Fitness Seller

Waarom is PCT ON?

SnuffSann

Competitive Bodybuilder
Waardering
83
Lengte
1m92
Massa
108kg
Vetpercentage
12%
Ja, de titel van deze topic is tevens mijn vraag.
Waarom behoort de nakuur tot het 'ON' zijn?

Wanneer je kuurt zul je van buitenaf testosteron gaan toedienen die er voor zorgt dat je hormonen-axis plat op z'n gat komt te liggen en je dus geen eigen aanmaak van testosteron meer hebt. In deze periode ben je dus 'ON'.
Hier moet het dus gaan gebeuren, met behulp van een goed voedingsschema, degelijke training en rust.

Na je kuur heb je een tussenstop van een aantal dagen tot wel 3 weken, afhankelijk uit welke steroide/n jou kuur bestaat.
Dit doe je om er voor te zorgen dat de steroide is uitgewerkt.

Dan start je de nakuur met als doel om je eigen axis weer op te starten zodat er weer testosteron wordt geproduceerd, maw de PCT is een onderdeel van je herstel.

Tijdens het 'OFF' zijn wil je je lichaam weer helemaal tot zichzelf laten komen omdat het een lange tijd van allerlei stoffen is voorzien en ook vaak met hoge doseringen.
'OFF' zijn is dus een periode van herstel.

Waarom beweert men dan dat je de nakuur tot het 'ON' zijn moet reken?
Tis notabene een start van je herstel en herstellen doe je tijdens het 'OFF' zijn.

omdat het pas het begin is van het opgang krijgen van je eigen productie.

edit:
Je kan een 'off-periode' ook zien als een tijdsbestek waarbij je geen gebruik maakt van dergelijke middelen.

Laatst bewerkt:
Omdat je eigen productie nog niet helemaal op gang is, daarom ben je dus eigenlijk nog steeds ''on''.

Ja, de titel van deze topic is tevens mijn vraag.
Waarom behoort de nakuur tot het 'ON' zijn?

Wanneer je kuurt zul je van buitenaf testosteron gaan toedienen die er voor zorgt dat je hormonen-axis plat op z'n gat komt te liggen en je dus geen eigen aanmaak van testosteron meer hebt. In deze periode ben je dus 'ON'.
Hier moet het dus gaan gebeuren, met behulp van een goed voedingsschema, degelijke training en rust.

Na je kuur heb je een tussenstop van een aantal dagen tot wel 3 weken, afhankelijk uit welke steroide/n jou kuur bestaat.
Dit doe je om er voor te zorgen dat de steroide is uitgewerkt.

Dan start je de nakuur met als doel om je eigen axis weer op te starten zodat er weer testosteron wordt geproduceerd, maw de PCT is een onderdeel van je herstel.

Tijdens het 'OFF' zijn wil je je lichaam weer helemaal tot zichzelf laten komen omdat het een lange tijd van allerlei stoffen is voorzien en ook vaak met hoge doseringen.
'OFF' zijn is dus een periode van herstel.

Waarom beweert men dan dat je de nakuur tot het 'ON' zijn moet reken?
Tis notabene een start van je herstel en herstellen doe je tijdens het 'OFF' zijn.

Omdat je tijdens je nakuur pillen slikt die je eigen testosteron op gang moeten krijgen, je lichaam doet dit dus niet zelf maar met hulp.
Dus het is een hulpmiddel in de vorm van een medicijn.

IMO off ben je als je lichaam weer alleen het werk moet verichten.

• Topic Starter Topic Starter
Omdat je tijdens je nakuur pillen slikt die je eigen testosteron op gang moeten krijgen, je lichaam doet dit dus niet zelf maar met hulp.

Hm oke, dit klinkt logisch.
Dus zolang je wat ook maar neemt om je lichaam te helpen ben je 'on'.
Ik heb het 'on' altijd gezien als wanneer je 'onder invloed' van testosteron bent zeg maar.

Nou dat wil niet zeggen dat het zo is, maar zo denk ik er over tis mijn mening :) .
Maar ik zie het misschien zwart wit, maar ik heb zoiets van als je iets gebruikt (annabolen en pct middelen ) ben je ON.
En zo ken ik wel meer mensen die er zo over denken.

Hoe zit het dan met supplementen?
Ik bedoel, na de nakuur, iets in de vorm van test-boosters of zoiets.
Ik neem aan dat het enkel maar om medicijnen betreft.

Ts heeft wel mooi punt. En trouwens kort na de pct is je eigen hormoon productie toch ook nog steeds minimaal? dus werkt je eigen lichaam ook niet 100 procent op eigen kracht?

Ik bedoel als jij 1 week na de pct je test waardes laat testen neem ik aan dat die nog bedroevend laag zullen zijn.

