XXL Nutrition

Waarom deze afkeer?

Ik zou 2 dingen doen:
- Wat meer inlezen over voeding en zo nog natty wat kilo's halen
- Andere vrienden gaan zoeken die wel je interesses delen

lolnatty. zodra mensen uit hun dagelijks ritme afwijken om naar een roidforum te zoeken ga er dan maar vanuit dat "natty" out of the question is.

tja, meeste mensen hebben verkeerd beeld bij AAS.
denk dat je een positievere reactie had gehad als je over cocaine was begonnen.

je kan ze proberen uit te leggen wat AAS nou eigenlijk zijn en doen, of gewoon niet met ze over praten.

of je AAS gaat doen moet niet afhangen van de mening van je vrienden anyway.

Ik kijk in mijn glazen bol en zie...... Dat dit topic je niet gaat brengen wat je wilt ;)

+1.

Het is van je vrienden een logische reactie en ik zou in die zin blij zijn dat je vrienden het beste met je voor hebben. Alleen lost dat je probleem niet op. Wat ik zelf merk in mijn omgeving is dat het door iedereen hier gehate liegen gewoon de beste methode is. Er is in de massa totaal geen begrip voor anabolen gebruik en dat zal ook nooit veranderen aangezien dit altijd gedemoniseerd zal blijven.

Ik vind uit je vraag eigenlijk al vooruitkomen dat je er naar mijn mening beter nog iets langer mee kunt wachten. Het feit dat je de mening van anderen dusdanig aantrekt verteld mij dat je niet echt klaar bent voor de continue shitstorm die je van je vrienden gaat krijgen als je on gaat en het ze verteld. In mijn ogen heb je 2 opties als je on wilt gaan.

1 -> schijt hebben aan de omgeving en het je vrienden vertellen. Als je niet in het stereotype valt trekken ze wel bij na verloop van tijd. Probleem is dat niemand ooit zn bek houdt en binnen no time echt iedereen van je gebruik afweet. Dus als je een baan hebt (zoals ik) waarbij dat je de kop kan kosten is dit een slechte optie.

2 -> Begin eraan en vertel het niemand. Zeg tegen je vrienden dat je komende tijd all out gaat trainen. Als het duidelijk te zien wordt zeg je 'Ik had er naar gekeken, maar ik kan die shit niet betalen man! Als ik het geld had, zou ik het alsnog overwegen.' Plausibel argument en 99% van de mensen geloofd je.

Ik heb voor mezelf besloten een klein aantal mensen te vertellen dat ik gebruik (partner en een paar goede gymbuddies). Andere gebruikers zijn daar vaak veel chiller in en de 'sensatiewaarde' die het voor de normale bankhanger heeft, is er niet. Dus minder gezeik. Vaak goed respect onderling hierzo. En dat is een fokking basic fit. Succes kerel!

werd je maar gigantisch van anabolen :(

Als je het wilt gebruiken dan kies je er toch zelf voor? mijn vrienden interesseren helemaal niks, mijn vorige KLAS boeide het ook helemaal niks. Je moet niet luisteren naar wat mensen zeggen. Als je voor dat je kuurde en tijdens je kuur gewoon hard voor werkt dan is er toch geen probleem?

Kunt niet iedereen opvoeden zoals het hoort, daar zijn sommige mensen te dom voor ook (nuja, toegegeven, evenveel idioten bij degene die gebruiken helaas als bij degene die het blind veroordelen). Je kunt enkel zorgen dat je zelf weet wat je doet om het veilig en efficient te doen, goed beseffen waarom je het doet, en of de voordelen ruim de eventuele negatieve dingen dekken (die negatieve dingen zijn dus bv ook wat je omgeving denkt, als je iemand bent die zich daar veel van aantrekt) en voor de rest geen hol aantrekken van wat een ander ervan vind, al zeker niet als ze het niet snappen en de moeite niet willen doen om het te snappen.

Wees wel voorzichtig met een motivatie als "ik doe het deels voor anderen", want is veelal ingegeven door eigen onzekerheden, want anderen, zeker het andere geslacht ziet liever, of is al hoogst tevreden met een droge fysiek die eigenlijk naar het magere of toch zeker slanke neigt. Spiermassa is iets wat je best voor jezelf aanzet, hoe je het ook draait of keert. Ik voel me beter en zelfzekerder als ik breder ben, hoewel ik er dan slechter uitzie en net minder aantrekkingskracht heb.

