AndroidHealthClinic

Waarom McDonalds frietjes niet te vertrouwen zijn...

mmmm frietes van de mac met flinke kwak mayo en hamburger nix is beter!!! MMM i'm lovin it

Goede topickick!

Iedereen ter wereld kent McDonalds dus ze zijn een makkelijk doelwit om te bekritiseren. Door deze wereldwijde aandacht kunnen zij het zich niet permiteren om geen kwalitatief hoogstaande voeding te serveren.
Ik denk dat 90% van alle restaurants een voorbeeld kunnen nemen aan McDonalds.

(Ik eet zelden in McDonalds maar vind het wel lekker)

Iedereen ter wereld kent McDonalds dus ze zijn een makkelijk doelwit om te bekritiseren. Door deze wereldwijde aandacht kunnen zij het zich niet permiteren om geen kwalitatief hoogstaande voeding te serveren.
Ik denk dat 90% van alle restaurants een voorbeeld kunnen nemen aan McDonalds.

(Ik eet zelden in McDonalds maar vind het wel lekker)

McDonalds en kwalitatief hoogstaande voeding ???

Een paar redenen waarom ik bijna nooit bij de McDonalds eet;

Het is er overdreven duur voor hetgeen wat je krijgt. De mayonaise betaal je ook nog eens apart voor.

De hamburgers zijn het tegenovergestelde van wat je op de borden ziet; droge platte hamburgers waar bijna niks op zit.

Maar het ergste is nog wel dat het bordevol suikers zit en dat je een halfuur na het eten weer een hongergevoel krijgt omdat het gewoon niet vult. Ik zal niet ontkennen dat ik af en toe eens wat bij de McDonalds haal, maar dan meer uit luiheid. Anders eet ik die chemische troep echt niet..

nou heerlijk vind k t hoor! liever voor 20euro Mcdonalds dan een sjiek restaurant. heeeerlijk!

Mac is goed voor de bulk.. kijk maar naar Priest..

K*ttopic.

Het is wel duidelijk wie nooit uitgenodigd gaan worden in de Junkfood group.

Laatst bewerkt:
qp'tje en kipnuggets zitten weer in de euroknallers :D

mooi wetenschappelijk onderzoek :thumb:

Lekker stevig frietje zo te zien..! Ik blijf hem bestellen net als de big mac

Ik begrijp je strekking niet. In dit filmpje zie je duidelijk dat Mc Donalds frieten erg lang houdbaar zijn. Dit is juist goed. Dit filmpje ken ik trouwens, en ik moet zeggen het is me nog steeds een raadsel hoe Mc Donalds dit voor elkaar krijgt.....

Persoonlijk vind ik de frieten van de KFC het lekkerst. De BK heeft lekker krokante frieten. Mc Donalds kan ermee door.

IK heb eens een KFC verslaving gehad rondom de studenten INKOM 2 jaar geleden. Ik ging echt iedere dag, soms 2 keer. Ikkreeg er maar geen genoeg van. Maar jongens wat ben ik toen vet geworden in no time! ik weet niet precies hoeveel maar er moeten wel 1500 Kcals in een menu zitten. Al dat beslag om die kip die dat frituurvet lekker opsponst. Gatverdamme als ik er aan terug denk moet ik nekken.

EN toch is het lekker. KlOOTZAKKEN! Kill the Colonell

Dat het niet rot kan verschillende oorzaken hebben:

- nitraten
- zeer hoge temperatuur kort gebakken (juist beter om je frieten zo te bakken)

Nitraten zijn compleet onschuldig. Doordat je ze op hoge temperatuur bakt is alle vocht uit de frieten (het zijn eigenlijk koolhydraten+vetten en zeer weinig tot geen water).

Zonder water en bacterieën kan iets niet goed rotten, schimmels hebben namelijk vocht nodig om goed te ontwikkelen. je kan dus idd stellen dat de combinatie uitgedroogde vochtloze frieten + nitraten ervoor gezorgd heeft dat ze goed bewaard bleven.

Nitraten zijn een natuurlijk onschadelijk conserveermiddel. Als ik me niet vergis zijn Mc Donalds frieten trouwens gezonder dan om het even welke andere frieten, juist door de hoge kwaliteit aardappelen die men gebruikt en zeer korte baktijd en strenge controles op kwaliteit.

Die vent heeft een hele docu opgezet om Mc Donalds zwart te maken, door niets anders te eten heeft ie zichzelf ziek gemaakt, tja, eet eens 3 maanden niets anders dan sla, mag je blij zijn als je daarna nog leeft.

Niet dat ik zo'n voorstander ben van de Mc hoor, integendeel, maar dit is gewoon sensatie zonder waarde.

Ben ik het niet mee eens. Natuurlijk heeft die vent van overdrijven zijn vak gemaakt. Maar wat hij wel bereikt heeft is dat mensen er zich bewuster van zijn wat voor troep ze eten, dat McDonalds puur op kinderen gerichte marketing truucs hanteert en dat je ziek wordt van eenzijdig eten.

Het is toch echt wel zo hoor dat je op den duur futloos en impotent etc. wordt van zulke vetrijke dieten.

nou heerlijk vind k t hoor! liever voor 20euro Mcdonalds dan een sjiek restaurant. heeeerlijk!

Je hebt helemaal geen duur restaurant nodig om heel wat betere junkfood te krijgen dan bij de MacDonalds.

