XXL Nutrition

Waarom heeft AAS zo'n slechte naam?

Vaak komt de haat/vooroordelen uit onwetendheid denk ik.

Zo ken ik veel mensen die zich 3x per week helemaal kapot zuipen. En die vinden dan iemand die nooit drinkt maar 2x per jaar drugs gebruikt op een feestje gelijk een junk die zijn leven kapot helpt...

Veel mensen denken dat, zolang het legaal is, is het niet slecht voor de gezondheid. Ook al maar je er misbruik (alcohol) van.
En iets wat illegaal is, vinden ze bij voorbaat al slecht voor je...

Doordat a.a.s zo een slechte naam heeft en ik best een opvliegend karakter heb plus al niet zo goed tegen dingen als wiet of E kan (ik weet slechte vergelijking) heb ik de stap nog niet durven zetten.
Ben bang dat ik zeg maar slecht ga en dat het effect onomkeerbaar is omdat "het spul" dan in mijn systeem zit.

Zou misschien in de toekomst een keer anavar of test only willen proberen maar ben er nog niet zeker over.

Verder sta ik er helemaal niet negatief tegenover als mensen gebruiken, vind het top om mensen te zien die helemaal uit hun voegen barsten en superzwaar pakken, veel respect voor!

Laatst bewerkt:
Laten we even alles niet langer relativeren en door de ogen van de gemiddelde niet BB-bekende personen kijken:

Wij vinden Phil Heath en Dexter Jackson een esthetisch en vet fysiek hebben. De mensen buiten het wereldje, vinden bijvoorbeeld van antoine vaillant al, wat wij van palumbo vinden.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mensen associëren AAS met uit de kluiten gewassen abstracte monsters, die totaal niet esthetisch zijn.
Maar als je bijvoorbeeld een paar niet-naturels pakt zoals Greg Plitt en vraagt wat ze ervan vinden, dan vinden ze dat opeens wel mooi.

Mensen staan er niet bij stil dat AAS ook in mindere mate effectief gebruikt kan worden en heel esthetische gevolgen kunnen hebben. Nee, AAS == misvormde olifanten, vieze grote gespierde mannen die hun kont niet meer van achteren kunnen afvegen.

Daar wordt het mee geassocieerd, het is nog niet eens een kwestie van gezondsheid risico's, of althans in veel mindere mate.

Mijn tip; Hou het lekker voor jezelf. Geef mensen geen stok om mee te kunnen slaan. Op begrip zul je niet hoeven te rekenen, alleen insiders ih wereldje of diegenen die er zelf echte ervaring mee hebben, daar kun je het imo mee delen.
Wees er dus voorzichtig mee, de leek vind whey-proteïne al superspannend idd om over creatine maar helemaal te zwijgen, dus keep it for yourself ;)

Van mij weet alleen mn broer het en een paar trainingsmaten waar ik al lang mee train. Voor de rest ben ik nog steeds naturel....:p Op verjaardagen of andere gelegenheden vragen ze wel es naar het trainen en ik voel dan meestal ook wel waar men naar toe wil, dus ik begin dan gelijk over wat anders te praten. Met een leek praat ik niet over mn sport en hobby. Ze snappen het niet, willen het niet snappen en vaak uit pure afgunst zoeken ze iets om je te kunnen afzeiken, dus geef ze die gelegenheid ook niet. Maar dat is hoe ik ermee omga. :)

Zo groot als een M&M?? Zo groot kan een teelbal toch nooit worden? Zelf met foute AAS-kuur haal je maximaal de grootte van een pinda.

OT:
Komt omdat het nemen van AAS niet zeer complex is. Omdat het illegaal is kan je niet zomaar een product kopen waarvan jezeker bent dat het zuiver is. Dus daar zit al het eerste probleem. Ook, omdat het illegaal is, is er zo goed als geen professionele begeleiding (nu is dat dankzij sites als deze wel al veel beter vermoed ik). En omdat het ook duur is werkt men de kuur niet af, wat desastreus kan zijn als je niet nakuurt.

Ik ben er van overtuigd dat kuren voor sommige mensen, onder de juiste omstandigheden , beter is dan niet kuren.

Als ik ooit oud en zwak wordt, dan kan ik nu niet uitsluiten dat ik geen kuur zou volgen. Sly stallone doet het toch ook niet slecht als 67 jarige.

---------- Post toegevoegd 31 May 2013 om 23:16 ----------

"... het fout is om AAS te gebruiken...".
De rest van je antwoord toont aan dat je echt heel weinig afweet van AAS.

In Nederland is aas gebruik niet illegaal. Het in bezit hebben van aas voor eigen gebruik is zelfs niet illegaal. In competitieverband is het verboden bij de meeste sporten.

De reden van de slechte naam is vooral de media die aas al jaren als gevaarlijk en dodelijk beschrijft.

De maatschappij is erg hypocriet. AAS wordt al jaren zwaar gebashed zonder dat er echt baanbrekend werk is verricht op vlak van de LT-effecten. Andere zeer verslavende en dodelijke middelen zoals tabak blijven onaangeroerd...elke rationeel denkend mens beseft dan wel hoe "objectief" de maatschappij staat t.a.v. drugs.