Wat betreft de vraag waarom deze afkeer ? omdat mensen sinds de jaren 80 systematisch gebrainwasht zijn om te denken dat anabolen de duivel zijn. En dat terwijl TRT onze hele gezondheidszorg kan revolutioneren. Minder kosten aan obesitas, Diabetes, osteoporose, sarcopenie, betere levenskwaliteit, minder lange wachtlijsten in rusthuizen, en ga zo maar verder, en dat hoe ongezond je ook DENKT dat zoiets is, het nog altijd gepaard gaat met gezonder eten, sporten, niet uitgaan of roken, en ga zo maar verder, wat je onmogelijk kan zeggen van pakweg marijuana, alcohol of andere genotsmiddelen.

Ga eens praten met willem jonkman, teminste als je nog ballen hebt...

Kunt niet iedereen opvoeden zoals het hoort, daar zijn sommige mensen te dom voor ook (nuja, toegegeven, evenveel idioten bij degene die gebruiken helaas als bij degene die het blind veroordelen). Je kunt enkel zorgen dat je zelf weet wat je doet om het veilig en efficient te doen, goed beseffen waarom je het doet, en of de voordelen ruim de eventuele negatieve dingen dekken (die negatieve dingen zijn dus bv ook wat je omgeving denkt, als je iemand bent die zich daar veel van aantrekt) en voor de rest geen hol aantrekken van wat een ander ervan vind, al zeker niet als ze het niet snappen en de moeite niet willen doen om het te snappen.

Wees wel voorzichtig met een motivatie als "ik doe het deels voor anderen", want is veelal ingegeven door eigen onzekerheden, want anderen, zeker het andere geslacht ziet liever, of is al hoogst tevreden met een droge fysiek die eigenlijk naar het magere of toch zeker slanke neigt. Spiermassa is iets wat je best voor jezelf aanzet, hoe je het ook draait of keert. Ik voel me beter en zelfzekerder als ik breder ben, hoewel ik er dan slechter uitzie en net minder aantrekkingskracht heb.

Wat betreft de vraag waarom deze afkeer ? omdat mensen sinds de jaren 80 systematisch gebrainwasht zijn om te denken dat anabolen de duivel zijn. En dat terwijl TRT onze hele gezondheidszorg kan revolutioneren. Minder kosten aan obesitas, Diabetes, osteoporose, sarcopenie, betere levenskwaliteit, minder lange wachtlijsten in rusthuizen, en ga zo maar verder, en dat hoe ongezond je ook DENKT dat zoiets is, het nog altijd gepaard gaat met gezonder eten, sporten, niet uitgaan of roken, en ga zo maar verder, wat je onmogelijk kan zeggen van pakweg marijuana, alcohol of andere genotsmiddelen.

TRT is zeker nog niet normaal in Nederland, laat staan bij bepaalde endocrinologen die zelfs ons als moordenaars zien. (althans kennelijk volgens een ander topic hier)

vrienden?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hallo Bodybuilders ;)

Ik wil graag jullie mening over iets, al weet ik dat ik er wat over het internet kan vinden. Toch wil ik het aan jullie vragen.

Ik heb in mijn vriendenkring vertelt dat ik er over zit na te denken om over een half jaar misschien een keer anabolen te nemen. Ik heb spijt dat ik dit gezegd heb en er eerlijk over ben, omdat ik nu grote afkeer krijg.

Dingen die ik hoor:
- Je bent zielig dat je het gebruikt. Waarom zou je het doen? Je doet het voor andere mensen, en wij vinden het heel zielig dat je het zou doen, dus waarom zou je het dan doen?
- Je p**mel wordt er kleiner van en je wordt kaal. Het is gewoon heel slecht voor je. Bovendien wordt je echt agressief en ga je mensen slaan enzo.
- Vind je jezelf niet breed genoeg? Als je anabolen gaat gebruiken wordt je echt gigantisch (20kg erbij) en je raakt later toch alles kwijt. Je huid gaat helemaal hangen.
- Het moet geen obsessie worden, je gaat echt te ver.

