MuscleMeat

Wat als een Moslimpartij in de gemeente Rotterdam de grootste partij zou worden?

Bezoekers in dit topic

Grofweg 1 op 16 is moslim in Nederland. Ik zie niet in waarom die niet op een moslimpartij zouden stemmen als die er komt. Dat wil zeggen dat zo'n partij gewoon 7% haalt als alleen nog maar de moslims ervoor stemmen. Waarschijnlijk zal zo'n partij echter ook veel allochtone stemmers trekken vanwege de connotatie met de allochtone oprichters waardoor het reëele potentiële percentage eerder rond de 10% geschat moet worden. Dat is een partij die coalitie kan vormen met CDA en/of PvdA, en gezien de achtergrond van die partijen zullen ze dit graag overwegen.
 
Waarom zouden ze wel op een moslimpartij stemmen? Aanzetten tot moslimpartijen zijn niet echt bijzonder succesvol geweest. Er wordt iets te makkelijk vanuit gegaan dat moslims in Nederland (of in andere landen) een homogene groep vormen, dat doen ze namelijk niet. Een partij zal dus meerdere groepen moeten aanspreken binnen de moslimgemeenschappen. Dat is in een politieke werkelijkheid waar one issue partijen steeds meer draagkracht krijgen al bijna onmogelijk geworden. Een moslimpartij die zich richt op de liberale stromingen verliest de aanhang van fundamentalisten en andersom.
 
Hoe serieus wil je het hebben? Die zaken waar jij het over hebt zullen alleen komen van fundamentalistische stromingen en wat dat betreft kan je beter de grotere invloed van de fundamentalistische christenen vrezen. Dat zijn er meer en die fundi's laten nu al hun invloed gelden.

Daarbij fokken christen fundi's nog steeds als konijnen daar waar migrantengezinnen steeds kleiner worden.

Gevestigd Christelijk fundamentalisme is te vinden in Urk, Goeree Overflakee, Spakenburg en Staphorst. De gemeenreraad wordt daar gewonnen door Christelijke partijen. Maar die gehuchten gaan hun gang wel.

Rotterdam is wel even andere koek. Die aspecten die ik aanhaalde zijn normale insluitingen van het dagelijkse Moslim brood.

Semiet Wilders spreekt bijvoorbeeld over onderdrukking vrouwen, gevaar voor opheffing vrijheid van meningsuitting en het het moeten vrezen voor de sharia. Grotere kul dan dit heb ik nog niet gehoord. Totaal onhaalbaar voor welke fundamentalistische stroming dan ook.

Maar de normale dagelijkse Islamitische levenshoudingen op geconcentreerd lokaal niveau, dat is natuurlijk wel een mogelijk issue als de politieke vraag naar wettelijke ruimte hiervoor wordt gevraagd.
 
Grofweg 1 op 16 is moslim in Nederland. Ik zie niet in waarom die niet op een moslimpartij zouden stemmen als die er komt. Dat wil zeggen dat zo'n partij gewoon 7% haalt als alleen nog maar de moslims ervoor stemmen. Waarschijnlijk zal zo'n partij echter ook veel allochtone stemmers trekken vanwege de connotatie met de allochtone oprichters waardoor het reëele potentiële percentage eerder rond de 10% geschat moet worden. Dat is een partij die coalitie kan vormen met CDA en/of PvdA, en gezien de achtergrond van die partijen zullen ze dit graag overwegen.
En zelfs als er een moslimpartij de kiesdrempel haalt is dat gewoon representatief voor de bevolking en heb ik daar verder geen problemen mee.
 
Als er een moslim partij komt dan komen er hopelijk kanker harde rellen en worde die mensen de stad uit gekicked.

Ik heb een hekel aan mensen die religie met politiek willen mengen. Het christendom vind ik al zwaar k*t, laat staan de islam.

Kheb gewoon een hekel aan moslims die hier een partij willen oprichten

Aboutaleb is een praktiserend moslim, dit houdt niet in dat hij 'Nederland' wil overnemen doormiddel van 'Islamisering'. Wat opzich al een belachelijke gedachte is. Nederland telt op dit moment 200.000 praktiserend moslims(Bron : http://allochtonen.web-log.nl/allochtonen/2008/05/slechts-200000.html)(dit zijn dus de moslims die een X aantal keer per dag bidden, niet de 'haatbaarden' die extremistische gedachtes hebben). Het probleem zit hem in het feit dat men geen onderscheid maakt tussen 'mensen met een arabisch uiterlijk' (Ahkmed met een capuchon op z'n kop die een raampje ingooit), Moslims, praktiserende moslims en 'extremistische moslims'. De enige reden dat extremistische moslims vaker in het nieuws komen is simpel weg omdat de media er graag aandacht aan besteed aangezien het een onderwerp is dat 'leeft' in de samenleving(Voorbeeld: De helft van de topics op DBB hebben betrekking op Moslims/Marrokanen/iets dergelijks).

Je punt over Aboutaleb is nogal vreemd aangezien hij niet bepaald 'vriendelijk'/tolerant is geweest tegenover moslims. Geplukt van wikipedia :



Overigens mijn nederige excuses voor het doorslaan emoticon. :headbang: was meer op zijn plaats. Dikke kus en een pleister erop.

