Ehm, aspartaam is een van de meest onderzochte stoffen allertijden door dat soort uitspraken en nog is er, buiten mensen met stofwisseling ziektes, niet aangetoond dat het weldegelijk schadelijk is. Ik vind dat nogal een waardeloze toevoeging.
Overschaad daad. Dat is met alles zo. 2,5 liter light drank is niet gezond. Klaar. En dat iets zo veel onderzocht word, komt ergens vandaan. En niet alleen van uitspraken
Wat een onzin. Ik heb ooit ergens eens vernomen dat als je altijd veel dranken met suikers drinkt en opeens overstapt op light frisdrank dat je hersenen alsnog een signaal krijgen dat je suiker hebt ingenomen (soort Pavlov idee). Maar goed, dat stopt al redelijk snel.
Daarbij komt dat ik al minimaal 5 jaar light frisdranken aan een stuk door drink, niet dat dat per se een indicatie is, maar IMO in dit geval niet minder waardevol dan jouw stellingen. Maar dat je er vetter op zou worden, vergeet dat maar. Ik denk dat ik daar toch wel genoeg van drink en ook voor een goede periode om zelf te ondervinden dat dat dus absoluut niet klopt.
Onzin? Lees eens wat verder dan je neus lang is. Genoeg onderzoeken te vinden op het net!
En wat een goede indicatie zeg!
Stop eens een paar weken met light producten, pas dan kun je vertellen of het een goede indicatie is of niet. Uiteraard dieet niet aanpassen..
Het is natuurlijk niet dat je ineens moddervet word door lightproducten. Maar door de insuline aanmaak kun je dus wel extra vet/vocht opslaan. Maargoed, geloof het of niet. Zou het eens een paar weken aankijken, misschien verlies je wel een %tje vet
1) Er zit meer in bier dan alcohol alleen.
2) Hoewel die carbs nutteloos zijn, zijn het nog altijd wel kcal. Misschien had ik het ook iets meer in die zin moeten formuleren, het gaat me eerder om kcal compensatie want voor je het weet heb je 1000kcal+ uit je drank vandaan.
Zonde.. blijf gewoon je kcals eten als normaal en drink daarbovenop lekker je bier. Nu ga je 1000kcal goede nutrienten omwisselen voor nutteloze cals..
Weet ik, maar heb niet zoveel problemen met vet. Normaal drink ik het met een maaltijd in de pauze dus zo'n ramp is het niet.
Laat ik het zo zeggen, ik weet wel wat ik zou moeten laten vallen als ik zou cutten, maar ik ben niet aan het cutten, dus enjoying life