relatief weinig hebben bereikt.
Wat jij zegt is hetzelfde als dat een natuurkunde student niks over de relativiteitstheorie zou mogen zeggen, omdat die nog geen professor is...

Het komt misschien een beetje bot over, maar dit advies geef ik niet aan de hand van 1 post. Ik lees redelijk veel hier op DBB en het was mij al veel vaker opgevallen dat hij praat alsof hij vele jaren traint. En dit dus blijkbaar niet alleen op het forum doet, voor zijn eigen bestwil, hoe denk je dat het op andere mensen overkomt dat een beginner ze gaat vertellen hoe het wel niet precies moet. En natuurlijk heb je gevallen die na vele jaren nog niet weten hoe ze moeten trainen, maar de kans dat iemand met wat trainingservaring iemand van goed advies kan voorzien is gewoon veel groter.

Jouw vergelijking gaat ook een beetje loos, denk dat de gemiddelde natuurkunde student op school of op een forum anderen vertellen hoe het dan wel niet precies moet.

Machines hebben een nut voor bodybuilders. Maar een powerlifter die traint rond de grote compounds heeft volgens mij weinig aan machines.
Dus het hangt wat af wat je doel is volgens mij.
dit is een BB-ing forum ;)

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 19:11 ----------

dan doe je iets verkeerd, kan juist veel beter isoleren op machines en wat jij bedoelt met minder weerstand heb ik totaal geen last van. gewicht blijft de hele beweging net zo zwaar....bepaalde delen van een beweging zijn nou eenmaal moeilijker....net als dat je bij benchpress met stang/db een bepaald punt hebt wat het zwaarst is en alles wat er onder/boven zit is weer stuk minder zwaar.

Dus als beginner mag je geen adviezen geven? Als ik gister iemand ziet BOR'en met een bovenlijf dat te veel horizontaal staat mag ik niet zeggen dat hij beter meer naar voren moet leunen omdat ik beginner ben? En de expert uithangen is slechts jouw interpretatie, ik probeer mensen te helpen zoals ik zelf ook word en ben geholpen.
Hoe doe je flies met een losse stang?

Het gaat eigenlijk alleen maar om jongens van mijn leeftijd die ook nog niet zo lang trainen en een oefening met een slechte form uitvoeren, zie het hele probleem niet.

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 19:11 ----------

Hoe doe je flies met een losse stang?

Je snapt echt wel wat ik bedoel.

Terug
Naar boven