XXL Nutrition

Wat eet je nu?

Wat moet je met kalium dan? Via Google is het zo algemeen. Ik dacht altijd dat het alleen maar hielp om lekker te poepen
Maarja, daar doe ik natuurlijk niet aan

Op keto kan je al snel tekorten van electrolytes krijgen welke vermoeidheid, kramp, hoofdpijn, slechte concentratie en zo kan veroorzaken. Dit komt door lage carb inname = lage water retentie = vaak plassen = electrolytes uitplassen.
Het is belangrijk voor mij om op dit dieet de micronutriënten goed in de gaten te houden, anders voel ik me continu zo.
Zou eigenlijk meer kalium moeten nemen maar goed. Verder neem ik calcium+ magnesium en genoeg natrium is ook belangrijk. Zink in de ochtend.
Ik neem soms een bouillon blokje in water en avacado (bah) voor de kalium

---------- Post toegevoegd Sun 24 Feb 2013 om 23:04 ----------

Ik doe er niet door! Ik voeg gewoon water toe en ik kneed :D

Ingrediënten: Tarwegluten, amandelmeel, lijnzaad, zonnebloempitten, zout, specerijen. 7g droge gist (apart verpakt).

http://www.dieetwebshop.nl/shop/Adams-brot-koolhydraatarm-broodmix-p-843.html

Maar ik ben echt een broodeter, dus ik kon het echt niet laten om het te kopen!

Ik bedoelde eigenlijk netto carbs, dat is exclusief vezels. Maarja, lijkt me wel logisch dat 2g/100g al netto is.
Ik was eerst ook echt een broodeter, ik kan je vertellen dat makkelijk voorbij gaat :D

maisbrood met cervelaat en melk. hhhhhhhmmmmmmmzzzzz

2 broodjes ei 2 broodjes met kip.

Op keto kan je al snel tekorten van electrolytes krijgen welke vermoeidheid, kramp, hoofdpijn, slechte concentratie en zo kan veroorzaken. Dit komt door lage carb inname = lage water retentie = vaak plassen = electrolytes uitplassen.
Het is belangrijk voor mij om op dit dieet de micronutriënten goed in de gaten te houden, anders voel ik me continu zo.
Zou eigenlijk meer kalium moeten nemen maar goed. Verder neem ik calcium+ magnesium en genoeg natrium is ook belangrijk. Zink in de ochtend.
Ik neem soms een bouillon blokje in water en avacado (bah) voor de kalium
Oh zo, nou geen keto voor mij.

Avocado moet je ook ergens doorheen doen. Kan heel lekker zijn met veel rijstgerechten, maar daar heb je niets aan. Je kan er ook een dip van maken voor over je vlees, of bijvoorbeeld ijs. Avocado versterkt de smaak van je toevoegingen door je eten (maar dan moet je die er wel door hebben). Avocado gewoon los eten is net alsof je in boter hapt...
Zoek anders eens op gerechten waar creme fraiche in zit, de creme fraiche kan je in veel gevallen goed vervangen door avocado. En als je toch al bouillon blokjes neemt (lekker veel zout) dan kan je er bijvoorbeeld ook romige soep van maken

Avocado met zalm of kip, of maak er guacamole van met een pepertje en uitje.

Oh zo, nou geen keto voor mij.

Avocado moet je ook ergens doorheen doen. Kan heel lekker zijn met veel rijstgerechten, maar daar heb je niets aan. Je kan er ook een dip van maken voor over je vlees, of bijvoorbeeld ijs. Avocado versterkt de smaak van je toevoegingen door je eten (maar dan moet je die er wel door hebben). Avocado gewoon los eten is net alsof je in boter hapt...
Zoek anders eens op gerechten waar creme fraiche in zit, de creme fraiche kan je in veel gevallen goed vervangen door avocado. En als je toch al bouillon blokjes neemt (lekker veel zout) dan kan je er bijvoorbeeld ook romige soep van maken

Ja, misschien maar beter ook.. doe het nu om even snel te cutten (en verleidingen van carbs weerstaan helpt daarbij). Maar het is inderdaad niet voor de gemiddelde layman. Ben zelf ook de fout in gegaan en kreeg last van hartkloppingen(!) door magnesium/kalium gebrek. Best beangstigend.

Ben niet zo van het koken eigenlijk.. Gister 1el kokend water, halve avocado, 1el kokosolie en een bouillonblokje... Qua smaak kon ik het nog wel wegkrijgen maar die avocado was niet goed denk ik (hoort vrij zacht te zijn, toch, dat je het kan prakken?) was misschien wat uitgedroogd omdat de andere helft al een dag of zo weg was.

Ik zoek wel op hoe ik het kan combineren met vlees :D veel meer eet ik ook eigenlijk niet... Kaas, eieren, vlees en groenten.

Post workout meal:
200g kip
100g pasta
halve courgette

2cyry1w.jpg

Lekker stoofpotje gemaakt... verschillende groentes lekker sucadelapjes.

kip tandori met pittige thaise groenten

Low carb french toast :cool::meal:

490 kcal 4g carbs, 50g eiwit, 30g vet

2chlzpy.jpg

Bak kwark

na training:

* 2 druivensuikertabletjes
* 2x volkorenboterhammen met stoofvlees
* 1 banaan

Biefstuk met gebakken krieltjes :)

Het was toch potassium dat daarvoor zorgt in die situatie?

Kwark en kaasjes, Babylons.........:)

kwark mit handje noten

Halve avocado + citroensap + bouillonblokje + lepel kokosolie + wat kokend water
:kots:

ff paar weken flink doorgaan zonder te cheaten, dan weer normaal.
Al hou ik een lichte afkeer over aan koolhydraten door keto. Denk niet dat ik weer veel brood e.d. ga eten

Terug
Naar boven