AndroidHealthClinic

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
De mensen in die drukke menigte zijn ook niet bepaald de doelgroep die op de IC of een verpleegafdeling terechtkomt wanneer zij corona oplopen. Daarbij kunnen zij hun opa en oma niet meer besmetten aangezien die inmiddels ingeënt zijn. Ik vermoed ook dat we deze 'excessen' niet terug zien in de cijfers. Daarbij wordt er nu wel degelijk aardig goed gevaccineerd, en hebben we mogelijk een gunstig seizoen effect. Blijft koffiedik kijken, maar het is niet uitgesloten. Zelfs de grootste zuurpruim (dhr. Kuipers) is op zijn manier optimistisch over de nabije toekomst. :roflol:
Je aannames zouden heel goed kunnen kloppen.

Dat Kuipers en Gommers de ene dag veel optimistischer zijn dan de vorige dag doet ergens vermoeden dat nogal druk op de heren is uitgeoefend.

He kan allemaal best goed gaan, er zijn ook redenen om aan te nemen dat het goed gaat, maar de marge om tegenvallers op te vangen is momenteel nihil.

Itt tot eerdere gelegenheden is wat ik vandaag post geen verwachting van wat ik denk dat er gaat gebeuren, maar een nadruk op wat er mis zou kunnen gaan voor het openen van de gyms.

Dit komt oa door de mitigatie-strategie van het kabinet en dat zie ik voor de lange termijn als de verkeerde strategie. Men had de tijd om het te aanpakken, maar de keuze was anders.
Het alternatief van onze twitter vriendjes blijkt nu in India ook niet zo best uit te pakken, toch?

Het alternatief van onze twitter vriendjes blijkt nu in India ook niet zo best uit te pakken, toch?
Dat deel van India waar ze in de buitenlucht met veel mensen bij elkaar kwamen niet.

Dat ging toen over één dichtbevolkte wijk, maar wel scherp.

Dat deel van India waar ze in de buitenlucht met veel mensen bij elkaar kwamen niet.

Dat ging toen over één dichtbevolkte wijk, maar wel scherp.
Gaat mij er inderdaad ook om dat die wijk waar door letterlijk elke straathoek af te sluiten 24/7 quarantaine lukte nooit voorbeeldig zou zijn/blijven voor de rest van een land, zeker India.

Ik bedoel, als onze strategie de verkeerde is, dan zie ik geen alternatieven die beter zullen werken. (Of je moet echt China stijl mensen in hun huizen gaan dichttimmeren) Vind het dan jammer dat de twitteraars dat zo afschilderden. Weet niet of ze nu het daar helemaal mis gaat op hun visies terug komen?

Gaat mij er inderdaad ook om dat die wijk waar door letterlijk elke straathoek af te sluiten 24/7 quarantaine lukte nooit voorbeeldig zou zijn/blijven voor de rest van een land, zeker India.

Ik bedoel, als onze strategie de verkeerde is, dan zie ik geen alternatieven die beter zullen werken. Vind het dan jammer dat de twitteraars dat zo afschilderden. Weet niet of ze nu het daar helemaal mis gaat op hun visies terug komen?
Je kan hoogstens zeggen dat India laat zien wat er gebeurt als je je niet aan je strategie houdt.

Volgens mij heeft met in India voornamelijk bloedgroep A, en is covid sowieso besmettelijker voor die bloedgroep

Dat de situatie inderdaad op vorig jaar lijkt, maar dat er nu al veel meer mensen corona gehad hebben (biedt wsl enige bescherming), er mensen gevaccineerd zijn, mensen zich minder aan de maatregelen houden en er maar een kleine tegenvaller nodig is om in het zwarte scenario voor acute zorg te komen, verontrust me. Dan heb ik het niet over de uitgestelde zorg, want dat heeft vermoedelijk minder effect op de versoepelingen. Ook was het vorig jaar een piek, nu is de druk op de zorg al heel lang vrij hoog. Dit komt oa door de mitigatie-strategie van het kabinet en dat zie ik voor de lange termijn als de verkeerde strategie. Men had de tijd om het te aanpakken, maar de keuze was anders.

Dat er geen dronefoto's zijn gemaakt een indicatie is dat het wel meeviel vind ik wat kort door de bocht. Het was vorig jaar met Koningsdag veel rustiger.

Sportscholen waren deze tijd vorig jaar ook dicht (denk ik).

Ik heb geen vertrouwen in de WHO, die roepen maar wat China ze influistert.
Ik begreep dat hier in het ziekenhuis in Zwolle, de complete covid afdeling 23 mensen is en dat personeel deze week gewoon vakanties kan nemen (wat ze vanzelfsprekend gegund is). Das gewoon een totaal ander beeld dan wat in de media geschetst wordt.

Bij zowel de Nederlandse branchevereniging (NL Actief) als de Europees overkoepelende organisatie (Europe Active) is er weinig twijfel zo lijkt het.

1619674750466.png

1619674855907.png

Ben benieuwd waarom zij, net als die grote sportschoolketens, zo hard inzetten op en geloven in een heropening op 11 mei. Weten zij meer dan wij? Spelen ze blufpoker? Of is het de moed der wanhoop.. :roflol:

Ik begreep dat hier in het ziekenhuis in Zwolle, de complete covid afdeling 23 mensen is en dat personeel deze week gewoon vakanties kan nemen (wat ze vanzelfsprekend gegund is). Das gewoon een totaal ander beeld dan wat in de media geschetst wordt.
Bedoel je dan alle covid of alleen de IC en wat is het maximum in dat ziekenhuis?

Het gaat uiteindelijk om het landelijke beeld. Jouw nieuwe held Ernst Kuipers was gisteren niet helemaal zeker van de goede afloop, al gaf hij wel aan dat we nog niet op code zwart zitten.

Ben benieuwd waarom zij, net als die grote sportschoolketens, zo hard inzetten op en geloven in een heropening op 11 mei. Weten zij meer dan wij? Spelen ze blufpoker? Of is het de moed der wanhoop.. :roflol:
11 mei is nog steeds de datum die op dit moment staat, volgens het 'spoorboekje'. Zondag is er weer het beruchte Catshuisoverleg en dan zal de beslissing wel vallen, denk ik. 100% zekerheid heeft niemand op dit moment. Alles zal afhangen van de cijfers de komende dagen.

Bij zowel de Nederlandse branchevereniging (NL Actief) als de Europees overkoepelende organisatie (Europe Active) is er weinig twijfel zo lijkt het.

1619674750466.png

1619674855907.png

Wat moeten ze dan zeggen?

Prima strategie om de druk op te voeren toch?
Eens, alhoewel ik mij dus afvraag of dat het idee erachter is. Is het geen wishfull tinking om te denken dat het opvoeren van de druk daadwerkelijk zin heeft? Deze partijen zitten om tafel met VWS, en onderhandelen continue met de minister. Ik denk dat dit soort berichten wel eens gebasseerd kunnen zijn op officieuze toezeggingen, of onderdeel zijn van een onderhandelingsstrategie. Dat zullen we nooit weten. Ben benieuwd naar zondag. Als ze wederom beslissingen nemen op basis van prognoses, wat ze ook bij de eerste stap uit het openingsplan hebben gedaan, kan het nog wel eens een verrassing worden..

• Like
Waarderingen: BB_
Terug
Naar boven