I rest my case. hij is een van de weinigen die overlast der Berbers aanpakt, en dat terwijl hij het zelf is.

In plaats van oproepen om ze neer te schieten in voetbalstadions als een geperoxeerd politicus wiens vriendin is afgepakt door een Marokkaan, zorgt hij voor echte oplossingen.

Boeit mij niet dat hij links is en het een Moslim betreft als hij gewoon goed werk levert van mijn belastinggeld en het niet verkwist als 99% van de politica.
 
I rest my case. hij is een van de weinigen die overlast der Berbers aanpakt, en dat terwijl hij het zelf is.

In plaats van oproepen om ze neer te schieten in voetbalstadions als een geperoxeerd politicus wiens vriendin is afgepakt door een Marokkaan, zorgt hij voor echte oplossingen.

Boeit mij niet dat hij links is en het een Moslim betreft als hij gewoon goed werk levert van mijn belastinggeld en het niet verkwist als 99% van de politica.

Ik word altijd zo moe van die niet onderbouwde klaagzang ''politica verspelen mijn belastinggeld''. Denk je nu echt dat jij het beter zou doen? Hoe slecht hebben wij het in Nederland dan wel niet....met 16 miljoen inwoners zijn we de 17e wereldeconomie. Poeehhh wat een belastingverspillers zijn het toch zeg....:rolleyes:
 
Ik word altijd zo moe van die niet onderbouwde klaagzang ''politica verspelen mijn belastinggeld''. Denk je nu echt dat jij het beter zou doen? Hoe slecht hebben wij het in Nederland dan wel niet....met 16 miljoen inwoners zijn we de 17e wereldeconomie. Poeehhh wat een belastingverspillers zijn het toch zeg....:rolleyes:

16de zelfs en per hoofd van de bevolking komen we op een 9de plek uit (microstaatjes uitgezonder). Zo slecht hebben we het inderdaad niet, sommigen vergeten gewoon in welke rijkdom we leven in dit land.

Geld verspillen gebeurt net zo goed in het bedrijfsleven, hell door al die verspilling en verrijking beleven we nu de grootste crisis sinds WO2.
 
Boeit mij niet dat hij links is en het een Moslim betreft als hij gewoon goed werk levert van mijn belastinggeld en het niet verkwist als 99% van de politica.
Maar hij is niet lid van een moslim partij.

Wat ik echter wel slecht vind van hem is dat hij nogsteeds een dubbelpaspoort heeft ondanks dat hij hier burgemeester is. Maak gewoon een keuze.
 
En zelfs als er een moslimpartij de kiesdrempel haalt is dat gewoon representatief voor de bevolking en heb ik daar verder geen problemen mee.
Hitler was ook "representatief voor de bevolking".
 
I rest my case. hij is een van de weinigen die overlast der Berbers aanpakt, en dat terwijl hij het zelf is.

In plaats van oproepen om ze neer te schieten in voetbalstadions als een geperoxeerd politicus wiens vriendin is afgepakt door een Marokkaan, zorgt hij voor echte oplossingen.

Boeit mij niet dat hij links is en het een Moslim betreft als hij gewoon goed werk levert van mijn belastinggeld en het niet verkwist als 99% van de politica.
Melksigoed is het met mij eens, wat ben ik toch een slecht mens.
Hitler was ook "representatief voor de bevolking".
Wil je nou echt de vergelijking trekken tussen Hitler en moslims? Kom op.;)

Als er een grote moslimpartij komt zal die altijd aan gematigde kant zitten en zich bevinden in het politiek midden. Net zoals nu de CDA. Een radicale moslimpartij zal niet veel groter worden als de SGP nu is, ter vergelijking. Helaas snap je het onderscheid niet tussen moslims en radicale moslims anders zou je inzien dat moslims niet zo ver van ons afzitten als jij denkt. Moslims hebben ook normen en waarden en zijn veelal fatsoenlijke mensen die best willen meegaan in de 'Nederlandse' of 'Joods-christelijke' (:roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol: ) cultuur. Helaas zend de media alleen beelden uit van radicale imams en wanpraktijken in het midden-oosten, ik wil niet zeggen dat alles daar ok is maar er word wel degelijk een vooral negatief beeld geschapen. Daarnaast word ook elke misdrijf door iemand met een arabisch uiterlijk afgeschilderd als de zoveelste misdaad van een marrokaan of een moslim en als het 'bewijs' dat de islam een duivelse ideologie is.

Ik heb geen probleem met een gematigde moslim partij evenmin als ik problemen heb met een partij als het CDA. Zolang deze zich maar bezig houdt met goede standpunten en niet met het opdringen van religie. Ik denk niet dat de angst voor een ECHT grote moslimpartij(30+ zetels) realistisch is aangezien we dan waarschijnlijk taferelen zouden krijgen zoals nu met Wilders (HOERA!) oftwel een halfdicht 'cordon sanitaire' of iets dergelijks.