Ts heeft wel mooi punt. En trouwens kort na de pct is je eigen hormoon productie toch ook nog steeds minimaal? dus werkt je eigen lichaam ook niet 100 procent op eigen kracht?

Ik bedoel als jij 1 week na de pct je test waardes laat testen neem ik aan dat die nog bedroevend laag zullen zijn.

Maar lees nog eens goed, ik praat niet over hoeveel procenten al werkt hij op 1% hij verricht het werk zelf.

Laatst bewerkt:
ahh oke ik snap het. Maar is er een soort van indicatie ergens te vinden wanneer die weer 100% is? is timeon=timeoff een 'ruime' schatting zodat als je die periode gehad hebt, dat je test productie zoiezo weer 100% is?? of is de kans alsnog aanzienelijk dat die nog niet helemaal hersteld is?
Ik heb het hier dan over de normale kuren tussen de 4 a 16 weken ( niet heel het jaar on ).

ahh oke ik snap het. Maar is er een soort van indicatie ergens te vinden wanneer die weer 100% is? is timeon=timeoff een 'ruime' schatting zodat als je die periode gehad hebt, dat je test productie zoiezo weer 100% is?? of is de kans alsnog aanzienelijk dat die nog niet helemaal hersteld is?
Ik heb het hier dan over de normale kuren tussen de 4 a 16 weken ( niet heel het jaar on ).

Hangt af van de persoon en de gebruikte middelen.

Om 100% hersteld te zijn is de kans toch groter om nog wat langer off te moeten gaan.

Mijn bloed uitslag na 2ml test e elke week was 2 weken en vier dagen na de kuur (4 dagen nolva) weer helemaal binnen alle grenzen volgende maand nogns laten checken en dan eind september begin oktober weer on, alles hangt af van je eigen lichaam sommige lichamen ( heb zo te zien geluk) rebooten sneller dan andere. Heb al verhalen gelezen van test waarden di na een jaar nog niet 100% waren, maar nog nooit echt opgevolgde printouts van bloedonderzoeken.

Gwn u lichaam aanvoelen is bij alles de gouden regel

Maar lees nog eens goed, ik praat niet over hoeveel procenten al werkt hij op 1% hij verricht het werk zelf.
Wat als na twee weken PCT je axis alweer 1% zelf werkt?
Hangt af van de persoon en de gebruikte middelen.

Om 100% hersteld te zijn is de kans toch groter om nog wat langer off te moeten gaan.
Maw is time on=time off onjuist omdat het herstel vaak langer duurt dan de kuur zelf, toch?

Mijn bloed uitslag na 2ml test e elke week was 2 weken en vier dagen na de kuur (4 dagen nolva) weer helemaal binnen alle grenzen volgende maand nogns laten checken en dan eind september begin oktober weer on, alles hangt af van je eigen lichaam sommige lichamen ( heb zo te zien geluk) rebooten sneller dan andere. Heb al verhalen gelezen van test waarden di na een jaar nog niet 100% waren, maar nog nooit echt opgevolgde printouts van bloedonderzoeken.

Gwn u lichaam aanvoelen is bij alles de gouden regel

Als je test-e hebt gebruikt is deze nog niet uitgewerkt 2 weken na de laatste inject volgens mij. Als je dan test gaat laten meten meet je het laatste beetje van de test-e wat gezien de halfwaarde tijd nog 50-100mg/w is. Duurde bij mij 3 - 3.5 maand voordat ik echt het idee had dat ik volledig hersteld was.

Wat als na twee weken PCT je axis alweer 1% zelf werkt?

Maar dat is icm PCT middelen, dus je lichaam doet het niet zelf.

Maw is time on=time off onjuist omdat het herstel vaak langer duurt dan de kuur zelf, toch?

Dit is meer een globale richtlijn in de vorm van, anders zouden er een hoop zijn die maar een week of 4,5,6,7 stoppen en weer gaan kuren.

En het blijkt vaak het geval te zijn als je een 12 weker neemt, + 4 weken PCT,
en je zou 16 weken later kijken meestal de bloedwaarden weer redelijk op pijl zijn.

Dit betekend uiteraard niet dat dat bij alle personen zo is, maar is altijd beter dan een kortere tussen posen.
Dit blijft afhankelijk van doseringen, lengte kuur, persoon zelf etc

Laatst bewerkt:
Zit nu zeker een maand na mijn powerpct...........kan NU PAS zeggen dat het de goede kant op gaat

@krieltje

Maar wat voor kuur heb je gedaan?

Hebben we het over standaard plus minus 12 weken kuur?
Maand na je nakuur bloedwaardes checken.

weekie of 60 on geweest

Speelt leeftijd ook een rol in snelheid van herstel?

Hierbij viseer ik niemand eh (ook jou niet Kriel :p).

Terug
Naar boven