Fitness Seller

Waar moet je op letten bij het bestellen van supplementen uit de USA?

Bezoekers in dit topic

UltraX

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 aug 2006
Berichten
2.985
Waardering
10
Iedereen weet tegenwoordig dat online bestellen vaak goedkoper is dan naar de winkel gaan, naast dat heeft het nog meer voordelen. Zo hoef je er bijvoorbeeld je deur niet voor uit te gaan en je hebt een ruimer assortiment tot je beschikking. Natuurlijk heeft het ook zijn nadelen, je betaald vaak eerst voordat je het product in huis hebt en het duurt vaak 3 dagen tot een week en in de slechste gevallen een maand of langer voordat het binnen is.

Meeste van jullie weten ook dat de euro een stuk meer waard is dan de dollar momenteel en de spullen in de USA ook nog eens een stuk goedkoper zijn. Maar hoe weet je waar je veilig kan bestellen, welke problemen kunnen er zich voordoen. Zijn er kosten die bovenop de bestelling kunnen komen?

Er is een mooie sticky voor de supplementen sectie nodig over het bestellen in de USA, die mogen jullie gaan maken.

<h3>Waar moet je op letten bij het bestellen van supplementen uit de USA?</h3>

  • Wat zijn de voor en nadelen?
  • Wat koop jij in het buitenland (USA)?
  • Welke dingen kun je beter in Nederland halen?
  • Welke problemen kunnen zich voordoen? Hoe kun je ze voorkomen?
  • Welke kosten kunnen er nog bovenop de verzendkosten komen?
  • Wat zijn jullie ervaringen met verzenden?

Uit alle posts wordt er een week na dit topic in een poll door de leden één winnaar gekozen die het meest complete artikel heeft geschreven. Prijs voor deze week:
  • 1000 Karma punten voor het beste artikel
  • 500 Karma punten voor het tweede beste artikel
  • 250 Karma punten voor iedere waardevolle toevoeging aan dit topic
  • Tegoedbon om te gebruiken bij Sportfood.nl van €5 bij een bestelling onder de €50 en €10 bij bestelling boven de €50 voor de winnaar.

NIEUW: Maak op het einde van het jaar bovendien kans op een gratis Elite Lidmaatschap bij de verkiezing van het beste artikel van het jaar!


Succes :)

<h3>Gerelateerde Topics</h3>

 
:dunno:
Dit is wel een moeilijke, ik heb er namelijk geen ervaring mee.
Ach, misschien toch nog wel eens proberen om een artikel te schrijven :thumbs:
 
:dunno:
Dit is wel een moeilijke, ik heb er namelijk geen ervaring mee.
Ach, misschien toch nog wel eens proberen om een artikel te schrijven :thumbs:

Hier heb ik zelf ook zo goed als geen ervaring mee, misschien 3 keer in me leven iets online in nederland laten verzenden.
 
Laatst bewerkt:
Ik bestel regelmatig uit de states. Ik zal even mijn bevindingen met jullie delen.


Voor en nadelen:


Voordelen:

Het is goedkoper voor klein verpakte sups. Hiermee bedoel ik alles wat in een potje zit.
Waarom?
• Ze staan voordeliger geprijsd.
• Euro > Dollar
• Geen hoge verzendkosten voor producten die niet veel wegen.

Over het algemeen hoef je niet lang op je bestelling te wachten. Ik moet gemiddeld 10 dagen wachten wanneer ik de goedkoopste methode kies.
Grote Amerikaans webshops hebben vaak een veel groter assortiment dan de webshops in de Benelux.
Ze hebben ook bijna altijd als eerste de laatste nieuwe producten.

Grote webshops hebben evenzeer goede dienst naverkoop.

Je kan sommige PH’s en desinger sups kopen omdat ze in de usa legaal zijn en de douane laat ze door omdat ze ze niet kennen. (je neemt hier wel een risico)
Je kan hier op het forum nalezen bij welke sups het meestal lukt.

