MuscleMeat

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Dat is een mogelijkheid, of mensen met lichte klachten doen een zelftest en bij een positieve uitslag denken ze het zal wel en gaan niet naar de GGD als hun klachten niet verergeren. Hoe dan ook verandert de correlatie tussen positieve uitslagen en de ziekenhuis opnames op een moment dat dat niet handig is.
Ben je nu het doemdenken van van Dissel of Koopmans aan het napraten? Of komt zo'n gedachte ook echt ergens vandaan?

Ben je nu het doemdenken van van Dissel of Koopmans aan het napraten? Of komt zo'n gedachte ook echt ergens vandaan?
Ik denk dat veel mensen dat wel zullen doen, zeker als je alleen woont en de teststraat een flink eind rijden is. Wat heeft een GGD testuitslag dan voor meerwaarde?

Ik denk dat veel mensen dat wel zullen doen, zeker als je alleen woont en de teststraat een flink eind rijden is. Wat heeft een GGD testuitslag dan voor meerwaarde?
Dus je bedoelt te zeggen dat je het inderdaad niet weet, het nergens op berust, en het niets meer is dan doemdenken?

Ja toch wel? Ik kan het niet vinden?
Met enige regelmaat komt terug dat uit allerlei gegevens blijkt dat we meer onderweg zijn en dat het op sommige plekken drukker wordt.

Volgens mij worden daar oa locatiegegevens van mobiele telefoons voor gebruikt en aantallen mensen die in- en uitchecken met het OV.

Dus je bedoelt te zeggen dat je het inderdaad niet weet, het nergens op berust, en het niets meer is dan doemdenken?
Ja en als die zelftesten er een paar weken geleden waren geweest was ik niet met mijn vader naar een teststraat gereden, maar had ik hem zelf getest en bij een positieve uitslag niet zonder meer naar een teststraat gereden.

Ja en als die zelftesten er een paar weken geleden waren geweest was ik niet met mijn vader naar een teststraat gereden, maar had ik hem zelf getest en bij een positieve uitslag niet zonder meer naar een teststraat gereden.
Zijn al maanden te koop via hier. Daar zijn ze ook wat goedkoper dacht ik. Zo'n voorraad krijg jij vast wel op. Leef je uit :P

https://hulptroepen.nu/product/roche-sars-cov-2-rapid-antigen-test-nasal-ondiepe-neustest-zelftest/

Ja ik ben ook enorm benieuwd!!!!! hopen dat ze VOORAL NIET gaan luisteren!!!
Als je de beelden uit diverse steden gezien hebt, is het een kwestie van hopen, bidden en samengeknepen billetjes.

Luisteren lijkt geen Nederlandse eigenschap.

EDIT: draadje over deze randdebielen landgenoten die hopelijk slechts tijdelijk in de steek werden gelaten door hun beoordelingsvermogen:

Laatst bewerkt:
Als je de beelden uit diverse steden gezien hebt, is het een kwestie van hopen, bidden en samengeknepen billetjes.

Luisteren lijkt geen Nederlandse eigenschap.

EDIT: draadje over deze randdebielen landgenoten die hopelijk slechts tijdelijk in de steek werden gelaten door hun beoordelingsvermogen:

Dit werd letterlijk bij elke feestdag afgelopen anderhalf jaar gezegd. Idem voor letterlijk elk weekend dat het mooi weer is.

Dit werd letterlijk bij elke feestdag afgelopen anderhalf jaar gezegd. Idem voor letterlijk elk weekend dat het mooi weer is.
Was ook iedere keer waar.

Zie ook draadje, met versoepelingen vs besmettingen is NL wel de gokker van Europa.

Het kan ook best goed gaan.

Was ook iedere keer waar.

Zie ook draadje, met versoepelingen vs besmettingen is NL wel de gokker van Europa.

Het kan ook best goed gaan.
Dat viel best wel mee. Hoe vaak is het nou al aangetoond dat er buiten relatief weinig besmettingen voorkomen? Uiteraard zijn ze er, maar dat doemdenken dat met elk zonnetje neergezet wordt is wat absdurd.

Dat viel best wel mee. Hoe vaak is het nou al aangetoond dat er buiten relatief weinig besmettingen voorkomen? Uiteraard zijn ze er, maar dat doemdenken dat met elk zonnetje neergezet wordt is wat absdurd.
Buiten zijn de risico's heel veel minder, maar om dat proberen te compenseren door massaal tegen elkaar aan te kruipen...

