Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

ja jezus sky doe je mbo ofzo

Opgave 5
De besteding aan chips per week van een huishouden is normaal verdeeld met een gemiddelde
van 6 euro en een standaarddeviatie van 1,50 euro.
Bereken de kans dat 25 willekeurige huishoudens in een week gemiddeld hoogstens 6,50 euro
uitgeven aan chips.

verwachtingswaarde=6
standaarddeviatie=(1,50)/wortel25=0.3

normalcdf/normal.dist(-10^99,6.50,6,0.3)=0.9522
95% dus

Opgave 5
De besteding aan chips per week van een huishouden is normaal verdeeld met een gemiddelde
Bereken de kans dat 25 willekeurige huishoudens in een week gemiddeld hoogstens 6,50 euro
uitgeven aan chips.

verwachtingswaarde=6

95% dus

Goed om te weten dat ik het goed doe :D

Examens here we come ^^

Opgave 5
uitgeven aan chips.

verwachtingswaarde=6

95% dus

Ja............wat hullie zegt inderdaad. Ik wist het wel maar denk ik wacht even tot anderen het bevestigen

Opgave 5
uitgeven aan chips.

verwachtingswaarde=6

95% dus

nog nooit eerder iets met statistiek gedaan xD
Vond het eigenlijk wel lekker gaan tot aan die vraag

en waarom -10^99 ipv. 10^99 zoals bij de rest van de normale verdeling?

srs in mijn boek wordt dit niet eens uitgelegd xD

Je berekent de 'linkerhelft'.

Kan het geeneens normaal uitleggen.

Stel je gewoon zo'n normaalverdeling voor en wat je nu precies wilt weten. Je wilt de oppervlakte van helemaal links tot je gestelde waarde weten (6,50). Ofwel de 'linkerhelft'. (helft is 'n beetje ongelukkig gekozen, linker gedeelte)

Kan ook andersom en dan doe je 1 - dat en weet je het ook. Komt op hetzelfde neer.

Jup!

---------- Post toegevoegd 11 May 2013 om 17:08 ----------

Omdat ze 'maximaal' 6,50 uitgeven, je moet dus onder 6,50 berekenen

Stel je gewoon zo'n normaalverdeling voor en wat je nu precies wilt weten. Je wilt de oppervlakte van helemaal links tot je gestelde waarde weten (6,50). Ofwel de 'linkerhelft'.

Kan ook andersom en dan doe je 1 - dat en weet je het ook. Komt op hetzelfde neer.

thx bro's :kiss:

komt goed nu

Anders gewoon uittekenen

Dit is de normale verdeling grafisch gezien.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Sinds 6.50 voorbij het gemiddelde zit (rechts) en je wilt tot en met 6.50 berekenen is het meer dan logisch om de linkerkant te berekenen.
Zoals GetXXL al zei, je kunt ook 1-rechterkant doen. Dan krijg je hetzelfde antwoord

Populatie, sample, mean, mediaan, modus, sd, variantie, covariantie, Z-score, normale/binomiale distributie, (on)afhankelijke variabelen moet je allemaal als muziek in de oren klinken. :kiss:

En echt begrijpen wat het inhoudt, hoef je ook de formules niet uit je hoofd te stampen omdat je gewoon WEET wat ze doen en er het praktisch nut van inziet.

Populatie, sample, mean, mediaan, modus, sd, variantie, covariantie, Z-score, normale/binomiale distributie, (on)afhankelijke variabelen moet je allemaal als muziek in de oren klinken. :kiss:

Vraag me nog steeds af wat je nou aan Z-score hebt... Is me nooit uitgelegd op school. Iets van kans op ofzo?

Vraag me nog steeds af wat je nou aan Z-score hebt... Is me nooit uitgelegd op school. Iets van kans op ofzo?
Z-score is gewoon vertalen naar een standaard normaal verdeling (mean 0, sd 1), kun je makkelijk data van verschillende bronnen met elkaar vergelijken, doordat je normaliseert.

FYI ben niet zo'n held in statistiek.

Edit: oh je bent 17, in dat geval ben ik wel 'n held in statistiek.

Z-score is gewoon vertalen naar een standaard normaal verdeling (mean 0, sd 1), kun je makkelijk data van verschillende bronnen met elkaar vergelijken, doordat je normaliseert.

Ah, duidelijk.

Heb ik dus niet nodig :D

Wie kan helpen met een stukje statistiek??

Enige opgave waar ik niet uitkom

Dude, je bent toch wel bekend met 'n normaal verdeling en wat 'n SD is?

Docent was ziek toen ze dit moest uitleggen en in uitleg van boek werken ze met percentages??

Weet dat ik iets moet doen met de normale verdeling en binomiale verdeling, maar wat.... xD

Rest van de opgaven kwam ik makkelijk uit, alleen zodra ze gaan combineren ben ik de weg kwijt. Ben blij dat ik niet meer dan dit beetje statistiek hoef te doen voor mijn opleiding

Opgave 5
uitgeven aan chips.

verwachtingswaarde=6

95% dus

Goed om te weten dat ik het goed doe :D

Examens here we come ^^

nog nooit eerder iets met statistiek gedaan xD
Vond het eigenlijk wel lekker gaan tot aan die vraag

en waarom -10^99 ipv. 10^99 zoals bij de rest van de normale verdeling?

srs in mijn boek wordt dit niet eens uitgelegd xD

Jup!

---------- Post toegevoegd 11 May 2013 om 17:08 ----------

Omdat ze 'maximaal' 6,50 uitgeven, je moet dus onder 6,50 berekenen

Stel je gewoon zo'n normaalverdeling voor en wat je nu precies wilt weten. Je wilt de oppervlakte van helemaal links tot je gestelde waarde weten (6,50). Ofwel de 'linkerhelft'. (helft is 'n beetje ongelukkig gekozen, linker gedeelte)

Dit is de normale verdeling grafisch gezien.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Sinds 6.50 voorbij het gemiddelde zit (rechts) en je wilt tot en met 6.50 berekenen is het meer dan logisch om de linkerkant te berekenen.
Zoals GetXXL al zei, je kunt ook 1-rechterkant doen. Dan krijg je hetzelfde antwoord

En echt begrijpen wat het inhoudt, hoef je ook de formules niet uit je hoofd te stampen omdat je gewoon WEET wat ze doen en er het praktisch nut van inziet.

Edit: oh je bent 17, in dat geval ben ik wel 'n held in statistiek.

Ah, duidelijk.

Hoe enorm kun je een topic up-vukken !

Ah, duidelijk.

Begreep er op de middelbare school geen sjors van, maar had met het centraal examen van wiskunde mijn volledige 3,4 te danken aan het feit dat ik alle kansrekening en statistiek vragen goed had. Wist namelijk wel goed wanneer ik welke functie van die grafische rekenmachine moest gebruiken (soort downie instinct welk knopje ik moest bashen) :o

---------- Post added 11 May 2013 at 17:25 ----------

Hoe enorm kun je een topic up-vukken !
Shabnuaha wa'atala statistiek akbar! Killy akbar!

Terug
Naar boven