Nadelen:

Het prijsvoordeel gaat bijna helemaal teniet wanneer zwaardere producten aankoopt.
Bv: Eiwitten en weightgainer.

Wanneer je bestelling door de douane wordt gecontroleerd kan de wachttijd enorm oplopen.
3 weken+
Wanneer je wat besteld dat niet mag ingevoerd worden hangt er een boete boven je hoofd en deze kan oplopen. Je hebt dit natuurlijk zelf in de hand. Informeer goed naar wat er o de verboden lijst staat.

Enkele voorbeelden:
Pro Hormonen (PH’s)
Yohimine (VPX redline…)
Efedrine
Hoodia gordonii (Venom Hyperdrive 3.0)
Melatonine…….

Soms mag je een bepaald kruid niet invoeren omdat het gewonnen wordt uit een beschermde plantensoort, op onderstaande link kan je vinden welke je niet mag invoeren:
Welcome to CITES

Soms moet je belastingen en invoer rechten betalen. Deze kunnen je prijs voordeel weer teniet doen.
Wanneer je via Fedex besteld heb je ze 99% van de tijd aan je been.



Wat koop jij in het buitenland (USA)?

Alles wat in een potje zit. Multi Vitaminen, ZMA, Cissus, BCAA’s..
Een pot Glutamine van 500gr is ook nog best te doen kwa port…
Straps, belts..
Welke dingen kun je beter in Nederland halen?
Alle soorten eiwitpreparaten en weightgainers. Alles wat meer dan +- 900gr weegt.
Wanneer je je PH’s of gelijkaardige in de Benelux kunt kopen kan je mss beter wat meer betalen en zekerheid van levering hebben….

Welke problemen kunnen zich voordoen? Hoe kun je ze voorkomen?

Zoals eerder vermeld bij nadelen, de douane.
De meeste usa webshops bieden meerde verzend methoden aan. Een snelle verzending via Fedex of UPS.. of een verzending via international postal service, de laatste duurt langer maar geraakt meestal beter door de douane. Ik gebruik altijd IPS en heb tot nu toe enkel 10€ invoerrechten moeten bijbetalen aan de postbode. Geen verdere belastingen.
Wanneer je iets illegaals hebt proberen in te voeren kan je best afstand doen van je bestelling. En zeggen dat je dat niet besteld hebt. Hou je van de domme.

Welke kosten kunnen er nog bovenop de verzendkosten komen?

Als ik me niet vergis +19% NL/+21% BE van het totaal bedrag + invoerkosten +-10€.
Wat zijn jullie ervaringen met verzenden?
Ik bestel altijd bij Bodybuilding.com. Ze verzenden meestal de dag zelf nog en binnen de 10 dagen heb ik alles in huis. De supplementen zijn goed verpakt en er steken vaak extra’tjes bij in de doos. (samples, bekers, straps) Enige negatieve is dat ik soms 10€ aan de postbode moet bij betalen. Maar dan maakt ik nogaltijd winst ten opzichte Benelux webshops.

Tips:

Wanneer je voor een groot bedag aankoopt, laat dan een ander bedrag op de doos zetten.
De meeste shops doen dat al automatisch.
Waarom? Omdat op dit bedrag je eventuele belastingen berekend worden.
En je betaald liever belastingen op 65$ dan op 350$, toch?

Bestel altijd via IPS. Of gelijkaardig. (de goedkoopste methode)
Je wacht wat langer maar je ontloopt vaak extra belastingen. Bij Fedex ben je bijna altijd genaaid…

Zoek promotie coupons op het internet (google is your friend)

Bestel niet illegaals, het is het risico niet waard.

Koop je whey enz in de Benelux.

Sommige mensen raden ook aan nooit meer dan twee keer op een zelfde adres te bestellen (of zelfs zelfde visa) Om op deze manier aan invoerkosten te ontsnappen.

