Wat vinden eigenlijk jullie naaste omgeving van wat jullie doen?
Qua eten en sporten..
En wat zeggen jullie tegen mensen die zo lopen te piepen..
Mensen zijn 't nu gewend en weten niet dat dan in train. Ik heb er welliswaar een hele tijd uit gelegen nu, maar train al vanaf mijn 16e.
Toen was dat natuurlijk gaaf, en zeiden vrienden er vrij weinig van buiten dat ze het gaaf vonden en heb er ook meerdere aangestoken met het virus.
Enkel m'n ouders toen de tijd waren ietwat minder enthousiast.
Echter toen ik net voorbij de 20 was en flink begon te groeien, kreeg ik (net als denk ik iedere BB-er) de nodige "zo is 't goed, niet verder hoor" óf "Nu wordt het toch wel té" naar mijn kop.
Links erin rechts er weer uit die commentaren,.. Natuurlijk zullen de meeste "goed bedoeld" zijn,.. maar toch,..
Hoe hard mensen ook denken dat je het "voor anderen" doet, je traint immers (ik althans) voor jezelf,... iets waarbij JIJ je lekker voelt, en wat JIJ graag doet!! Wie zijn hun dan om te bepalen dat jij niet iets mag doen waarbij je je lekker en goed bij voelt.
Wat je tegen die mensen zegt ? geen idee,.. speel dan graag op hun gevoel waardoor ze even nadenken over hun uitspraken

- Ik wil graag lekker in mijn vel blijven zitten, en niet zo'n buikje als jij hebt kweken.
- Vragen waarom hun dan vinden dat je niet iets goeds voor je lichaam mag doen,.. waarom ze erop tegen zijn dat je gezond eet, of laat ze maar uitleggen wat er zo goed is aan taart of een friet speciaal,...
Laat ze de voordelen van niet-sporten dan maar uitleggen en waarom het dan zo fijn is om ouder te worden, een overschot aan vet te hebben en steeds minder conditie te krijgen etc etc .
Zag hier laatst een heel mooie handtekening bij iemand,.. herinner niet meer bij wie, maar dat was er een die het heel mooi verwoordde!