Fitness Seller

Sjimpiej's trainingslog

Gefeliciteerd! Blij voor jullie dat je zoontje terug thuis is!

Gefeliciteerd! En geniet van elkaar thuis (l)

Hoe gaat ie kerel?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.045
Hey maat, thanks voor je berichtje.

Gaat weer beter, vermoeidheid van de weken trekt weer wat weg en ben nu zo'n 5x per week aan het trainen.

Train nu PPL-PPL en heb voor allen 2 trainingen samen gesteld waardoor ik dus totaal 6 trainingen in een cyclus heb. Door 5x trainen geen vaste rust momenten of vaste trainingsdagen voor een spiergroep meer.

Trainingen ingekort naar ongeveer een uurtje en dus wat minder volume ook per training. Wat minder gaar daarna en sinds deze week toch wel weer lekker richting spierfalen aan het gaan.
Wel nog steeds 1 werkset met 8-12 reps en 1 backoff met 75-80% van werkset en max 18reps.

Trainingsschema is nu als volgt: (finetune hem nog een beetje tijdens de trainingen als oefeningen of volgordes toch niet fijn voelen)

1697194127305.png

Afkortingen (mocht iemand het zich afvragen ;) ):
PL - plate loaded
HS - Hammer strength apparatuur (voor zover ik me kan bedenken altijd plate loaded ;-))
BO - Bent over

Schema nu is:
Maandag 20:00
Woensdag 09:00 (pt ochtendje)
Donderdag 06:30
Vrijdag 20:00
Zondag 08:00

Dinsdag + zaterdag rust

Nog steeds elke dag 15-30 minuutjes op de hometrainer, dus gaat ook nog steeds lekker.

Voeding nog niet helemaal stipt, hou me er voor 90% aan, maar in de avond of tussendoor toch wel vaak in de snoeptrommel (koek, choco, chippie), dus daardoor wel wat aangekomen. Maar gaan we wel weer aan werken.
Voeding weer ook wat meer letten op avond eten en toetje erna. Weeg nu niet af en gaat dan toch wel rap. Shape update laat ik dus nog even achterwege :D

Voedingsschema is nu (idealiter) :
1697194539956.png

Fijn man. Als je 6x per week aan het beuken bent in de gym gaan die paar extra calorietjes in ieder geval de goede kant op :thumbup:

Ziet er verzorgd uit die trainingen en voeding :thumb:

• #1.048
Fijn man. Als je 6x per week aan het beuken bent in de gym gaan die paar extra calorietjes in ieder geval de goede kant op :thumbup:
Haha let's hope so. Volgend weekend weekendje efteling met gezin, daarna die extra'tjes weer even laten. En dan vliegt het er idd weer af 👌🏼

Mooie setup.
Waarom geen compound als eerste oefening?
Je schrijft 6x per week en ik zie 5 dagen, doe je ergens 2x op een dag trainen.

Succes 👊🏼💪🏼

• #1.053
Zijn trainingscyclus is 6 dagen en hij traint er 5 pw. Dus week 2 begint hij met zijn 6de training.
Of dat is toch hoe ik het interpreteer.
Ik zag een reactie verderop over 6x per week en dat is blijven plakken bij me.
Ik zie inderdaad staan 5x per week trainen.
Yes klopt inderdaad 👌🏼 5x per week, cyclus van 6.

Denk eigenlijk nooit zo heel veel aan compound oefeningen 😉
Deadlift zou bijv kunnen ipv hip extensions. Ga ik over na denken 👌🏼

Andere compound oefeningen heb ik niet zo heel veel mee eigenlijk:
- vind een leg press fijner dat een bb squat. Tijd geoefend op squats, maar gaat gewoon niet lekker
- voel mn borst beter bij machine of db's ipv bb bench press
- HS shoulder press voelt goed, zou ik altijd weer eens kunnen vervangen door een bb military press

• #1.054
Laatste tijd niet veel gelogd, maar tijd voor weer een update'je.

2e en 3e week van oktober nog veel getraind (4-5x per week). Vorige week een stuk minder.
19oktober 10 jaar getrouwd en zijn van vrijdag tm maandag een lang weekend naar de efteling geweest en daar eigenlijk (behalve eiwitten hoog houden) niet veel op voeding gelet. Had verwacht door vele stappen daar dat gewichtstoename wel mee zou vallen maar dat deed het niet 😅

Afgelopen dinsdag nog getraind en daarna last van erge vermoeidheid en verkouden. Denk combi van alles.. drukke ziekenhuis periode, efteling erg druk 4 dagen lang (wel echt een top weekend gehad en echt volop genoten met gezin, maar erg druk fysiek en mentaal), nu valt alles even weg en komt het er even uit.

Gister besloten de knop nu wel echt weer om te zetten, voeding weer strakker en zodra ik weer fit ben volle bak trainen.

Voeding overdag op zich wel goed, maar eenmaal iets te snaaien tijdens thuiswerk of in de avond en de rem is weer weg.