Wanneer ik al deze dingen hoor, wordt ik toch zo moedeloos.. Sorry maar ik vind het echt nergens op slaan.
Ik houd heel erg van sporten, ik ga 6 keer per week. Ik merk dat ik niet echt meer groei, en wil het een keer proberen om weer gemotiveerd te worden.
Nu wil ik ingaan op de gegeven argumenten:

- Ik doe het onbewust ook voor anderen ja, zodat ik er goed uitzie. Ik doe het alleen ook voor mijzelf. Ik wordt gelukkig als ik in de spiegel kijk en ik er goed uit zie. Ze laten het lijken alsof ik heel onzeker ben en hun goedkeuring zoek.
- De beloningen zijn hoog voor mij, deze wegen op tegen de mogelijke nadelen. Maar heb je eens gekeken naar wat anderen mensen allemaal doen?!! Elke week drinken, ritalin nemen, af en toe coke snuiven en xtc nemen. En hier wordt niet verkeerd tegenover gekeken door hun! Ik hoor dat ze naar feesten zijn geweest, en dat sommigen helemaal de weg kwijtwaren door de drugs. Dingen zoals flauwvallen en dan wat pep nemen om je weer beter te voelen! KOMOP MAN. Ik leef fucking gezond als ik naar hun kijk.
- Spreekt voor zich. Ik wil gewoon groter zijn.
- WAAROM is dit een obsessie? Ik houd er veel van, het is mijn hobbie. Waarom zijn andere dingen geen obsessies van hun: elke week uitgaan, elke dag met vrienden afspreken, elke week drinken, elke dag over meisjes praten!

Ik snap niet waarom er zo'n haat is. Ik ben het ook niet eens met VEEL dingen die mijn vrienden doen. Maar ik ga hun er niet anders door behandelen en denigrerend doen! Het is MIJN keuze, en ik val niemand er lastig mee.
Wat zijn dit voor een vrienden eigenlijk? Wanneer iemand afwijkt van de norm, wordt je eruit getrapt.. Mensen zijn soms zo ignorent..

Graag jullie mening. Ben je het met me eens, niet eens? en waarom?
Ik ben sws wat dingen vergeten te zeggen btw. Ik heb haast en heb dit snel geschreven zonder te controleren.

Groeten

zijn er ook mensen in je vriendenkring die er roken? zo ja moet je hen eens vragen waar ze mee bezig zijn, dat is nog veel slechter dan een kuurtje. mensen die roken vind ik zielig

Big Cat, je kan TRT toch niet vergelijken met kuren. TRT en/of HRT is om je gezondheid te optimaliseren en om ervoor te zorgen dat je normale hormoonwaardes hebt. Kuren heeft niets met gezondheid te maken, integendeel. Dat zijn twee totaal verschillende zaken.

Big Cat, je kan TRT toch niet vergelijken met kuren. TRT en/of HRT is om je gezondheid te optimaliseren en om ervoor te zorgen dat je normale hormoonwaardes hebt. Kuren heeft niets met gezondheid te maken, integendeel. Dat zijn twee totaal verschillende zaken.

De angst voor anabolen weerhoud veel artsen ervan om TRT voor te schrijven, zeker op voldoende jonge leeftijd (40-50 jaar) terwijl al bewezen is dat vroeg genoeg beginnen nagenoeg alle risico ervan wegneemt. Daarnaast is het blast/cruise principe niet anders. het is veel gezonder voor frequente gebruikers om on te blijven, zelfs met enkel TRT tussen blasts, omdat je geen dips hebt in testosterone. Te lage androgenen zijn altijd schadelijker dan te hoge. Maar als het eerste al niet gerespecteerd wordt, dan is het tweede zelfs niet bespreekbaar. Om nog te zwijgen van het nut van low dose GH.

Onwetendheid, onwetendheid, onwetendheid, ... haat ze niet, de onwetenden, maar aanvaard ze en heb ze lief :-)
En weet dat je als echte bb'er jezelf aan de rand van de samenleving plaatst, dát zal nooit veranderen.

Eenmaal je daar in berust kan je je concentreren op wat écht belangrijk is in je leven: je werk, je familie, je vrienden en vooral: KENNIS opdoen en HUGE worden :-)

Ik snap wel waarom veel mensen een afkeer hebben van anabolengebruik.

Laten we wel wezen, je ziet wel vaker in sportscholen brede kerels tof lopen doen en onnodig hard schreeuwen bij hun oefeningen (bij curls nogwel, wtf).

De meeste (daadwerkelijk flink gespierde) anabolengebruikers hebben nou eenmaal niet het karakter van Dennis Wolf.

De meeste mensen generaliseren, en als je dat soort Chersonissosgorilla's als de typische anabolengebruiker ziet, tja...

En bij vrouwen speelt het volgens mij ook mee dat er bij zijn die het stiekem wel aantrekkelijk vinden, maar het niet aan zichzelf willen toegeven omdat het maatschappelijk niet echt geaccepteerd is. En daar worden ze gefrustreerd van.

Terug
Naar boven