XXL Nutrition

wat doet 1 dag slecht eten/drinken met je cut

Kevin1993

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
76kg
Vetpercentage
10%
Dag allen,

Ik ben nu 3 weken bezig met cutten, nu merk ik wel dat ik droger wordt alleen heb ik altijd 1 dag in de week dat ik gewoon ga stappen en me goed uitleef. Dit in de vorm van bier en vaak ook eten.. deze dag zit ik vaak wel 2000 kcal boven me behoefte!

Wat doet dit met mijn cut en zal ik zo wel een goed eindresultaat kunnen bereiken?? Graag jullie meningen/ervaringen hiermee

Thx all

Als je normaal 500 onder je onderhoud zit heb je dus 4 extra dagen nodig om die 2000 kcal weer te verbranden. En dan ook nog die dag zelf dus dan totaal 5 dagen extra nodig.

70kg , 175 en 9%
ga bulken?

• Topic Starter Topic Starter
Vet percentage klopte niet, is 12 procent;) Maar ik begin nu me abs te zien en wil dat laatste beetje ook weg hebben daarna clean bulken

En ik zit inderdaad rond de 500/600 er onder. sporten meeberekend

Het doet natuurlijk meer kwaad dan goed. Het is helemaal niet zo erg om één dag op of iets boven onderhoud te zitten, maar ik zou het minimaliseren en niet 2000kcal erboven gaan zitten. Want dan gaat cutten moeilijker worden en in ieder geval veel langzamer.

Succes!

Het doet natuurlijk meer kwaad dan goed. Het is helemaal niet zo erg om één dag op of iets boven onderhoud te zitten, maar ik zou het minimaliseren en niet 2000kcal erboven gaan zitten. Want dan gaat cutten moeilijker worden en in ieder geval veel langzamer.

Succes!

Ja goed is het niet.. zal iig op mijn eten letten en het drinken vind ik gewoon te gezellig ;) Dan kom ik nog aan meer dan 1000 kcal waarschijnlijk.

iig bedankt!

ik doe het ook lekker stappen 2 x per week en dan zijn er geen grenzen.
ik merk er niet veel van !

ik doe het ook lekker stappen 2 x per week en dan zijn er geen grenzen.
ik merk er niet veel van !

Normaal heb ik het niet over stats, maar.. jij mag "lekker stappen 2 x per week " zonder grenzen. Maar geen onzin verkondigen op een BB forum (je zegt in principe dat dit goed kan zonder dat je verschil ziet), vooral niet met die stats.

Daarbij komt dat je natuurlijk geen verschil merkt aangezien je niet kan vergelijken met de progressie die je zou maken als je wel serieus bezig was met de sport.

Conclusie: 2x per week stappen zonder grenzen KAN, maar dan ligt je doel niet erg hoog of je bent bereid er NOG langer over te doen om het te behalen.

2000 Cal boven je behoefte.. weet je het zeker ? Da's gewoon ****ing veel. Vreten als een beest is een slechte gewoonte en zal je cut niet goed doen. Een refeed, of desnoods kan zelfs positief werken en zelfs een junk dag .. maar 2000 Cal is overdrijven. Met een tekort van 500 Cal ben je 4 dagen bezig om de schade weer ongedaan te maken zodat je nog 2 dagen over houdt voor een positief effect aan het eind van de week.. al dat werk voor (bijna) niets.

2000 Cal boven je behoefte.. weet je het zeker ? Da's gewoon ****ing veel. Vreten als een beest is een slechte gewoonte en zal je cut niet goed doen. Een refeed, of desnoods kan zelfs positief werken en zelfs een junk dag .. maar 2000 Cal is overdrijven. Met een tekort van 500 Cal ben je 4 dagen bezig om de schade weer ongedaan te maken zodat je nog 2 dagen over houdt voor een positief effect aan het eind van de week.. al dat werk voor (bijna) niets.

Ja 2000 is wel wat overdreven misschien maar ik kom toch echt wel aan de 1500 er boven, aangezien in een biertje al ca 120 zit.

Ja 2000 is wel wat overdreven misschien maar ik kom toch echt wel aan de 1500 er boven, aangezien in een biertje al ca 120 zit.

Alcohol wordt niet op dezelfde manier verteert als vast voedsel, de werkelijke calorische waarde zou tussen de 60-80 cal per biertje liggen. Iets met thermogene werking ofzo.

Normaal heb ik het niet over stats, maar.. jij mag "lekker stappen 2 x per week " zonder grenzen. Maar geen onzin verkondigen op een BB forum (je zegt in principe dat dit goed kan zonder dat je verschil ziet), vooral niet met die stats.

Daarbij komt dat je natuurlijk geen verschil merkt aangezien je niet kan vergelijken met de progressie die je zou maken als je wel serieus bezig was met de sport.

Conclusie: 2x per week stappen zonder grenzen KAN, maar dan ligt je doel niet erg hoog of je bent bereid er NOG langer over te doen om het te behalen.

IK heb mijn doel al behaalt ik word geen krachtmonster aangezien ik marinier ben dus is conditie belangrijker en ik heb mijn doel gehaalt met 2 x stappen pw IDD

en nee me stat kloppen niet meer :)

en 60 % is hier geen echte bber maar wil gewoon groot worden

Laatst bewerkt:
1 dag doet weinig, maar 1 dag per week is al best wat.

Gelukkig kun je dat ook naar je voordeel gebruiken door 1 dag, bijvoorbeeld zondag, wat minder te eten. :)

Ma-Vr: MBR -500
Za: MBR+500
Zo: MBR-1000

Hier ben ik wel erg benieuwd naar, bron?

"Alcohol is labeled as 7.1 calories per gram, but the real value is more along the lines of 5.7 calories due to the thermic effect of food (TEF) which is 20% of the ingested calories. This makes the TEF of alcohol a close second to protein (20-35% depending on amino acid composition). The heightened thermogenesis resulting from alcohol intake is partly mediated by catecholamines."

Bron: http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Geschreven door Martin Berkhan, hij kan er ook compleet naastzitten natuurlijk.

Misschien omdat de alcohol, wat echt de calorieen zijn, veel verdampt via je adem en dus niet echt kan worden gebruikt.

"Alcohol is labeled as 7.1 calories per gram, but the real value is more along the lines of 5.7 calories due to the thermic effect of food (TEF) which is 20% of the ingested calories. This makes the TEF of alcohol a close second to protein (20-35% depending on amino acid composition). The heightened thermogenesis resulting from alcohol intake is partly mediated by catecholamines."

Bron: http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Geschreven door Martin Berkhan, hij kan er ook compleet naastzitten natuurlijk.

thanks!

IK heb mijn doel al behaalt ik word geen krachtmonster aangezien ik marinier ben dus is conditie belangrijker en ik heb mijn doel gehaalt met 2 x stappen pw IDD

en nee me stat kloppen niet meer :)

en 60 % is hier geen echte bber maar wil gewoon groot worden

Leuk voor je, maar ten eerste weet je het doel van TS niet, dus ga hem dan ook geen domme dingen adviseren en ga ten tweede nogmaals geen rare dingen verkondigen op een BB forum (want daar zitten we hier op, ook al heeft de meerderheid geen BB ambities, de meerderheid heeft wel een BB lifestyle om wat voor reden dat ook).

Verander je stats? Succes met bier drinken.

Terug
Naar boven