AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Is het wel een heel klein beetje mee te vergelijken ;)

Op zich is het niet erg, maar die klote papers zijn zo gemaakt dat je er geen neuk van snapt.

---------- Post toegevoegd 7 August 2013 om 14:46 ----------

Als je die code over hebt genomen zoals die in de paper staat heb ik geen idee wat er fout kan zijn, nog maar een keer doornemen dan. Volgens mij doe je het in Matlab toch? Daar heb ik 0,0 kennis van dus je code bekijken schiet ook niet op :o
Doe het in C++ (nog nooit in geprogged, alleen C zo'n 2 jaar geleden, wat het er ook niet makkelijker op maakt).

heeft geregend :(

Had ff geld gehaald omdat ik eten moest halen, had ik t op tafel gelegd bij rest van mijn spullen.

Wil ik net pakken om boodschappen te doen is t weg.

Dus ik iedereen bellen waar mijn geld ligt en niemand weet t natuurlijk :fuu:

Mail terug van de docent, hij vindt m'n code rommelig en begrijpt er niks van omdat ik globale variabelen voor de mask en marker gebruik. Tuurlijk gebruik ik globale variabelen, ik was niet van plan om eerst uren te klooien met de syntax en semantiek van C++ eer ik 'n algoritme implementeer :roflol: Dat corrigeer ik later wel potverdomme.

De lappen tekst die GetXXL post..... ??? ??? ??? Verpestten mijn dag (if only I could understand)

Ik snap er ook geen reet van hoor.

nee man zou ik ook niet doen getxxl!

---------- Post toegevoegd 7 August 2013 om 14:56 ----------

ik probeer het te snappen en zal het snappen

Mail terug van de docent, hij vindt m'n code rommelig en begrijpt er niks van omdat ik globale variabelen voor de mask en marker gebruik. Tuurlijk gebruik ik globale variabelen, ik was niet van plan om eerst uren te klooien met de syntax en semantiek van C++ eer ik 'n algoritme implementeer :roflol: Dat corrigeer ik later wel potverdomme.

Hahaha wtf, serieus? Voor dit soort dingen is een "quick and dirty" approach prima, als je het later maar opknapt. Voor grote projecten en zo natuurlijk niet, maar dat lijkt me logisch. Lekker gezeik weer.

Doe het anders eerst in je voorkeurstaal?

Hahaha wtf, serieus? Voor dit soort dingen is een "quick and dirty" approach prima, als je het later maar opknapt. Voor grote projecten en zo natuurlijk niet, maar dat lijkt me logisch. Lekker gezeik weer.

Doe het anders eerst in je voorkeurstaal?
Docent mailt nu dat de marker even groot moet zijn als de mask. Wtf? Dan heb ik het hele principe van dilatie verkeerd begrepen ???

Docent mailt nu dat de marker even groot moet zijn als de mask. Wtf? Dan heb ik het hele principe van dilatie verkeerd begrepen ???

Hij bedoelt een andere mask.
Even voor binair, maar is hetzelfde voor grayscale. Je hebt als input 2 afbeeldingen van x*y. De een is de afbeelding met objecten erop (de "mask") en de ander is degene die aangeeft welke objecten je wilt bewaren om weer te dilaten (de "marker").

"Mask" wordt echter ook gebruik voor erosion/dilation, waarbij je het gebruik om naar de neighbors te kijken. Die mask wordt in dit geval niet bedoeld denk ik.
Correctie van de zin hiervoor, dat is geen "mask" maar een "structuring element" wat per definitie een mask is.

Zie pagina 140 van de reader die ik eerder plaatste en Figure 4 van die paper wat ze bedoelen met "marker".

Laatst bewerkt:
Hij bedoelt een andere mask.
Even voor binair, maar is hetzelfde voor grayscale. Je hebt als input 2 afbeeldingen van x*y. De een is de afbeelding met objecten erop (de "marker") en de ander is degene die aangeeft welke objecten je wilt bewaren om weer te dilaten (de "mask").

"Mask" wordt echter ook gebruik voor erosion/dilation, waarbij je het gebruik om naar de neighbors te kijken. Die mask wordt in dit geval niet bedoeld denk ik.
Marker is geen synoniem voor het structuring element?

Want als ik bijv. op http://nl.wikipedia.org/wiki/Dilatatie_(mathematische_morfologie) is de structuring element (en wat ik de marker noem) vele malen kleiner. En precies met zo'n soort kleine afbeelding dilate ik over de pixels van de mask heen.

Zie mijn post in je quote, is aangepast.
Oh gay, als ik het goed begrijp is de marker image zeg maar 'n 'overlay' met de structuring elements al op specifieke plaatsen 'gelegd'?

Want dan snap ik heel goed waarom mijn implementatie niet werkt :roflol:

nflafk.png

Markers is meervoud, neem aan dat dat gewoon de marker is? Snap nu in ieder geval heel goed waarom er niks zinnigs uit m'n implementatie kwam, thanks.

Markers is meervoud, neem aan dat dat gewoon de marker is? Snap nu in ieder geval heel goed waarom er niks zinnigs uit m'n implementatie kwam, thanks.

Ja, er kunnen meerdere markers in 1 marker zitten. :o Maar je begrijpt hoe het zit.

nqvbwj.png

wat

Open jullie eigen topic eens. Vuile betanerds! :mad:

Ja, er kunnen meerdere markers in 1 marker zitten. :o Maar je begrijpt hoe het zit.

nqvbwj.png
Heb de paper nogmaals doorgelezen en ben ditmaal wel voor de wiskunde gaan zitten, duizendmaal duidelijker nu. Snap nu hoe retarded het stond wat ik had geimplementeerd :roflol:

Terug
Naar boven