MuscleMeat

Sticky Waar luister je nu naar?

Remiiiiix

Guide us all before we fall into insanity… 🫢

Super nice! 1 van m’n favoriete klassieke stukken.
Voor mij ook de allermooiste. In alle varianten( orgel, klavecimbel, concert en piano)

Toen ik begon dacht ik dat met 2 handen los van elkaar spelen het allermoeilijkste zou zijn.

Het allermoeilijkste is om de articulatie van de tonen en de dynamiek van spanningsopbouw en afbouw goed te krijgen.

Gelukkig heb ik een conservatorium geleerde kerkorgelspeler die met mij meekijkt en feedback geeft ( via via bekende) . Ooit is naar zijn orgelspel wezen kijken en gewoon gevraagd of hij mij van feedback wil voorzien.

En als je dit een mooi stuk vind....

kijk: https://youtu.be/PyMz0w2UC9s?si=REIXntOBohMQhPhC

Krijg zelf kippenvel van deze ..

Laatst bewerkt:
Schitterend! Ik probeer zelf ook wat op de piano te pingelen, maar heb intussen ontdekt dat ik 0 aanleg heb 😅.
Ik moet alles uit m’n hoofd leren en als ik een paar weken niks doe dan ben ik de helft vergeten.

Schitterend! Ik probeer zelf ook wat op de piano te pingelen, maar heb intussen ontdekt dat ik 0 aanleg heb 😅.
Ik moet alles uit m’n hoofd leren en als ik een paar weken niks doe dan ben ik de helft vergeten.
H

Ik heb ook geen aanleg. Zelfs nooit een instrument bespeeld.

Het is wel belangerijk om echt dagelijks te spelen inderdaad. Mijn tactiek is om dagelijks minimaal een half uur uit de boeken te leren en een half uur online overdag te zoeken naar info en kennis en daarnaast doe ik waar ik zin in heb, als ik er zin in heb en tijd voor heb.

Dus na dat half uur verplicht studeren en bijvoorbeeld in de weekenden( als ik nog zin en tijd heb) dan ga ik een stuk leren wat ik leuk vind zonder verplichtingen .
zoals mijn gepostte filmpje, dat is resultaat van 9 weekjes een half tot een uur per dag extra te studeren en 2 tot 4 uur per dag in de weekenden.

Quotes van Bach:

There's nothing remarkable about it. All one has to do is hit the right keys at the right time and the instrument plays itself.
J. S. Bach

What I have achieved by industry and practice, anyone else with tolerable natural gift and ability can also achieve.
J. S. Bach
👍👍👍

Schaf aub deze serie aan. Heeft mij zeer goed op weg geholpen. Zeer goed te begrijpen om de basic kennis op te doen.

Een goed geheugen is wel een voordeel. En mijn geheugen is bijna fotografisch van nature. Dus als ik een enkele keer iets lees dan zit het tot mn dood in mn hoofd🤣

Bijlagen

• Screenshot_20250418_144322_Chrome.jpg
    Screenshot_20250418_144322_Chrome.jpg
    87,5 KB · Weergaven: 10
  • Screenshot_20250418_144359_Chrome.jpg
    Screenshot_20250418_144359_Chrome.jpg
    88 KB · Weergaven: 9
  • Screenshot_20250418_144408_Chrome.jpg
    Screenshot_20250418_144408_Chrome.jpg
    88,2 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Terug