Bovendien, het is voor de "elite" of de politiekers ook erg makkelijk om het zwart te maken, hoeveel bodybuilders gaan zich denk je in de discussie mengen, om te verdedigen waarin zij geloven? Juist ja, niemand, net omdat ze zo'n taboe is! Is als het ware en vicieuze cirkel waar er vooral veel nagepraat wordt, zonder dat mensen de dingen die ze zeggen effectief kunne staven. Tuurlijk is AAS niet "gezond", maar is op straat in de smog lopen wel dan? Ik verzeker je dat ik een "studie" kan doen waaruit blijkt dat we beter allemaal binnenblijven, om maar een voorbeeld te noemen.

Vergeet verder ook niet dat de recreatieve gebruiker vaak de zondebok is van de personen die het in competitief verband gebruiken. Daar kunnen wij verder ook weinig aan doen, laat staan iets tegen beginnen. Als de regering In België zo doorgaat, mij best, dan train ik over x aantal jaren gewoon thuis ;).

Rather be the one that is being hated than being the person that is doing the hating-

Ja er heerst gewoon nou eenmaal een vertekent beeld betreft AAS. Mensen oordelen zonder enige kennis te hebben over hetgeen. Wat een probleem is dat kan worden gegeneraliseerd op vrijwel elk vraagstuk in de wereld. Mensen hebben nou eenmaal vooroordelen, het is human nature en dat maakt het natuurlijk geen moral force het is gewoon zo. Mensen zullen zich nooit in het perspectief van een bodybuilder kunnen plaatsen en onze liefde voor de sport kunnen begrijpen.

We zijn een small club en dat maakt het alleen mooier.

---------- Post toegevoegd 1 June 2013 om 14:35 ----------

Lol. +1

je krijgt al retarded opmerkingen over whey, als je dan zegt dat je echt aas gebruikt ontploft het hoofd van de gemiddelde persoon.

Ik kuur nu al een tijdje maar ik verberg het nog altijd voor mijn omgeving, niet omdat ik mij er voor schaam maar omdat mensen vaak gelijk uitgaan van de slechtste bijwerkingen en denken dat mijn ballen ondertussen het formaat van M&Ms zijn en dat ik willekeurige woede aanvallen krijg.

Natuurlijk heeft AAS bijwerkingen en kloppen sommige van die vooroordelen ook wel bij zwaardere middelen als Tren en als men niet nakuurt of HCG gebruikt maar bij verstandig gebruik zijn AAS een stuk minder schadelijk dan alcohol en andere troep die mensen in het weekend nemen.

heeft er imo ook mee te maken dat body-building een sport is met uiterlijk vertoon dus dan word de link
met aas heel gauw gelegd het eerste wat jou word gevraagd op het strand is .. oh jij traint he spuit je
zeker ??

word aan een atletekier-wielrenner-bokser-voetballer etc etc niet gevraagd terwijl in die sporten misschien wel net zoveel misschien wel meer word gebruikt dan wij weten of vermoeden .

Veel mensen denken dat, zolang het legaal is, is het niet slecht voor de gezondheid. Ook al maar je er misbruik (alcohol) van.
En iets wat illegaal is, vinden ze bij voorbaat al slecht voor je...
Veel mensen hebben de illusie dat vrij verkrijgbare middelen zoals bv sigaretten minder erg zijn dan bv asbest. Over 20 jaar kan er zich een situatie voordoen waarbij een hele straat wordt afgezet omdat er iemand stiekem in een kamertje een paar sigaretten heeft gerookt. Ik kan nu de digitale krantenkoppen al zien: "Er zijn 40 carcinogenen in de lucht gemeten en meetbare hoeveelheden van het zwaar giftige nicotine".

Ook voor alcohol zijn industriële veiligheidsnormen vastgesteld, het equivalent van ongeveer 1 pilsje verdeeld over 1 hele werkdag waarbij je elk uur een klein slokje neemt. Als je dit naar de kroeg vertaald dan wordt het dus lachwekkend (of verontrustend).

sjonge ik weet nog die keer dat ik met een vriend naar pumping iron keek die gast is dik en doet vanalles waar dat hij denkt dat van vermagert tae kwando boksen kung fu bjj mma en na een maand doet hij iets anders , ik ben zo bezig over hoe hard die jongens moeten trainen om zo te worden en dan begint hij natuurlijk weer over het aas gebruik en hij zegt dat je ballen er van af vallen en dat je geen kinderen meer kan krijgen . natuurlijk weet hij der nix van ik vraag en hoe weet je dat allemaal jonge en zo zegt ie: mijn ma masseert mensen en zei weet alles over aas . lachen altijd met die gast

sjonge ik weet nog die keer dat ik met een vriend naar pumping iron keek die gast is dik en doet vanalles waar dat hij denkt dat van vermagert tae kwando boksen kung fu bjj mma en na een maand doet hij iets anders , ik ben zo bezig over hoe hard die jongens moeten trainen om zo te worden en dan begint hij natuurlijk weer over het aas gebruik en hij zegt dat je ballen er van af vallen en dat je geen kinderen meer kan krijgen . natuurlijk weet hij der nix van ik vraag en hoe weet je dat allemaal jonge en zo zegt ie: mijn ma masseert mensen en zei weet alles over aas . lachen altijd met die gast

Zijn ma weet waarschijnlijk alles over ass haha

Terug
Naar boven