Koop enkel op benende webshops. Dit om je creditcard gegevens niet in de handen van een guur bedrijf te jagen en om te voorkomen dat je niet uitgehaald wordt.. fake shops enz of wachttijden van 6 maanden….

Lees dit topic eens door of zoek erin voor info:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/bestel-amerika-ervaringen-topic-98625/


Klein voorbeeld:

Als ik een potje NOW ADAm multi vits koop in NL dan kosten deze mij 25€ incl port.
Als ik dit zelfde potje in de USA koop kost het mij 15€ inc port.

Momenteel is supplementen kopen in de USA een echte aanrader :thumbs:
 
:thumbs: Netjes
 
Tips:

Wanneer je voor een groot bedag aankoopt, laat dan een ander bedrag op de doos zetten.
De meeste shops doen dat al automatisch.
Waarom? Omdat op dit bedrag je eventuele belastingen berekend worden.
En je betaald liever belastingen op 65$ dan op 350$, toch?


nog iets kleins dat ik daar aan wil toevoegen , je mag natuurlijk niet vergeten als je dat laat doen dat het product dan ook maar verzekerd word voor dat bedrag , dus als het stuk gaat of word kwijtgespeeld ben je genaaid

is maar iets kleins maar toch vrij belangrijk
je verwacht natuurlijk niet dat er iets bij gebeurd ...
 
tering ik heb wel eens wat besteld in amerika
maar dat er zoveel nadelen zijn wist ik niet
 
Iedereen weet tegenwoordig [...]

:DAls Sportfood leest waar dit topic over gaat, stelt hij vast die bonnen niet meer beschikbaar...heb je Bas wel het onderwerp doorgegeven ?:haha::hahaha:.
 
:DAls Sportfood leest waar dit topic over gaat, stelt hij vast die bonnen niet meer beschikbaar...heb je Bas wel het onderwerp doorgegeven ?:haha::hahaha:.

Kwam ook direct in mij op.:D

Misschien is er ook animo om allemaal samen supps in te slaan..
 
Goede en duidelijke post van Sephirothsnake!
 
Nette post snake'je :thumbs:
 
Kwam ook direct in mij op.:D

Misschien is er ook animo om allemaal samen supplementen in te slaan..

Denk dat de winnaar zijn karma en cheque dan niet krijgt als we in het verre
buitenland gaan bestellen;):D:laugh::kerst:. Gezien de problemen en wachttijden die het oplevert, toch maar gewoon in Nederland bestellen.
 
Tips:

Wanneer je voor een groot bedag aankoopt, laat dan een ander bedrag op de doos zetten.
De meeste shops doen dat al automatisch.
Waarom? Omdat op dit bedrag je eventuele belastingen berekend worden.
En je betaald liever belastingen op 65$ dan op 350$, toch?


nog iets kleins dat ik daar aan wil toevoegen , je mag natuurlijk niet vergeten als je dat laat doen dat het product dan ook maar verzekerd word voor dat bedrag , dus als het stuk gaat of word kwijtgespeeld ben je genaaid

is maar iets kleins maar toch vrij belangrijk
je verwacht natuurlijk niet dat er iets bij gebeurd ...
Toevoeging: Aangetekend laten verzenden.

Nog een tip: Zoek op BB forums in de VS naar mensen die je kunnen vertellen over de kwaliteit en klantvriendelijkheid van een winkel voor je er iets besteld.

Bodybuilding.com Forums - Bodybuilding And Fitness Board
 
Zijn er nog meer mensen die wel een poging willen wagen om een mooi artikel te schrijven?
 
Ik zou wel willen maar denk niet dat het zal lukken, mooi artikel btw.:D
 
Ik zou wel willen maar denk niet dat het zal lukken, mooi artikel btw.:D

Je kunt altijd proberen, als het een volwaardig artikel is ben je zowiezo 2de:D
 
Back
Naar boven