XXL Nutrition

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Vandaag is overleg in het Catshuis over eventuele versoepelingen van de maatregelen. Traditiegetrouw zal er in de loop van de dag wel wat uitlekken. :thumbup:

Kinderen mogen weer sporten, toch?

De vorige keer ging het vanaf dat moment snel.

In het RTL nieuws noemde ze net dat er gekeken was wat de mogelijkheden zijn om op het gebied van sport te versoepelen voor kinderen..

Dus als @Brainfart gelijk krijgt (inderdaad in het verleden was dat ook een opstapje naar sportscholen onder voorwaarden open) dan komt er een stip op de horizon..

Kabinet wil middelbare scholen vanaf 2 maart deels heropenen, avondklok blijft​

Het kabinet wil de middelbare scholen vanaf volgende week in elk geval deels openen, maar de avondklok blijft nog wel in stand. Dat heeft het kabinet zondag besproken op het Casthuis, vertellen ingewijden. Op welke manier het voortgezet onderwijs open gaat, is nog niet duidelijk.
De avondklok wordt verlengd omdat het kabinet de maatregel nodig denkt te hebben om “ruimte te creëren” voor andere versoepelingen. Hoe die er precies uit gaan zien, is nog niet duidelijk. Wel wil het kabinet verantwoordelijkheid weer bij de burger leggen. Nederlanders moeten zich vooral goed aan de basisregels houden. Versoepelingen worden na enkele weken misschien weer teruggedraaid als blijkt dat de besmettingen weer flink oplopen. Als bijvoorbeeld kappers hun deuren weer mogen openen, zal dat alleen onder deze voorwaarden gebeuren.

Oké, we zijn er nog niet, maar we gaan de goede kant op bewegen. Laten we vooral de positieve kant belichten.. :)

Verantwoordelijkheid leggen bij de burger....

...ja dat kunnen wij wel aan

...zoals we in het verleden hebben laten zien.

...toch?

Zo positief vind ik een avondklok in ruil voor een kappertje niet. Ik heb gisteren de tondeuse erover gehaald, mag ik dan wel buiten spelen?

Verantwoordelijkheid leggen bij de burger....

...ja dat kunnen wij wel aan

...zoals we in het verleden hebben laten zien.

...toch?
Alle luchtweginfecties kennen een seizoenscyclus. Volgens mij hebben we vorige zomer gezien dat dat ook voor corona geldt. Toen hadden we veel minder maatregelen, geen mondkapjesplicht, maar de cijfers gingen beter.
Ik hoop dat de warmte het gebrek aan eigenverantwoordelijkheid van de burger compenseert.

Eigenlijk boeit het mij allemaal geen f**k hoe of wat, ik wil gewoon weer stappen gaan zetten naar het echte normaal. :roflol:

Zo positief vind ik een avondklok in ruil voor een kappertje niet. Ik heb gisteren de tondeuse erover gehaald, mag ik dan wel buiten spelen?
Inderdaad, toen ik het las dacht ik nog..

Is het nou zoveel essentieler dat je kapsel in orde is dan je fysieke gezondheid? (kappers wel -> sportscholen en sportclubs niet).

Rutte heeft de gezondheidszorg en volksgezondheid nooit belangrijk gevonden. Maar dat dat zelfs nu nog geen millimeter veranderd is stelt mij echt teleur.

Een kapper open is net zo'n wassen neus als dat click en collect. Oh wat krijgen we toch veel van de overheid

Inderdaad, toen ik het las dacht ik nog..

Is het nou zoveel essentieler dat je kapsel in orde is dan je fysieke gezondheid? (kappers wel -> sportscholen en sportclubs niet).

Rutte heeft de gezondheidszorg en volksgezondheid nooit belangrijk gevonden. Maar dat dat zelfs nu nog geen millimeter veranderd is stelt mij echt teleur.
Hitler vond dat wel...

Even advocaat van de duivel spelen: Is een sportschool ècht noodzakelijk om je fysieke gezondheid op peil te houden?
In mijn sportschool waren altijd veel oudjes bezig met schema's om beweegbaar en minder fragiel te blijven en aan revalidatie van allerlei kwaaltjes te werken. Voornamelijk op machines dus daar is praktisch wel een sportschool voor nodig.

Vraag me wel af wat die nu allemaal doen. Ook weer een aspect waar kwaliteit van leven achteruit gaat door lockdown?

Terug
Naar boven