AndroidHealthClinic

Wat doe ik verkeerd?

silvie m

Novice
Waardering
0
Ben vr 32j 84,5kg (+10kg op 1j tijd en ja vet!) m76 groot en 3m geleden begonnen met cardio en fitness.
Na 6w -2,5kg en was zeer tevreden met dat resultaat maar ondertussen ben ik 3m bezig en blijf op dat gewicht steken.
Natuurlijk en gelukkig zie ik zelf wel resultaat, vet% daalt en spiermassa neemt lichtjes toe maar vind het net iets te traag gaan tov. de inspanningen die ik lever: Ik ga 4 à 5x/week naar de fitness en doe dan een combinatie van cardio 1u15min gevolgd door krachttraining 30 à 45min.

Een gemiddelde dag:
ontbijt shake van halfvolle melk met een banaan, 10u 4 multigranen boterhammen met paardevlees, kippewit of kaas, 12u bord soep en 2 boterhammen met beleg, 17u rijst, aardappelen of pasta met voldoende groente en stukje kip of kalkoen, 19u banaan, kiwi en appel met potje kwark en drink 1,5l water (geen frisdranken). Per week zit er wel een dag tussen dat ik me eens laat gaan met een pakje friet, reepje chocolade of iets dergelijks...

Tijdens mijn cardio-sessie zorg ik ervoor dat mijn hartslag niet boven de 135 gaat en gemiddeld 118 is maar is dit ideaal of hoe bereken ik dit?

Iem ervaring met schildklierhormoonafwijkingen daar ik enkele van de symptomen heb zoals: gewichtstoename op korte tijd, koude ledematen, lage pols in rust (soms 45), slechte nachtrust, moedeloos (kan ik soms hebben maar pep mezelf toch op om te trainen daar ik er al verslaafd aan ben geworden, ik moet gewoon zo vaak kunnen gaan). Dus van de week ga ik sowieso naar de dokter voor een bloedanalyse...

Misschien wil ik teveel op te korte termijn maar toch denk ik op lange termijn want als ik zo doorga hoop ik toch de 12kg/jaar te halen maar wat vooral belangrijker is weg vet en hallo spieren (ni overdreven maar afgetraind en afgetekend!).
Ik ga nu ook nog eens 3x/w lopen op de finse piste, zit nog maar aan 15min want ben aan t opbouwen en ik rijd ook dagelijks met de fiets naar t werk (enkel is 6,5km) dus qua beweging zit het goed en eten redelijk denk ik en toch scheelt er iets!!!
Iemand tips?

Laatst bewerkt:
waar nou precies tips voor?

ps. het verhaal is erg vervelend om te lezen, denk aan alinea-indeling e.d.

• Topic Starter Topic Starter
Tips met wat ik beter zou veranderen en ja sorry voor u is dat blijkbaar de tekstindeling ;)

Voila hoop dat wat "space" aangenamer leest

mmmm... moeilijk te beoordelen... foto's?

Ga allereerst je cardio na je kt doen, dan verbrandt je meer!
Je cardio is ook ontzettend lang qua tijdsduur.
Je schrijft dat je hartslag gemiddeld 118 sl. p/m is.
Het is allang achterhaald dat je hiermee snel afvalt.
Je kunt beter heel intensief 20 tot 30 min. cardio doen, dan andersom.
Het gaat n.l. om het totaal aantal kcal die je verbrand tijdens een sessie.
Wanneer jij dus cardio doet op vetverbranding, verbrandt je heel weinig kcal en dus ook heel weinig vet.

