- Waardering
- 4.785
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heey nice man, ik speel ook gitaar. Vanaf mijn 14e ongeveer!
Heb je een staalsnarig akoustisch ?
Ja mooi man gitaar spelen is geweldig. Het is gewoon herhalen herhalen herhalen. Op een gegeven moment wennen je vingers overal aan.Oh echt? Cool man!
Nylon heb ik.
Vanaf je 14de, dus jij kan gewoon echt goed spelen dus? ik kan inmiddels redelijk strummen en een aantal mooie akkoorden, alleen van C naar D bijvoorbeeld kan ik nog niet meteen mijn vingers goed zetten. Heb ook al wel een paar maand les gehad, was ook cool. Ex-collega van mij is gitarist in een band en die zegt dat alles vanzelf komt zolang ik maar blijf oefenen. Sinds een tijdje ben ik er elke dag weer mee bezig, beetje verslavend.
Ik ben volgens mij in mijn vorige leven een gitaar geweest man, als ik zo'n ding in mijn armen heb voelt echt zo goed, alsof ik thuis ben. weet niet zo goed hoe k het moet omschrijven, en dan kan ik niet eens goed spelen hahaha. is wel mijn doel om mooie flamenco te kunnen of één van de drie bovenstaande.
Maar ik ken die 4magic chords en dat je daarmee eigenlijk al liedjes mee kan maken.
Ok, dit was mijn korte spreekbeurt.
![]()
Maar als jij bijvoorbeeld een gitaarnummer hoort, kun jij die dan op gehoor zo naspelen en meteen weten welke akkoorden je moet pakken?Ja mooi man gitaar spelen is geweldig. Het is gewoon herhalen herhalen herhalen. Op een gegeven moment wennen je vingers overal aan.
Nouja niet helemaal vanzelf. Maar blijven oefenen en je krijgt het echt wel onder de knie.
Mijn gitaarleraar was op een gegeven moment wel eerlijk : ja je pakt het zelf al op en ik heb je vrij weinig te leren wat je zelf niet kan oppakken. Dus ik wil je graag voor de gezelligheid en het geld hier houden maar dat is aan jou 😂
Ik weet nog zo goed, aces high van iron maiden was het eerste volledig nummer wat ik leerde. Nouja na smoke on the water stukje en come as you are riedeltje.
Ik heb nooit noten geleerd. Dus meestal kom ik er wel achter op gehoor.Maar als jij bijvoorbeeld een gitaarnummer hoort, kun jij die dan op gehoor zo naspelen en meteen weten welke akkoorden je moet pakken?
Ja precies, maar dat "er achter komen" is voor mij nog een niveau te hoog. Ik heb er echt veel plezier in en ik speel dan ook elke dag. Veel nummers nadoen, vooral die leipe intro's van de scorpions bijvoorbeeld echt supervet. Of dat nummer van Radiohead - Fade out (streetspirit) ook heel bekend en lekker nummer.Ik heb nooit noten geleerd. Dus meestal kom ik er wel achter op gehoor.