MuscleMeat

Waarom hebben vrouwen...

Marky

Monstrous Giant
Waardering
333
... een 'zwak' voor programma's waar drama en leed in voorkomt zoals medische praat progs over ongeneeselijk ziek zijn maar een hekel aan films/progs waar fake geweld en schieten in voorkomt?

haha dat ga je nooit begrijpen :D
zijn gewoon vrouwen ;)

hormoon verhaaltje, net als hun zwak, nee, drang voor chocola

Ben blij dat m'n gf niet zo is, heb nooit kunnen begrijpen wat vrouwen aan gtst, b&b en die andere bende aan vinden.

des te meer leed ze zien
des te beter ze zichzelf voelen ?

hoe komt het dat vrouwen zicht totaal niet kunnen oriënteren als ze ergens lopen en mannen wel, is ook zoiets, kan me er zo aan ergeren..

Vrouwen hebben drama nodig om te kunnen leven. Altijd alles dramatiseren en shit.
Plus het zijn verzorgsters van nature, ook al doen de meeste nu alsof ze koelbloedige zakenbitches zijn.

Breek maar een been, diegene die je het meest (fysiek) verzorgt zal waarschijnlijk een vrouw zijn, naast de dokters en dergelijke. Zien ze een puppie dan willen ze die gelijk vertroetelen en verzorgen.. en dan zeggen dat mannen en vrouwen gelijk zijn.

Dat heeft met verschillen in de werking van hun centrale zenuwstelsel (CZS) te maken...
Je moet dat allemaal in z'n historische evolutionaire context zien:

Mannen moesten jagen en zijn hier ook naar gebouwd --> ze hebben een fight-or-flight reflex bij gevaren of stress; d.w.z. dat ze gemaakt zijn om klaar te staan om te vechten of te vluchten: snellere ademhaling, pupillen meer open om meer licht op te vangen, meer bloed naar de spieren, hartslag omhoog,... Het is ook een heel egoistisch systeem (zorg voor je eigen veiligheid), vandaar dat mannen heden ten dage bij stresssituaties meer de neiging hebben om zich af te zonderen en niet zozeer om er met anderen over te praten.

--> Bij films met actie, gevaar, geweren, geweld fl*kkeren de hersenen van mannen op, vandaar dat we het beestig vinden om zo'n films te zien.

Vrouwen zaten in de grot, moesten op de kinderen letten, waren maar half zo groot als mannetjes, totaal niet sterk en moesten dus sterk samenhangen in een sociaal netwerk!
Vandaar dat zij meer gebouwd zijn met een tend-and-befriend CZS:
bij stress situaties (ook al in de oertijd ;)) zoeken vrouwen contact met anderen om zo steun en veiligheid bij elkaar te zoeken en hebben ze de neiging om voor elkaar te zorgen. Dit geldt zeker ook voor 'probleemsituaties' binnen de groep ten tijde van de oervrouwen... Als er een probleem zou zijn en ze zouden elkaar de nek omwringen zou dat totaal niet handig zijn. Vandaar dat ze via samenwerking proberen om dingen op een vreedzame manier op te lossen. Vluchten zou bij gevaar ook geen oplossing zijn, omdat de kinderen dan aan hun lot overgelaten worden... Het tend-and-befriend CZS van vrouwen vergroot dus de kans de kinderen veilig te stellen en het houdt de sociale netwerken in stand die daarbij behulpzaam zijn.

--> Heden ten dage reageren vrouwen nog steeds zo: bij stress zoeken ze elkaar op (uren bellen over hun problemen) en ze reageren zeer sterk op problemen van anderen en leven er mee mee (de drama soaps).

Ik hoop dat het wat interessant uitgelegd is :D

Gelukkig zijn niet alle vrouwen hetzelfde..

Ach, gelukkig zijn vrouwen anders, anders is het net of je coïtus hebt met een vrouw met een mannelijke karakter. Dit zou zwaar vervelen denk ik.

de mijn ziet graag horrors en komedies dus ik prijs mezelf gelukkig

actie zit er niet echt in jammer genoeg

Dan heb je 't toch nog altijd over haar filmkeuze hoop ik? ;)

:D

Afgelopen week allebij prima vermaakt bij American Gangster, in tegenstelling tot Alles is liefde. Of ze doet zich ´stoer´ voor, of de stelling van TS gaat niet in zijn geheel op...

Omdat vrouwen tere en gevoelige zieltjes zijn.

Terug
Naar boven