AndroidHealthClinic

Wat eet je nu?

Hier in België eten we er geen aardappelen bij, raar!

Oh oh oh, jullie doen het fauwt. :p

Stamppot
[Link niet meer beschikbaar] [Link niet meer beschikbaar]
Zuurkool in pan na het stampen

Neem per persoon wat meer [Link niet meer beschikbaar] dan normaal gegeten worden en kook deze in 20 minuten goed gaar. Het gebruik van kruimige aardappelen verdient hierbij de voorkeur. Zout toevoegen is niet nodig, omdat de zuurkool al vrij veel zout bevat.
Kook in een aparte pan de zuurkool eveneens in ongeveer 20 minuten gaar. De zuurkool dient apart te worden gekookt van de aardappelen, want anders worden deze niet gaar. De zuurkool hoeft niet volledig onder water te staan. Giet de aardappelen af en stamp deze fijn. Voeg de ook afgegoten zuurkool daarbij en roer alles goed door elkaar heen.
De stamppot wordt meestal gegeten met [Link niet meer beschikbaar]. Een variatie op de stamppot kan worden gemaakt door aan de zuurkool uitgebakken of gekookt spek toe te voegen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zuurkool#Bereiding

150 gr havermout
400 ml melk
2 schepjes nesquik
1 schepje dextrose.
ff in de blender en klaar

Hutspot, 2 worsten (hele) :trollfacex:

Renier,
ik zie je vaak Mojo verde eten, ik kende het niet dus ben ff gaan uitzoeken.
Is het een dressing die je zelf maakt van olijfolie, groene paprika, peterselie en knoflook?
Ook eens proberen, zijn wel goeie ingrediënten en daar kan je wel het 1 en ander mee op smaak brengen.

Renier,
ik zie je vaak Mojo verde eten, ik kende het niet dus ben ff gaan uitzoeken.
Is het een dressing die je zelf maakt van olijfolie, groene paprika, peterselie en knoflook?
Ook eens proberen, zijn wel goeie ingrediënten en daar kan je wel het 1 en ander mee op smaak brengen.
Ik maak hem van knoflook (héél erg veel), peterselie, komijn, koolzaadolie (of andere olie, maakt niet echt veel uit denk ik) en wat alcoholazijn, de alcohol dat daar in zit is toch zeer klein. Maar ik maak hem met zeer weer weinig olie en heel weinig azijn. Maar als je wat clean vetten wilt, kun je die wel verhogen!

Heb het ook eens gemaakt ZONDER de alcoholazijn, maar toen voelde je dat er iets miste!

net kwark en noten op

6 eieren, 4 boterhammen, shake en melk... hmmm

Spruitjes (opgebakken met wat balsamico azijn)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

80gr bruine rijst
200gr kippefillet opgebakken in blokjes
200gr gemengde groenten gewokt met een vleugje sojasaus.

Terug
Naar boven