XXL Nutrition

Wat eet je nu?

  • Topic starter Sylve
  • Startdatum
  • Reacties 6K
  • Weergaven 248K
  • Volgers 265

Bezoekers in dit topic

ik kom ook altijd wel boven mijn eiwitten uit hoor...maar zolang het in principe geen negatieve invloed op mijn progressie heeft , doet het me niet zoveel.
 
Haha, jullie maken maar rare dingen van dat "kippenwit" hoor :roflol:
Is inderdaad mager beleg van kip :D Ik denk dat het in het algemeen Nederlands "Kipfilet" is.
Maar voor mij is kipfilet dan weer stukjes kippenborst om te bakken :p
 
Jazeker, maar ik merk dat ik dat vaker heb de laatste tijd. Eiwitten gaan prima, vetten ook, maar fatsoenlijke carbs is lastiger te halen.

Vandaag ook weer, nu m'n eiwit binnen (180gr), vetten bijna (82 vd 90gr), en carbs 310 vd 450gr.

(En suikers al over de 100gr, zonder snoep oid vandaag: komt vooral uit sinaasappelsap, banaan, melk)

Omdat ik dan geen vette of zoete zooi wil eten komt het al sneller aan op 'droge' zooi.
Tips zijn uiteraard welkom!

Edit:
Wat eet ik dan op een dag: 3300Kcal (en kom nog lastig gewicht aan!!)
- 8x waldkorn/meergranen boterhammen
- beleg: jam, kipfilet, pindakaas, worst, hagelslag
- magere Franse kwark 500ml
- granola (eat natural) 80gr
- banaan, kiwi
- 500ml halfvolle melk met +-80gr havermout of Brinta
- rijst of pasta met kipfilet of gehakt / of biefstuk met aardappelen,
- ruime 2,5L water
3300 kcal vind ik niet absurd. Ik ben 1.89 m en bulk op 4400 kcal (clean). Als je lastig aankomt is dextro intra-WO prima. Verder genoeg gezonde vetten eten, denk aan noten, pindakaas, eieren, olijfolie, vette vis. Eventueel nog een rijst/pasta - vlees/vis - groente maaltijd toevoegen.
 
Ok, maar jij weegt 100kg op 12%?
Ik 82,5 op (gokje 16%), hoewel ik het idee heb dat dat wel minder wordt (droger).

Misschien intake dan naar 3600Kcal mikken.??... Ik train slechts 3x pw full body (om de dag) en heb blijkbaar een snelle spijsvertering
 
Kilo kwark en 50 gram oats
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Kant en klaar paella met een extra pak wokgarnalen.
 
Ok, maar jij weegt 100kg op 12%?
Ik 82,5 op (gokje 16%), hoewel ik het idee heb dat dat wel minder wordt (droger).

Misschien intake dan naar 3600Kcal mikken.??... Ik train slechts 3x pw full body (om de dag) en heb blijkbaar een snelle spijsvertering
BW is inderdaad verschillend, maar als je een hoog metabolisme hebt, kan het best zijn dat voor jou 3300 kcal nog niet genoeg is om aan te komen. In extreme gevallen zijn er mensen die zonder serieuze fysiek en zonder te trainen op 5000 kcal nog niet aankomen (mijn neef is er zo één, 1.95 m en 73 kg, kan eten en drinken wat hij wil en z'n wangen zijn nog steeds ingevallen en een sixpack).

Ik zou dus inderdaad kcal intake iets verhogen (bijv. 3600) en dat een paar weken aankijken. Net zo lang bijstellen totdat je je gewenste gewichtsstijging bewerkstelligt.
 
ik kom ook altijd wel boven mijn eiwitten uit hoor...maar zolang het in principe geen negatieve invloed op mijn progressie heeft , doet het me niet zoveel.

Vul je dan dit dan niet liever op met carbs? Heb je dan toch evenveel/meer aan?
 
klopt. Alleen heb na mijn post workout net voor t slapen gaan nog honger...en dan eet ik liever iets van kwark , vult gewoon goed. Krijg van havermout en brood altijd een knorrende maag.
 
BW is inderdaad verschillend, maar als je een hoog metabolisme hebt, kan het best zijn dat voor jou 3300 kcal nog niet genoeg is om aan te komen. In extreme gevallen zijn er mensen die zonder serieuze fysiek en zonder te trainen op 5000 kcal nog niet aankomen (mijn neef is er zo één, 1.95 m en 73 kg, kan eten en drinken wat hij wil en z'n wangen zijn nog steeds ingevallen en een sixpack).

Ik zou dus inderdaad kcal intake iets verhogen (bijv. 3600) en dat een paar weken aankijken. Net zo lang bijstellen totdat je je gewenste gewichtsstijging bewerkstelligt.

Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat jouw neef niet alle dagen 5000kcal per dag eet.
 
pasta met zoete punt paprika en chicken :)
 
Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat jouw neef niet alle dagen 5000kcal per dag eet.
mijn neef weegt 197.5 op een lengte van 165cm en hij is sjieneejs met een zululip
 
Kip + broccoli + Wortel + quinoa
Nu banaan + blauwe bessen + griekse yoghurt + chocola en pindakaas
 
klopt. Alleen heb na mijn post workout net voor t slapen gaan nog honger...en dan eet ik liever iets van kwark , vult gewoon goed. Krijg van havermout en brood altijd een knorrende maag.

Zou ik eerder voor vetten gaan, minder insuline gevoelig en langer verzadigd gevoel
 
Waarom zou dit niet kunnen? Ken er wel enkele
Die dagelijks 5000 calorieen eet? Weken/maanden aan een stuk?

Heb er ook zo'n aantal gekend, voor hen een voedingsschema in elkaar geknutseld aan 3000 kcal, kreeg dan 'het is te veel' te horen:o
 
Die dagelijks 5000 calorieen eet? Weken/maanden aan een stuk?

Heb er ook zo'n aantal gekend, voor hen een voedingsschema in elkaar geknutseld aan 3000 kcal, kreeg dan 'het is te veel' te horen:o

Dit.
 
Die dagelijks 5000 calorieen eet? Weken/maanden aan een stuk?

Heb er ook zo'n aantal gekend, voor hen een voedingsschema in elkaar geknutseld aan 3000 kcal, kreeg dan 'het is te veel' te horen:o

Yep, wel volgens het IIFYM principe maar macro's werden prima aangetikt. Tuurlijk vinden ze het allemaal veel, maar veel die 5k moet eten en beginnen met trainen zijn skinny as fuck. Als ze echt willen groeien, gaan ze wel eten.
 
Back
Naar boven