XXL Nutrition

Waarom McDonalds frietjes niet te vertrouwen zijn...

Ze bakken de frietjes in verschillende landen ook verschillend heb ik gelezen. In Amerika zou dat nog in vet zijn, in België in olie.

wel eens een paar minifrieten achter het fornuis gevonden na een paar maand:
zagen er net zo goed uit als de dag dat ze gebakken werden (toch maar weggegooit)
Heeft NIETS met MC D te maken.

ach ja ik zal toch mijn wekelijkse frietje wel blijven eten

Ligt ook aan hoe die dingen gebakken worden. Temperatuur van de frituurs van de Mac worden op een veel en veel hogere temp. gezet. Daarom ook korte wachttijden, en patat die altijd gaar is (en tevens lang houdbaar blijft) Deepfrizen oid heete het...

SC

• Topic Starter Topic Starter
Dan hebben we een probleem :)
Zag vorige maand nog een stuk over de Amerikaanse soldaten in Irak, daar werd nl. het eten ook op een speciale (lees extreem hoge temperatuur) gefrituurd/gebakken. Zal denk ik wel het zelfde principe zijn...:coffeepc:

SC

het experiment zegt veel over de personen die het uitgevoerd hebben, niets over de frieten van de Mc.

ik ben geen voorstander voor Mc Donnalds btw*

hehe je moet even checken op die pakjes en doosjes van die burgers, daar staan de kcals op. In parijs heb ik voor eerste maal in jaren een mac do menuutjes gevreten. ik had een mcchicken met frietjes en een small cola. Deze maaltijd was goed voor ruim 1100 kcals !!! :).

Als ik me niet vergis is een big tasty alleen al 954 kcal met 52 gram eiwit. Long live fastfood.

Volgens mij krijg je bij McD amerikaanse fritessaus, en geen echte mayo. ???

Mijn Amerikaanse ex heeft eens zo'n fles mee teruggenomen naar de VS, om de Amerikanen toch eens kennis te laten maken met hun eigen product. :D

In de VS is het ketchup. Lijkt misschien gezond voor velen wegens geen vet, maar de hoeveelheid suiker die ze daarin vrotten is ook ongekend.

Mijn Amerikaanse ex heeft eens zo'n fles mee teruggenomen naar de VS, om de Amerikanen toch eens kennis te laten maken met hun eigen product. :D

In de VS is het ketchup. Lijkt misschien gezond voor velen wegens geen vet, maar de hoeveelheid suiker die ze daarin vrotten is ook ongekend.

En hoeveel suiker is het dan?

Ongeveer 20 gram per 100 gram ketchup, ligt aan't merk.

Hoe kan je daar zien hoeveel gram suiker er word gedaan in ketchup ? ???

dit is zo dom! dat die van de mac niet naar de haaien gaan heeft te maken met het feit dat ze geconserveerd zijn--->en hoe---->door f*cking veel zout wat er op gegoten wordt! dit zout trekt ook nogmaals zoals bigt heeft gezegd veel vocht eruit! daarnaast zullen de fietjes van de mac vrij steriel zijn aangezien er weinig handjes aan pas zijn gekomen na het frituren, alhoewel dit weinig effect gehad heeft, aangezien een kleine kolonie bacterien voldoende is om de boel te besmetten

Geloof mij maar, nergens anders is het zo betrouwbaar als bij de mac.
Mijn maat is daar filiaal leider nou schoner en verser is er niet.

Mij maakt het allemaal niet uit. Ik eet toch bijna nooit iets van de mac, als ik daar iets eet kom ik er met een leeg gevoel buiten.
Enigste wat er lekker is, is een McFlurry

Terug
Naar boven