XXL Nutrition

Waarom frontloaden werkt

  • Topic starter Big-T
  • Startdatum
  • Reacties 25
  • Weergaven 11K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

Er blijkt nogal wat twijfel te zijn over het al dan niet frontloaden in en kuur. Even voor de newbies: frontloaden is de eerste (1 tot 2) weken een hogere dosis nemen zodat je kuur sneller inkickt en je een vlakkere spiegel bereikt in de beginweken.

De voordelen:

- Je kuur begint sneller
- Minder of geen nood aan d-bol/anadrol/kortwerkende as omdat het product sneller inkickt.
- Gezonder kuren (geen oralen nodig)
- Vlakkere bloedspiegels wat minder acne/gyno/vocht betekend.

Hoe?

De eerste 2 weken een verhoogde dosis (bijv. 1000 mg test/wk) als je 500 mg test voor de rest van je kuur neemt.

Waarom het werkt?

Studies en grafieken bewijzen het:

Zonder frontload (250 mg enanthaat om de 2 dagen) :
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Met frontload (250 mg enanthaat om de 3 dagen, 750mg frontload) :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Lees ook deze threads:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=39440
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=2226
 
Die berekening ziet er op zich niet slecht uit. Natuurlijk blijft het een schatting, maar het zal in de buurt komen. Een dubbele dosis in week 1-2 geeft goede bloedwaarden maar je zit meteen aan een hoge dosis met mogelijk meer neveneffecten. 1x per week injecteren tot 2x is genoeg voor boldenone.

Hoeveel je opneemt speelt geen rol, het zijn de halfleventijden die belangrijk zijn. Die worden hier voor zover ik kan zien correct gebruikt dus zou het moeten kloppen.
 
TylW zei:
Die berekening ziet er op zich niet slecht uit. Natuurlijk blijft het een schatting, maar het zal in de buurt komen. Een dubbele dosis in week 1-2 geeft goede bloedwaarden maar je zit meteen aan een hoge dosis met mogelijk meer neveneffecten. 1x per week injecteren tot 2x is genoeg voor boldenone.

Hoeveel je opneemt speelt geen rol, het zijn de halfleventijden die belangrijk zijn. Die worden hier voor zover ik kan zien correct gebruikt dus zou het moeten kloppen.

Bedankt :thumbs:
 
is het ook aan te raden om te frontloaden als je naast inject(omna + bol) ook orals (metanabol) gaat gebruiken tijdens je kuur?
 
JoeTat2 zei:
is het ook aan te raden om te frontloaden als je naast inject(omna + bol) ook orals (metanabol) gaat gebruiken tijdens je kuur?
Hangt ervan af hoeveelste kuur ...
Een beginner of 2de niet imo.
Maar velen verwarren fronloaden met een vervanging voor orals, dat is deels waar maar het is vooral om ervoor te zorgen dat je een meer gelijke afgifte hebt in de eerste 3 weken. Ik zou de dosis orals ieg lager houden als je een FL doet.
 
Wat zou een goede frontload zijn voor een test ent 250mg / deca 200mg kuurtje? Gewoon 2 wkn 500mg/200mg?
En kan dat de 'noodzaak' voor dbol vervangen?
 
kijk hier ben ik nou ook voorstander van. ben ook van mening om oraal het liefst te laten voor het is. zie altijd maar dbol eerste 4weken. nu is mijn vraag stel je doet een kuur 10weken test enth only 500mg. dan is frontload op dubbele dossiering 1gram. dat vind persoonlijk nog al hoog voor beginner. zal dan in week 1&2 750mg test enth volstaan. of heeft dan niet veel zin en dan gewoon 500mg constant houden??!!grts
 
Back
Naar boven