Lees je even goed in hier, dan kom je een hoop te weten!
Heel veel succes!:)

Ik zou ook tijdens de cardio hoger in je hartslag gaan zitten. Zo verbrabd je vetten én bouw je aan een betere conditie, waardoor je meer/langer cardio kan doen.
Doe die cardio na je krachtoefeningen.
En zolang je verschil ziet in vet afname en meer spiermassa ben je goed bezig. Hou dat vast en ga door. Beter langzaam dan heel snel. Tuurlijk wil je meer, maar hou voor ogen dat je werk aan je doel en dan kom je er wel. Kijk ook even wat de dokter zegt
Veel plezier en succes

Pas je eetschema ook wat aan:

- steviger ontbijt met bijv. havermout
- minder fruit (suikers..), meer groenten
- vis inpassen
- meer goede vetten: olijfolie etc.

ten eerste erg goed van jou dat je zo een inzet vertoond.
Gun je zelf meer tijd om af te vallen het zal zeker een lange tijd duren voordat je aardig wat kg er af hebt.
Let niet zo op gewicht maar kijk in de spiegel, het kan best zijn dat je al spieren opbouwt en die zijn zwaarder als vet. (het gewicht kan daardoor minder snel dalen)
Ga eerst krachtraining doen en daarna cardio en let niet zo op je hartslag.
Ik zou een interval training doen (dus een korte tijd voluit fietsen/hardlopen enz en daarna rustig aan en daarna weer knallen.)
Verder moet je niet te snel opgeven maar er in blijven geloven en dan komt het vast goed.
Succes

ik zou ook tijdens de cardio hoger in je hartslag gaan zitten. Zo verbrabd je vetten én bouw je aan een betere conditie, waardoor je meer/langer cardio kan doen.
Doe die cardio na je krachtoefeningen.
En zolang je verschil ziet in vet afname en meer spiermassa ben je goed bezig. Hou dat vast en ga door. Beter langzaam dan heel snel. Tuurlijk wil je meer, maar hou voor ogen dat je werk aan je doel en dan kom je er wel. Kijk ook even wat de dokter zegt
veel plezier en succes
+1

Misschien kan je ook het type cardio dat je doet eens veranderen? Je lichaam raakt na verloop van tijd best wel gewend aan de activiteit die je doet en dan heb je een nieuwe uitdaging nodig. Misschien kan je als je gaat lopen, sprinten en joggen met elkaar afwisselen?

Laatst bewerkt:
Thx aan allen die gereageerd hebben. Hier heb ik behoorlijk wat aan...
Doe nu dus ff opwarmen met 15min handbike gevolgd door de krachttraining en als laatste mijn cardio 30min.
Eet ondertussen minder fruit.
Op aanraden van enkele mensen eens een product met ephidrine in aan t proberen en moet zeggen werkt geweldig: meer energie, vetverlies en minder hongergevoel. Eerste nachten slapeloosheid en hartkloppingen maar nu perfecte booster erbij.
Zal na enkele weken nog een nieuwe update geven.

Silvie
zoek eens op in google wat de nadelen zijn van het gebruiken van 'ephidrine'

Wat gebeurt er met je lichaam en je stofwisseling wanneer je daarmee stopt?

Om je stofwisseling omhoog te krijgen heb je al een aantal zeer goede tips gehad. Korte intensieve cardio trainingen na (of misschien zelf wel tussen) je kracht oefeningen. Houdt deze ook intensief. Hoe meer spieren je opbouwt, hoe hoger je basisstofwisseling wordt en hoe beter je eruit ziet.
En, wat het belangrijkste is, hoe beter jij je voelt. zonder bijverschijnselen.

update

Voila se na een paar maanden kan ik het volgende zeggen:
1. verlies 1kg gewicht per maand
2. vetpercentage is flink gezakt (heb geen vetmeter maar de spiegel liegt niet!)
3. behoorlijk wat spiermassa gewonnen (vooral schouders, borst en biceps)

Conclusie: we zijn goed bezig en als ik zo verder ga haal ik mijn 10kg gewichtsafname binnen een jaar tijd met een serieuze toename van spierweefsel.

Nogmaals thx voor de tips, goeie site met interessante posts waar iedereen iets aan heeft alleen moet je er iets mee doen... en dat moet je nog altijd zelf doen.

Goed gedaan Silvie!:)

Terug
Naar boven