Een voorbeeld is "de Burgermeester" bij de Albert Cuyp in Amsterdam, waar ik laatst voor het eerst at: http://www.burgermeester.eu/

De verschillende burgers waren er echt superlekker, persoonlijk de beste die ik ooit had gegeten. Beter nog dan 'een van de beste burgers' die ik in New York had. Tevens is alles er biologisch en wordt alles, inclusief de sauzen, er zelf gemaakt.

Bestel je hier een hamburger dan krijg je een zeer dik groot stuk sappig rundvlees, een vers ietwat knapperig broodje, goede saus, knapperige en frisse sla/tomaat en smaakvolle gegrilde ui. Zo'n burger is dan wel mooi twee keer zo groot als bijvoorbeeld zo'n kleffige BigMac. Het is zo'n wereld van verschil.

De Milkshakes maken ze er zelf gewoon van roomijs, volle melk, room, etc. Ook de patat is er (niet zo moeilijk als je het mij vraagt) vele malen beter dan bij de Mac. Voor echt goede patat kan je overigens sowieso op veel plaatsen terecht.

Natuurlijk betaal je bij zo'n 'betere junkfood'-zaak er meer voor: ongeveer het dubbele. Je hebt dan wel veel lekkerder eten waarbij je tevens ook kunt zien waar al het vlees vandaan komt.

Overigens vind ik de Macdonalds nog meevallen t.o.v. de Burger King. Hier heb ik vrijwel alleen maar slechte ervaringen mee. Serieus 50 % van de keren dat ik er kom krijg ik er oubakken brood. De Milkshakes zijn volkomen smakeloos en veel burgers zien er viezig en kleffig uit, met een zeer weeige smaak. Ik kom er dan ook zelden, een paar keer per jaar misschien.

Je hebt helemaal geen duur restaurant nodig om heel wat betere junkfood te krijgen dan bij de MacDonalds.

Een voorbeeld is "de Burgermeester" bij de Albert Cuyp in Amsterdam, waar ik laatst voor het eerst at: http://www.burgermeester.eu/

De verschillende burgers waren er echt superlekker, persoonlijk de beste die ik ooit had gegeten. Beter nog dan 'een van de beste burgers' die ik in New York had. Tevens is alles er biologisch en wordt alles, inclusief de sauzen, er zelf gemaakt.

Bestel je hier een hamburger dan krijg je een zeer dik groot stuk sappig rundvlees, een vers ietwat knapperig broodje, goede saus, knapperige en frisse sla/tomaat en smaakvolle gegrilde ui. Zo'n burger is dan wel mooi twee keer zo groot als bijvoorbeeld zo'n kleffige BigMac. Het is zo'n wereld van verschil.

De Milkshakes maken ze er zelf gewoon van roomijs, volle melk, room, etc. Ook de patat is er (niet zo moeilijk als je het mij vraagt) vele malen beter dan bij de Mac. Voor echt goede patat kan je overigens sowieso op veel plaatsen terecht.

Natuurlijk betaal je bij zo'n 'betere junkfood'-zaak er meer voor: ongeveer het dubbele. Je hebt dan wel veel lekkerder eten waarbij je tevens ook kunt zien waar al het vlees vandaan komt.

Overigens vind ik de Macdonalds nog meevallen t.o.v. de Burger King. Hier heb ik vrijwel alleen maar slechte ervaringen mee. Serieus 50 % van de keren dat ik er kom krijg ik er oubakken brood. De Milkshakes zijn volkomen smakeloos en veel burgers zien er viezig en kleffig uit, met een zeer weeige smaak. Ik kom er dan ook zelden, een paar keer per jaar misschien.

Die tripple whopper + Large Milkshake + 9 Kipnuggets bij de Burger King waren heerlijk gister.

Die tripple whopper + Large Milkshake + 9 Kipnuggets bij de Burger King waren heerlijk gister.

Natuurlijk wil ik niet zeggen dat het brood er ALTIJD oubakken is. Of proef jij het verschil niet? ;)

Dat je het heerlijk vond wil verder natuurlijk niet zeggen dat je het bij een andere hamburgertent niet een stuk lekkerder zult vinden.

Over die milkshake: ooit wel eens een milkshake gedronken zoals die ook gemaakt kan worden? Dus door een blender te pakken, er wat bolletjes roomijs in te doen, wat volle melk, room, suiker, en een smaak (vanille: vanillestokjes, aardbei: aardbeien, chocola: cacaopoeder, banaan: stukjes banaan)?

Overigens was de Triple Wopper die ik ooit eens had bijzonder slecht: brood was weer eens oubakken (het brokkelde zelfs bijna af zo droog), de burgers waren zeer dun en droog, met daarbij een soort kunstmatige rooksmaak die veel te veel aanwezig was, een verlept strukje sla en verder kon ik nog wat smoezige futloze saus ontdekken.

Kortom: gezien de grote hoeveelheden vet en suikers zeer slecht smakend eten. Met zoveel vet en carbs vallen veel beter smakende dingen te maken.

dit is zo dom! dat die van de mac niet naar de haaien gaan heeft te maken met het feit dat ze geconserveerd zijn--->en hoe---->door f*cking veel zout wat er op gegoten wordt! dit zout trekt ook nogmaals zoals bigt heeft gezegd veel vocht eruit! daarnaast zullen de fietjes van de mac vrij steriel zijn aangezien er weinig handjes aan pas zijn gekomen na het frituren, alhoewel dit weinig effect gehad heeft, aangezien een kleine kolonie bacterien voldoende is om de boel te besmetten

Nice find sherlock, dit topic is al bijna een jaar oud :rolleyes:

Terug
Naar boven