MuscleMeat

Wat betekent dit soort training ?

Er bestaat een formule voor vetverbranding waarbij je een HFzone 1 en een HF zone 2 kan uitrekenen. HF zone 1 is uithoudingsvermogen trainen en HF zone 2 is vetverbrandings zone. Wel minimaal 20 minuten. Ik ben alleen ff die formules kwijt geraakt :( komt neer op geloof 60% van je HF max

volgens mij max hartslag min je leeftijd en daarvan 60% 60% OFZO

220-leeftijd en daar .....% van

Meestal word gesteld dat bij een lagere intensiteit er verhoudingsgewijs meer vet als brandstof verbruikt word. Staat wel tegenover dat een hogere intensiteit meer calorien verbruikt.

Als je dus de tijdsfactor hetzelfde houd (bv 30min) dan kan het zelfs weleens zo zijn dat er bij een hogere intensiteit meer totaal vet verbrand word, ondaaks het feit dat dit een lager percentage is.

Een lage intensiteit betelend dus niet automatisch altijd meer vet verbranden.

Of je nou 8 of 15 reps doet, je verbrandt altijd vet. Als het je alleen om vetverbranding gaat kun je beter cardio gaan doen. Als je ook wat meer spiermassa wil is 3x 8 of 10-8-6 tot failure inderdaad beter je verbrandt dan ook vet op de koop toe. Met 15 of meer reps bouw je weinig spiermassa op.

• Topic Starter Topic Starter
Of je nou 8 of 15 reps doet, je verbrandt altijd vet. Als het je alleen om vetverbranding gaat kun je beter cardio gaan doen.

Klopt je verbrandt vet. Het gaat mij niet alleen om vetverbranding maar ook om meer spierdefinitie te creeeren.

Als je ook wat meer spiermassa wil is 3x 8 of 10-8-6 tot failure inderdaad beter je verbrandt dan ook vet op de koop toe.

Ik wil namelijk niet breed worden maar meer een "beachboy" achtig figuur trainen.

Met 15 of meer reps bouw je weinig spiermassa op.

Jawel toch ?? maar het ligt toch aan het aantal kilo wat je neemt ?

Spier definitie krijg je niet door KT met hogere reps, spierdefinitie is een gevolg van een laag vet%

De enige manier om met KT spierdefinitie te bewerkstelligen is of door gewoon zwaar te trainen waardoor je basisstofwisseling hoog blijft of door KT te doen alsof het een aerobe training is, dus bv een half uurtje zonder rust squaten

BTW, stellen dat KT met hogere reps een spier defineert is dus stellen dat locaal vetverbranden werkt !

Laatst bewerkt:
3XL zei:
Spier definitie krijg je niet door KT met hogere reps, spierdefinitie is een gevolg van een laag vet%

De enige manier om met KT spierdefinitie te bewerkstelligen is of door gewoon zwaar te trainen waardoor je basisstofwisseling hoog blijft of door KT te doen alsof het een aerobe training is, dus bv een half uurtje zonder rust squaten
en na dat half uurtje squatten nog eens een half uurtje kotsen, no thank you :D

Da's pas HARDCORE ! ! ! ! :D

Terug
Naar boven