MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

nee ik bedoel wanneer iemand 3 pintjes gedronken heeft hij wettelijk dronken is, maar nog in staat is alles te doen wat hij kan in zn nuchtere staat en of missnuke vindt of iemand in zo'n staat ook voor eeuwig zn rijbewijs moet kwijt zijn wanneer betrapt:)

Voor mij iig gewoon simpelweg volgens de regels,. teveel is teveel. En daarbij wie zegt dat hij/zij daadwerkelijk alles nog kan doen? hij/zij zelf ??? Dat heb ik er velen horen zeggen,.. "ik ben niet dronken van een paar biertjes hoor" :roflol:
Nee, nogmaals, voor mij iig heel simpel, teveel is teveel. Hoe goed iemand ook "denkt" te kunnen rijden.

Draaien.

Tegenwoordig ben jewel de zak als je bij art 8 gepakt word.. alcoholslot, ema of hoe die cursussen ook heten. Invordering rijbewijs kan, 130 wvw vordering etc etc

Voor mij iig gewoon simpelweg volgens de regels,. teveel is teveel. En daarbij wie zegt dat hij/zij daadwerkelijk alles nog kan doen? hij/zij zelf ??? Dat heb ik er velen horen zeggen,.. "ik ben niet dronken van een paar biertjes hoor" :roflol:
Nee, nogmaals, voor mij iig heel simpel, teveel is teveel. Hoe goed iemand ook "denkt" te kunnen rijden.

Idd dit.

Tegenwoordig ben jewel de zak als je bij art 8 gepakt word.. alcoholslot, ema of hoe die cursussen ook heten. Invordering rijbewijs kan, 130 wvw vordering etc etc

Gewoon 100 euro auto kopen, alcohol slot inbouwen en schorsen.

Althans dat kon wettelijk nog een tijdje geleden, je moest alleen aantonen dat je het in had laten bouwen maar je hebt geen verbod op het rijden in auto's zonder alcohol slot.

En wat zou in jou ogen een gepaste straf zijn in zo'n geval?

Volgens mij loopt het een beetje door elkaar...
Jij bedoeld als ik je goed begrijp bij zo'n normale controle gepakt word waar gewoon iedereen staande gehouden word om te blazen? Of bedoel je ook na het verzoorzaken van een ongeluk zoals Miss Nuke?

wanneer shitfaced gepakt vind ik rijbewijs kwijt voor eeuwig wel gepast.
Maar een stukje boven de wettelijke limiet... boeiend, dan is de straf niet in proportie tot de misdaad.

Ema (Educatieve Maatregel Alcohol) is dat geloof ik ja, daar word je ook niet vrolijk van als je de prijzen daar van wel eens hoort.. Rond de 700-800 euro geloof ik. :eek:

Geen medelijden mee overigens.

Hogere boetes woekeren alleen meer frustraties op. Hogere pakkans daarentegen geeft een aanzienlijke daling in het aantal overtredingen. Daarnaast heb je het gevoel dat wanneer je al verscheidene keren bent gecontroleerd en dan gepakt wordt dat anderen die in overtreding gaan ook gepakt zullen worden. Dat geeft een gevoel van rechtvaardigheid. Hogere boetes met lagere pakkans doet niet veel goeds aan dat rechtvaardigheidsgevoel. Ik pas voor dat verhogen van de (verkeers)boetes.

Dat heb je dus wel, je mag alleen in de auto met alcoholslot rijden. Staat een code voor achterop rijbrwijs

Pak dan ook gelijk het rijbewijs af van :
Oude oma's/opa's die 70 rijden op een snelweg.
Vrouwen die een mini auto hebben en net doen alsof ze in een vrachtwagen rijden.
Mensen die constant bumperkleven
Vrachtwagens die op een drukke weg gaan inhalen

etcetc.

Pak dan ook gelijk het rijbewijs af van :
Oude oma's/opa's die 70 rijden op een snelweg.
Vrouwen die een mini auto hebben en net doen alsof ze in een vrachtwagen rijden.
Mensen die constant bumperkleven
Vrachtwagens die op een drukke weg gaan inhalen

etcetc.

Je moest eens weten wat er allemaal ingevorderd word, ook in die gevallen

Je moest eens weten wat er allemaal ingevorderd word, ook in die gevallen

zou me overigens niet verbazen als het gros van dat soort mensen nog gewoon blijft rijden na een invordering. Lijkt me dat ze toch al nul ****s geven, anders zouden ze uberhaubt niet dronken gepakt zijn :D

Broccoli te lang op laten staan gaverdegadver net een papje:kots:

.................totdat een dronkenlap iemand dierbaars afpakt. Kijken of de posts dan nog gelijk zijn.

wanneer shitfaced gepakt vind ik rijbewijs kwijt voor eeuwig wel gepast.
Maar een stukje boven de wettelijke limiet... boeiend, dan is de straf niet in proportie tot de misdaad.

Kan ik me idd gedeeltelijk in vinden. Dat zou overeen komen met een wapen dragen, en hem daadwerkelijk gebruiken.

Maarrrr aan de andere kant, gezien je beoordelingsvermogen en reactievermogen zwaar verminderd zijn loop je zodra je gaat rijden DIRECT kans om om DOOR de alcohol een ongeluk te veroorzaken,.. veel of weinig op.
In bovenstaand voorbeeld met een wapen ben je bij je positieve, en wanneer je hem in je zak laat zitten is er ook geen gevaar om iemand neer te schieten.

Erg dubbel, en lastig dus.

Ik zou er nog niet eens mee zitten als het rijbewijs ongeacht de hoeveelheid direct weg zou zijn,.. dit zou je van tevoren weten. Je zou dus bij het beginnen te drinken met je volle verstand het risico gaan lopen om je rijbewijs voor goed kwijt te geraken.

zou me overigens niet verbazen als het gros van dat soort mensen nog gewoon blijft rijden na een invordering. Lijkt me dat ze toch al nul ****s geven, anders zouden ze uberhaubt niet dronken gepakt zijn :D

jammer, maar wss de waarheid idd.

.................totdat een dronkenlap iemand dierbaars afpakt. Kijken of de posts dan nog gelijk zijn.
zou bij mij alleszins niets veranderen, ik ben niet te overhalen door emotionele argumenten;)

Kan ik me idd gedeeltelijk in vinden. Dat zou overeen komen met een wapen dragen, en hem daadwerkelijk gebruiken.

Maarrrr aan de andere kant, gezien je beoordelingsvermogen en reactievermogen zwaar verminderd zijn loop je zodra je gaat rijden DIRECT kans om om DOOR de alcohol een ongeluk te veroorzaken,.. veel of weinig op.
In bovenstaand voorbeeld met een wapen ben je bij je positieve, en wanneer je hem in je zak laat zitten is er ook geen gevaar om iemand neer te schieten.

Erg dubbel, en lastig dus.

Ik zou er nog niet eens mee zitten als het rijbewijs ongeacht de hoeveelheid direct weg zou zijn,.. dit zou je van tevoren weten. Je zou dus bij het beginnen te drinken met je volle verstand het risico gaan lopen om je rijbewijs voor goed kwijt te geraken.
kan ook gezegd worden van bellen en rijden;)
De straf 'rijbewijs kwijt' moet dus uitgevoerd worden naargelang de grootte van die kans, en dat hangt samen met hoeveelheid alcohol in het bloed (tenzij je natuurlijk gaat zeggen: bellen en rijden = ook rijbewijs voor eeuwig kwijt, maar dat is absurd)

Terug
Naar boven