En ik wil heel graag dat de gyms opengaan en zonder dalende ZH en IC bezetting zie ik dat niet gebeuren als ik mensen zie gokken met 11 mei.

Precies.
Net als dat er iedere vrijdag paniekberichten zijn dat de cijfers stijgen.

Met de Pasen zag je ook geen piek. En die foto's worden altijd uit een hoek genomen dat het ook drukker lijkt. Andere jaren zie je volop luchtfoto's, maar met corona is dat ineens verdwenen.

Precies.
Net als dat er iedere vrijdag paniekberichten zijn dat de cijfers stijgen.

Met de Pasen zag je ook geen piek. En die foto's worden altijd uit een hoek genomen dat het ook drukker lijkt. Andere jaren zie je volop luchtfoto's, maar met corona is dat ineens verdwenen.
Maar is het dan dankzij of ondanks de waarschuwingen? :p

Ik ben gewoon een beetje bang.

De mensen in die drukke menigte zijn ook niet bepaald de doelgroep die op de IC of een verpleegafdeling terechtkomt wanneer zij corona oplopen. Daarbij kunnen zij hun opa en oma niet meer besmetten aangezien die inmiddels ingeënt zijn. Ik vermoed ook dat we deze 'excessen' niet terug zien in de cijfers. Daarbij wordt er nu wel degelijk aardig goed gevaccineerd, en hebben we mogelijk een gunstig seizoen effect. Blijft koffiedik kijken, maar het is niet uitgesloten. Zelfs de grootste zuurpruim (dhr. Kuipers) is op zijn manier optimistisch over de nabije toekomst. :roflol:

Maar is het dan dankzij of ondanks de waarschuwingen? :p

Ik ben gewoon een beetje bang.
Bang voor wat? Net zo'n enorme piek als dat we na de Pasen hadden?
De kans dat deze mensen op de IC komen is nihil.

Volgens de WHO hoef je maar een meter afstand te houden. Nederland heeft daar anderhalve meter van gemaakt.
Van alle besmettingen is er maar één op de duizend buiten besmet geraakt. Als het echt zo erg was, waren er bijvoorbeeld wel drone foto's gemaakt.

Screenshot_20210428_204159_com.android.chrome_edit_52450021519599.jpg

Vorig jaar rond deze tijd, zaten we rond dezelfde bezetting qua ziekenhuisbedden. Maatregelen zijn niet allesbepalend, een deel is gewoon het verloop van het virus. Want hoe anders kan het, dat het in de zomer zo laag was?

Bang voor wat? Net zo'n enorme piek als dat we na de Pasen hadden?
De kans dat deze mensen op de IC komen is nihil.

Volgens de WHO hoef je maar een meter afstand te houden. Nederland heeft daar anderhalve meter van gemaakt.
Van alle besmettingen is er maar één op de duizend buiten besmet geraakt. Als het echt zo erg was, waren er bijvoorbeeld wel drone foto's gemaakt.

Screenshot_20210428_204159_com.android.chrome_edit_52450021519599.jpg

Vorig jaar rond deze tijd, zaten we rond dezelfde bezetting qua ziekenhuisbedden. Maatregelen zijn niet allesbepalend, een deel is gewoon het verloop van het virus. Want hoe anders kan het, dat het in de zomer zo laag was?
Dat de situatie inderdaad op vorig jaar lijkt, maar dat er nu al veel meer mensen corona gehad hebben (biedt wsl enige bescherming), er mensen gevaccineerd zijn, mensen zich minder aan de maatregelen houden en er maar een kleine tegenvaller nodig is om in het zwarte scenario voor acute zorg te komen, verontrust me. Dan heb ik het niet over de uitgestelde zorg, want dat heeft vermoedelijk minder effect op de versoepelingen. Ook was het vorig jaar een piek, nu is de druk op de zorg al heel lang vrij hoog. Dit komt oa door de mitigatie-strategie van het kabinet en dat zie ik voor de lange termijn als de verkeerde strategie. Men had de tijd om het te aanpakken, maar de keuze was anders.

Dat er geen dronefoto's zijn gemaakt een indicatie is dat het wel meeviel vind ik wat kort door de bocht. Het was vorig jaar met Koningsdag veel rustiger.

Sportscholen waren deze tijd vorig jaar ook dicht (denk ik).

Ik heb geen vertrouwen in de WHO, die roepen maar wat China ze influistert.

Terug
Naar boven