Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

ik zit bij een sportschool die meerdere vestigingen heeft in mijn buurt. zit er zelfs een in het dorp (maar dumbells gaan maar tot 26kg, dus kom er alleen om biceps / triceps te trainen). stond van de week voor een gesloten deur, omdat ze maar tot 7 uur savonds open waren. dafuq.

gelukkig zijn de andere filialen tot half 9 open (is normaal tot 10).

kot moeten uitkuisen voor poetswaarborg terug te krijgen en hulp gevraagd aan moeder. Was vergeten dat er in mn bureaulade nog antichlamydia pillen lagen. Uiteraard moest mn moeder natuurlijk de eerste zijn die in die lade kijkt:fuu:
awkward:o

ik zit bij een sportschool die meerdere vestigingen heeft in mijn buurt. zit er zelfs een in het dorp (maar dumbells gaan maar tot 26kg, dus kom er alleen om biceps / triceps te trainen). stond van de week voor een gesloten deur, omdat ze maar tot 7 uur savonds open waren. dafuq.

gelukkig zijn de andere filialen tot half 9 open (is normaal tot 10).
Kun je toch ook geen biceps/triceps mee trainen :s

kot moeten uitkuisen voor poetswaarborg terug te krijgen en hulp gevraagd aan moeder. Was vergeten dat er in mn bureaulade nog antichlamydia pillen lagen. Uiteraard moest mn moeder natuurlijk de eerste zijn die in die lade kijkt:fuu:
awkward:o
Verkapt kijk mij chlamydia hebben gehad.

week gelden mijn haar zelf geknipt, om kosten te besparen alleen het mislukte... dus nu ben ik helemaal kaal (1mm lang)

en ik had nog wel een nieuwe pot gel gekocht.... maandje wachten

Die hitte, t*ring allememaggies! Voordat ik naar buiten ging dacht ik dat nog wel mee viel maar ik val haast dood neer.
Hier zijn blanke mensen niet voor gemaakt!!! Al het warme weer terug naar Afrika!

Die hitte, t*ring allememaggies! Voordat ik naar buiten ging dacht ik dat nog wel mee viel maar ik val haast dood neer.
Hier zijn blanke mensen niet voor gemaakt!!! Al het warme weer terug naar Afrika!
EENS ! k*t ik moet verdelen bla etc..
wat moeten wij ermee..

we hebben ook niet de juiste kleur :(

zit onder de muggenbulten

Kan iemand uitleggen wat het verschil tussen moderating en mediating variabelen zijn?

Kan iemand uitleggen wat het verschil tussen moderating en mediating variabelen zijn?

als ik van de naam uit moet gaan en mijn gebrekkige kennis van designpatronen zou ik zeggen dat moderating variabelen verantwoordelijk zijn voor een bepaald iets (direct interfacen/in verbinding staan met) en mediating variabelen een soort van substituut zijn voor 2 andere entiteiten die een gezamelijke verantwoordelijkheid hebben. De mediator (mediating variabele) interfacet dan direct met deze 2 entiteiten en zorgt dus dat ze niet met elkaar moeten interfacen, wat voor een extra abstractielaag zorgt.

als ik van de naam uit moet gaan en mijn gebrekkige kennis van designpatronen zou ik zeggen dat moderating variabelen verantwoordelijk zijn voor een bepaald iets (direct interfacen/in verbinding staan met) en mediating variabelen een soort van substituut zijn voor 2 andere entiteiten die een gezamelijke verantwoordelijkheid hebben. De mediator (mediating variabele) interfacet dan direct met deze 2 entiteiten en zorgt dus dat ze niet met elkaar moeten interfacen, wat voor een extra abstractielaag zorgt.

Dit is wat k heb gevonden:
A mediator variable (or mediating variable) in statistics is a variable that describes how rather than when effects will occur by accounting for the relationship between the independent and dependent variables. A mediating relationship is one in which the path relating A to C is mediated by a third variable (B)

For example, a mediating variable explains the actual relationship between the following variables. Most people will agree that older drivers (up to a certain point), are better drivers. Thus:

aging better driving
But what is missing from this relationship is a mediating variable that is actually causing the improvement in driving: wisdom. The mediated relationship would look like the following:
aging increased wisdom better driving.

Mediating variables are often contrasted with moderating variables, which pinpoint the conditions under which an independent variable exerts its effects on a dependent variable. A moderating relationship can be thought of as an interaction. It occurs when the relationship between variables A and B depends on the level of C.

In fact, the best explanation of the above relationship is a combination of mediating and moderating variables. Increased age does often lead to increased wisdom, but it also requires the maintenance of good reflexes. Thus, there is an interaction between age and reflexes that serves as a moderating variable. Increasing age only improves driving until reflexes begin to suffer, at which point the moderator variable (age x reflexes) results in worse driving.

Mediating variabele is dus psychotherpapie-praten helpt tegen depressie-> minder depressie. En dan is de moderating variabele geslacht, omdat het vrouwen beter helpt omdat die liever willen praten over zichzelf?

Dit is wat k heb gevonden:

Mediating variabele is dus psychotherpapie-praten helpt tegen depressie-> minder depressie. En dan is de moderating variabele geslacht, omdat het vrouwen beter helpt omdat die liever willen praten over zichzelf?

Indep. Variable (X1) --> Dependent Variable (Y)

X1 --> B --> Y
In dit geval is B de moderating variable

X1 --> Y
----^
----C
In dit geval is C de mediating variable.
B en C kunnen ofwel een positieve of negatieve invloed hebben op de relatie tussen dep. en indep. variable.

Je moet het zo zien, in de relatie tussen indep en dep variable heeft de moderating variable een directe invloed (X1->B->Y). In de relatie indep en dep varbiable heeft de mediating variable invloed op de relatie, maar geen directe
(X1--->Y)
----^
----C

Moderating gaat "de pijl" dus van X via B naar Y
Mediating variable gaat "de pijl" van X naar Y, en heeft C een indirecte invloed op de relatie

In jip-en-janneke-taal:
MOD: A geeft 5 euro aan B en die geeft 40% extra, dus 7 euro aan Y
MED: A geeft 5 euro aan Y, onderweg doet C er nog 1 euro bij.

Nice! Toch weer wat geleerd op m'n luie zaterdag.

Terug
Naar boven