JordiV
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 25
- Lengte
- 1m80
Wandel en hardloopschoenen zijn 2 compleet verschillende dingen. Hardloopschoenen hebben veel te veel demping voor wandelingen. Wandelschoenen daarentegen zijn veel te stug voor hardlopen. Dus het hangt er vanaf wat hij wil gaan doen.
Dan heb ik het wel over redelijke afstanden wandelen. Voor af en toe een keertje wandelen volstaan hardloopschoenen prima. Maar ik zelf loop 35k over asfalt en dan zijn hardloopschoenen echt niet oké. Dan moet je gaan voor een categorie a wandelschoen.
Catergorie a wandelschoenen is de lichtste variant wandelschoen en is zeker geen bergschoen. Is licht van gewicht en geeft de juiste demping voor asfalt wandelingen. Je hebt grofweg 4 categorieën wandelschoenen en bergschoenen is de zwaarste categorie en dan ook weer totaal niet geschikt voor wandelingen in Nederland.
Als jij 40k wil wandelen zou ik zeker een paar wandelschoenen aanschaffen. Dat kan bijvoorbeeld ook bij de ANWB waar ze wat goedkoper (rond de 50 euro) zijn maar let er dan wel op dat je niet te stugge haalt met goede demping.
Thanks voor de duidelijke uitleg! De maximale afstand die ik loop is meestal zo rond de 10km met af en toe een uitzondering, maar zouden bij dit soort afstanden hardloopschoenen voldoen? In een normale sportzaak zijn deze schoenen dan ook onderverdeeld in de verschillende categorieën of moet ik hiervoor naar een speciaal zaak?
Neem aan bij de winkel die ik hierboven aangaf dat ze dit ook wel zullen hebben.

. Geen idee of het was is ben altijd normale/dunne schoenen gewend dus het zal wel even wennen zijn. Ze raden me ook aan zooltjes erbij te doen omdat nogal smalle voeten heb, dus die zitten er ook meteen bij. Voor 65 euro klaar. Volgens mij is deze schoen wel categorie A/B zie ik net, je loopt ook wel stuk hoger van de grond, we zullen wel zien of het fijn lopen is.