Ik snap niet echt wat je bedoelde met je vergelijking met Hitler. Ik zou persoonlijk nog eerder de VB of Wilders vergelijken met Hitler aangezien het allemaal te maken heeft met populistisch gejank.


Dikke kus, voor altijd de jouwe

HUPHUP.
 
Een religieuze partij zal sowieso direct of indirect religie aan je opdringen omdat hier hun standpunten liggen.
 
Wil je nou echt de vergelijking trekken tussen Hitler en moslims? Kom op.;)
Nee ik wijs op de onverschilligheid en het blinde vertrouwen van de bevolking tegenover bepaalde stromingen/partijen.
 
dan moeten er bommen gedropt worden, om op de titel in te gaan.
 
Ik zie even weinig..of evenveel..probleem met een moslim partij als met de SGP en welke andere convessionele partij.

Ik vind het absoluut niet wenselijk om welke partij dan ook vanuit een religieuze overtuiging in het parlement te hebben. Aangezien het helaas niet aan mij is om daar beslissingen over te nemen denk ik dat als de een mag, de ander niet uitgesloten kan worden.

Daarbij denk ik dat een Moslim partij niet overkoepelend kan zijn of zal zijn. Daarvoor zitten er tussen de verschillende geloofgroepen binnen de Islam te veel verschillen en te veel oud zeer. Cultureel zijn er ook te veel verschillen tussen de verschillende nationaliteiten van Moslims om te spreken van een echte eenheid.
 
Een religieuze partij zal sowieso direct of indirect religie aan je opdringen omdat hier hun standpunten liggen.
Dat valt wel mee naar mijn mening, daarnet van het programma van het CDA gegoogled kwam hierop uit voor de regio 'Twentse Rand'

Afgezien van het beginstuk en het duidelijk christelijke begrip rentmeesterschap(dat opzich zo slecht niet is zoals het daar word uitgelegd, imo) zie ik niet echt veel van de religieuse opdringerigheid.

http://twenterand.cda.nl/partijprogramma.aspx
Nee ik wijs op de onverschilligheid en het blinde vertrouwen van de bevolking tegenover bepaalde stromingen/partijen.
Ok, ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat de gemiddelde geintergreerde moslim best wel voor zich zelf kan denken.
weinig origineel....Bommen op Rotterdam.
:roflol:
Ik zie even weinig..of evenveel..probleem met een moslim partij als met de SGP en welke andere convessionele partij.

Ik vind het absoluut niet wenselijk om welke partij dan ook vanuit een religieuze overtuiging in het parlement te hebben. Aangezien het helaas niet aan mij is om daar beslissingen over te nemen denk ik dat als de een mag, de ander niet uitgesloten kan worden.

Daarbij denk ik dat een Moslim partij niet overkoepelend kan zijn of zal zijn. Daarvoor zitten er tussen de verschillende geloofgroepen binnen de Islam te veel verschillen en te veel oud zeer. Cultureel zijn er ook te veel verschillen tussen de verschillende nationaliteiten van Moslims om te spreken van een echte eenheid.
Precies wat ik bedoel +-.
 
Als er geen nadelen inzitten voor ons (niet dat ik in Rotterdam woon, maar stel dat het landelijk zou zijn), maakt het me niet veel uit. Zo wel dan zal ik me proberen te verzetten :D Wie doet er mee?
 
Als er geen nadelen inzitten voor ons (niet dat ik in Rotterdam woon, maar stel dat het landelijk zou zijn), maakt het me niet veel uit. Zo wel dan zal ik me proberen te verzetten :D Wie doet er mee?
Leg uit? ???
 
Gevestigd Christelijk fundamentalisme is te vinden in Urk, Goeree Overflakee, Spakenburg en Staphorst. De gemeenreraad wordt daar gewonnen door Christelijke partijen. Maar die gehuchten gaan hun gang wel.

Rotterdam is wel even andere koek. Die aspecten die ik aanhaalde zijn normale insluitingen van het dagelijkse Moslim brood.

Semiet Wilders spreekt bijvoorbeeld over onderdrukking vrouwen, gevaar voor opheffing vrijheid van meningsuitting en het het moeten vrezen voor de sharia. Grotere kul dan dit heb ik nog niet gehoord. Totaal onhaalbaar voor welke fundamentalistische stroming dan ook.

Maar de normale dagelijkse Islamitische levenshoudingen op geconcentreerd lokaal niveau, dat is natuurlijk wel een mogelijk issue als de politieke vraag naar wettelijke ruimte hiervoor wordt gevraagd.

Het christendom heeft 1001 opvattingen waardoor ik maar niet kan zien wie gelijk heeft en wie niet. Als al deze partijen al mijn belasting vreten zou een beetje tegenhand niet erg zijn.

In de Islam bijvoorbeeld bestaat geen kerkelijke hiërarchie; geen priesters, predikanten, bisschoppen of paus.

Nergens subsidieverspilling voor nodig als bij de kerk, geen islamitische cidi die mij uit bed licht wanneer ik ze tot het bot beledig of oproep tot moord, marokkanen die ik kan doodrijden en dan vrijgesproken worden door te zeggen dat hij mijn tas heeft gestolen etc.
 
Back
Naar boven