Hieronder mn "progressie of shame" 😉 en die gaf me weer motivatie merk ik:

Screenshot_20231028-103638_Sheets.jpg

Dit zijn uiteraard gemiddeldes want laagste gewicht 14 september was 74,9 en gewicht afgelopen dinsdag 82,2. Dus ruim 7kg verschil.

Van Wouter nog een mooie PPLPPL schema gekregen en ga die naast mijn schema leggen en daar voor mij een optimaal trainings schema van maken. Dus oefeningen waar ik een goeie MMC mee heb en die ik fijn vind om te doen.

Hopelijk volgende week weer een betere checkin, want merk dat het zonder progressie bijhouden toch een stukje lastiger is om strak te blijven.

Fijn weekend!

• #1.055
Lekker weekje gedraaid.

Doelen:
5x per week trainen: check
10k stappen per dag: 10,7k gehaald
Elke dag 15min (fasted) hometrainer: check, totaal 105min.

Weekgemiddelde gewicht: 81,8 -> 80,4.
Vanochtend weer onder de 80kg. Goeie stimulans.

Deel morgen de omtrekken.

Voeding wel nog wat strakker, weer begonnen sinds gister met MyFitnessPal. Merk een betere stok achter de deur. Ook snack komkommers paprika's en tomaatjes gehaald. Daarnaast cola zero en ah prikwater met smaakje lijken wat te helpen om de trek te drukken.

Van Wouter nog een mooi 6 dagen PPL split gekregen en deze naast mijne gelegd en mooie trainingen van gemaakt. Trainingen gaan iig top 💪🏼

Woensdag weer test laten prikken. Dit keer 5 weken na de inject ipv de 8 weken van vorige keer. Erg benieuwd of ik niet weer zo gezakt ben in de waardes. Wil ook vragen of ik niet vaker kan prikken om wellicht stabielere waardes te behouden. Weet niet of mensen die enhanced zijn ook nebido gebruiken, maar bb prikken uiteraard veel vaker kleinere hoeveelheden om de waardes zo stabiel mogelijk te houden. Ik nu in 1x een gram in 4ml.

• #1.057
Goeiemorgen!
Weer tijd voor een checkin.

Doelen:
5x per week trainen: check
10k stappen per dag: 10,5k gehaald (door het weer en werk ene dag niet gehaald andere dag wat meer)
Elke dag 15min (fasted) hometrainer: check, totaal 120min. 2 dagen niet, 2 andere dagen 45 en 30 min.

Weekgemiddelde gewicht: 80,4 -> 79,3.
Vanochtend 78,5.
Vanochtend had ik totaal niet verwacht, want 2 uur naast een bak vol sint maarten snoep en chocolade reepies bleek sterk blijven toch moeilijker dan verwacht 😅

Rest van de week voeding weer een stuk strakker en weer het inzicht hebben door MFP helpt wel.

Plan was vanochtend te trainen, maar al paar dagen verkouden en vanochtend wat spierpijntjes en mindere keel erbij, toch besloten even dagje rust te pakken.

Trainingsschema nu voor mezelf helemaal afgerond en is geworden:
Push 1
- Reversed Flyes Peck Deck
- Seated Dumbell Press
- Lateral Raises Machine
- Plate loaded wide chest press
- Peck Deck Flyes
- Uni Lateral Cable Extensions
- Bent over Cable Extension
- Abs

Pull 1
- Cable Pullover
- T-Bar Row
- Dual Cable Lats Pulldown
- Close grip Pulldown
- Dumbell Hammer curls
- Incline seated Dumbell curls
- Abs

Leg 1
- Leg Extensions
- Bulgarian split squat dumbell
- Uni Lateral leg press
- Lying Leg curls
- Adductions
- Standing Calf raises
- Seated Calf raises

Push 2
- Seated/standing Cable Flyes
- Incl Dumbell Press
- Lying Plats loaded chest press
- Dips Machine
- Uni Lateral Cable Raises
- Triset Cable Extensions
- V-bar Pushdown
- Abs

Pull 2:
- Bent over Dumbell Row
- Front Pulldown
- Wide Grip Plate loaded Row
- Lat pulldown Cable
- dumbell Curls
- One Arm Cable Curls
- Abs

Leg 2:
- Seated Leg curls
- Hack Squat
- 45 Plate loaded leg press
- Leg Extensions
- Standing Leg curls
- Seated Calf raises
- Standing Calf raises

Zo houd ik mn wekelijkse progressie bij via excel bestandje in Google Drive:
Screenshot_20231112_071210_Sheets.jpg

Omvang deze week, besloten ook kuit te gaan meten, want deze moeten echt groeien! Optisch lijken ze wel iets te groeien, iig meer definitie, maar uiteraard moeten die wel groter worden dan mn bovenarmen 😅
Train ze iig stevig en doen goed zeer erna, dus time will tell..

Screenshot_20231112_071233_Sheets.jpg

Fijne zondag 👌🏼

We moeten eens samen trainen bij ome Mike!

Terug
Naar boven