AndroidHealthClinic

Sticky Waar lach jij om in de sportschool?

mij gaat het erom dat je beweert dat machines slecht zijn maar ik nog geen goede onderbouwing heb gelezen

Het gaat eigenlijk alleen maar om jongens van mijn leeftijd die ook nog niet zo lang trainen en een oefening met een slechte form uitvoeren, zie het hele probleem niet.

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 19:11 ----------

Je snapt echt wel wat ik bedoel.
Bedoel je dumbbells? Anders snap ik niet wat je bedoelt nee.

dit is een BB-ing forum ;)

dan doe je iets verkeerd, kan juist veel beter isoleren op machines en wat jij bedoelt met minder weerstand heb ik totaal geen last van. gewicht blijft de hele beweging net zo zwaar....bepaalde delen van een beweging zijn nou eenmaal moeilijker....net als dat je bij benchpress met stang/db een bepaald punt hebt wat het zwaarst is en alles wat er onder/boven zit is weer stuk minder zwaar.

Neem nou de fly's... aan de top van de oefening met dumbbells heb je toch een stuk minder weerstand dan aan het onderste deel omdat de zwaartekracht een deel van het gewicht optilt, en bij kabels heb je dat niet omdat het gewicht de hele tijd hetzelfde blijft, of ben ik nou dom.

Flies met een losse stang, interessant

Bijna om iedereen haha zeker om ecto's om in een tanktop

Het gaat eigenlijk alleen maar om jongens van mijn leeftijd die ook nog niet zo lang trainen en een oefening met een slechte form uitvoeren, zie het hele probleem niet.

Je snapt echt wel wat ik bedoel.

jij traint toch ook 2 maande ofzo?

mij gaat het erom dat je beweert dat machines slecht zijn maar ik nog geen goede onderbouwing heb gelezen

Was een te banale stelling, i agree. Maar over het algemeen (en ik doel vooral op schouder en borst machines) zijn losse gewichten beter, zit een heel verhaal achter van hulpspieren enzo.

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 19:23 ----------

jij traint toch ook 2 maande ofzo?

Eind november begonnen, natuurlijk aangekloot in het begin als je dat meerekent 5 maanden.

Neem bijvoorbeeld fly's of preacher curl met losse stang, dan heb je in de top van de beweging veel minder weerstand dan je het met kabels/machines zou doen (zwaartekracht).

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 18:12 ----------

Dus als beginner mag je geen adviezen geven? Als ik gister iemand ziet BOR'en met een bovenlijf dat te veel horizontaal staat mag ik niet zeggen dat hij beter meer naar voren moet leunen omdat ik beginner ben? En de expert uithangen is slechts jouw interpretatie, ik probeer mensen te helpen zoals ik zelf ook word en ben geholpen.

Haha, duidelijk mag jij geen adviezen geven. Alleen maar lezen en vragen stellen! BOR: stand rug/handen maakt geen **** uit, zolang je maar een holle rug hebt. ohlawd..:o

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 20:23 ----------

Was een te banale stelling, i agree. Maar over het algemeen (en ik doel vooral op schouder en borst machines) zijn losse gewichten beter, zit een heel verhaal achter van hulpspieren enzo.

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 19:23 ----------

Eind november begonnen, natuurlijk aangekloot in het begin als je dat meerekent 5 maanden.

Je bent dus nog een beginner, uit ervaring spreek je dus niet maar meer lorre lorre?

[/B]

Haha, duidelijk mag jij geen adviezen geven. Alleen maar lezen en vragen stellen! BOR: stand rug/handen maakt geen **** uit, zolang je maar een holle rug hebt. ohlawd..:o

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 20:23 ----------

Je bent dus nog een beginner, uit ervaring spreek je dus niet maar meer lorre lorre?

Heb al aardig wat filmpjes en andere mensen gezien, allemaal in een hoek die groter is dan rechtopstaan, is mij ook op die manier uitgelegd. Als je recht opstaat word het meer een upright row?

ik erger mij aan deze thread :p (let the flaming begin ;))

Deels heb je gelijk hummel. Het zijn voornamelijk beginners die hier posten en zich aan alles en iedereen irriteren.

Haha ik zelf ben een beginner en leer eigenlijk nog wel het een het ander van deze post, hoe je je zou moeten gedragen in een gym, do's and dont's. Ik hoop dat niemand over mij denkt zoals de mensen dat hier doen over de zogenaamde "koters" die tegenwoordig in de gyms rondlopen.

90procent wat hier gepost wordt zijn verzinsels hoor. Vooral de posts wat kijkende chicks betreft. Ik lach eerder iemand uit die geil aangekeken wordt, maar geen actie onderneemt en dan thuis achter de pc gaat trekken en hier maar posten hoe een chick hem geil aankeek.:P

Er zitten hier niet enkel BB-ers;) dus schiet niet altijd uitspraken af die niet volgens de bb-regels gaan;) voor de rest ga ik wel met je akkoord hoor;)
oh ik bedoelde vooral dat mijn advies op BB gericht is ;)
Ben bewust van Powerlift/strongman gedeelte hier hehe

Een maat van mij, extreem dikke kerel ( 105kg, 1m70 )en hele eigenwijs en hoog ego van zichzelf heeft nu homegym. Paar weken geleden trainde die nog met mij mee. Hij zei dat ie veel kon tillen etc, helemaal vol lof over zichzelf. Hij gaat biceps doen, pakte die 18kg, tilt volledig met zijn 105kg en voelt hierdoor niks in zijn armen. Kijk hem aan en vraag of hij serieus zo traint, doet ie blijkbaar al anderhalf jaar zo. Ach jah, ik zo vriendelijk zijn om hem alles goed bij te leren, is ie van 18kg per dumbbell naar 8kg gegaan ( bicep curl ) en toen had ie nog moeite ermee om de uitvoering goed te doen.

Paar weken later ( nu, dus ) is ie eigen homegym begonnen en hij zegt dat die nu biceps curl met 18-20kg doet en niet meer met zijn lichaam meetilt. Heeft zelfs allerlei supplementen aangeschafd, waar hij niks van begrijpt. Ging gisteren langs om te kijken hoe die het nu deed en om vriendschappelijk advies te geven. Zijn uitvoeringen waren nog belabberder dan eerst.

Ik reageerde hierop en zei dat als hij zo doorgaat, allerlei blessures oploopt. Zijn antwoord: '' maakt niet uit, zolang ik maar kastje wordt tegen de zomer aan ''.

*biggest facepalm ever*

2 mannetjes bij mij in de sportschool.

ik zie ze altijd dumbbell benchpress doen met 40KG maar ze laten de dumbbells 15cm zakken en ze maatje tilt t*ring veel.
vorige keer viel die 40KG dumbbell naar binnen vol op ze borst, ik raade hem aan om minder te pakken alles zelf te doen en dieper te laten zaken, vervolgens dagen/weken erna blijft die doorgaan met dezelfde acties.

ze maatje ook, gaat die squaten pakt die vrijwel direct 100+ squat en zakt denk 20cm naar beneden... instructeur (powerlifter) zegt dat hij lichter moet pakken en tot 90graden of dieper moet zakken.. knikt jah en zeg volgende keer ga ik dit proberen nu rond ik dit af.
jahoor dagen/weken erna still the same..

Eigenwijze mensen altijd :(

Terug
Naar boven