Fitness Seller

Waarom squats & deadlifts belangrijk?

ik vind van niet,maar elk zn mening.
met compounds spreek je meerdere spiergroepen aan.
you_7a153d_662564.jpg

Pull ups/chin ups horenm wel bij basis dus?
Train je eigenlijk verschillende rugspieren bij die oefeningen en kun je die twee oefeningen best op dezelfde dag doen?

Of als je twee keer in de week je rug traint, beter ene dag chin ups , en de andere dag pull ups ? (Naast andere oefeningen natuurlijk)
(P.S., ik heb fullbody trainingschema maar is ook voor split van toepassing lijkt me)

Wat ik gehoort heb is dat de pull up, dus handen naar binnen, voor dikte op de rug is en chin up, naar buiten wijdere grip meer voor de outlines is dus voor de breedte

details.

hoe meer gewicht je verplaatst (relatief) hoe meer het een compound oefening is.

Wat ik gehoort heb is dat de pull up, dus handen naar binnen, voor dikte op de rug is en chin up, naar buiten wijdere grip meer voor de outlines is dus voor de breedte
Het is precies andersom, handpalmen naar je toe is een chin up en handpalmen van je af is een pull up. Dikte op je rug krijg je meer met row oefeningen en pull en chin ups zijn voor je lats, voor de breedte dus. Hoe wijder de grip hoe breder je rug klopt ook niet.

Wanneer je meerdere gewrichten gebruikt, is het een compound oefening.

Terug
Naar boven