AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Ik heb bij beeldverwerking ook zoiets moeten doen, maar ik kwam er uiteindelijk achter dat 10 uur niet genoeg was en moet het vak volgend jaar over doen..:o

Het idee is goed te volgen, maar die uitvoering is pauper. Zo veel kans op kleine foutjes.

Heb je voorbeelden van output?
Output is gewoon een blanco image. Maar misschien dat het aan m'n marker ligt wat een gepainte afbeelding is die er zo in matrix vorm zou uitzien:
Code:
0    255  0    255  0
255  0    255  0   255
0    255  0    255  0
255  0    255  0   255
0    255  0    255  0

Dus volgens mij gaat dat niet helemaal lekker als je vervolgens iedere pixel gaat dilateren direct in de mask wanneer je met grijswaarden werkt.

Al vind ik het duizendmaal aannemelijker dat ik iets fout heb gedaan in het algoritme. Wacht in ieder geval op reactie van m'n docent, heb hem al 100 maal gemaild iedere keer als openCV weer eens geretardeerd deed (bepaalde functies die NIET werken zoals de documentatie vertelt), maar vooralsnog geen reactie.

http://www.vincent-net.com/luc/papers/93ieeeip_recons.pdf

Binaire is geen sjors aan, maar met grijswaarden komt er echt hetterschijt uit bij mij. Jij wel opgelet bij computer vision :roflol:?

Ik zeg nu overigens wel heel leuk recursief, maar heb hem absoluut niet recursief geimplementeerd.

LucVincent.png

ben jij dat? :roflol:

Output is gewoon een blanco image. Maar misschien dat het aan m'n marker ligt wat een gepainte afbeelding is die er zo in matrix vorm zou uitzien:
Code:
0    255  0    255  0
255  0    255  0   255
0    255  0    255  0
255  0    255  0   255
0    255  0    255  0
Dus volgens mij gaat dat niet helemaal lekker als je vervolgens iedere pixel gaat dilateren direct in de mask wanneer je met grijswaarden werkt.

Je kan als marker beter een vierkant gebruiken, of een approximatie van een cirkel.
Dus (waarbij 0 de marker is):
Code:
0 0 0
0 0 0
0 0 0

Oh foutje, ben 'n rij vergeten. Het is in principe een vierkant van 5x5 pixels, maar dan met een 'ster' erin.

Oh foutje, ben 'n rij vergeten. Het is in principe een vierkant van 5x5 pixels, maar dan met een 'ster' erin.

Omdat ik geen zin heb om complete paper te lezen:
Wat is de input? Een afbeelding met objecten die gedefinieerd zijn door middel van grijswaarden? Dus hoe meer richting het midden hoe donkerder? Of is de input een binaire image met objecten, en moet de output een reconstruction zijn van bepaalde objecten die dan gedefinieerd worden door grijswaarden?

Wat is het proces?
Eerst recursive erosion en dan iedere laag opslaan of alleen de losse objecten wanneer er 1 op het punt staat te verdwijnen?
Vervolgens opnieuw opbouwen door middel van dilation? Bouw je alle objecten opnieuw, of alleen degene die door een mask aangegeven zijn, of die van bepaalde grootte zijn?

Wat is de output?

Omdat ik geen zin heb om complete paper te lezen:
Wat is de input? Een afbeelding met objecten die gedefinieerd zijn door middel van grijswaarden? Dus hoe meer richting het midden hoe donkerder? Of is de input een binaire image met objecten, en moet de output een reconstruction zijn van bepaalde objecten die dan gedefinieerd worden door grijswaarden?

Wat is het proces?
Eerst recursive erosion en dan iedere laag opslaan of alleen de losse objecten wanneer er 1 op het punt staat te verdwijnen?
Vervolgens opnieuw opbouwen door middel van dilation? Bouw je alle objecten opnieuw, of alleen degene die door een mask aangegeven zijn, of die van bepaalde grootte zijn?

Wat is de output?
Input (de mask) is een RGB afbeelding van een baviaan die ik inlaad met imread als een grijsschaal image (dit gaat prima overigens).

Gebruik geen erosie (begreep niet uit de formules dat dat moest bij reconstructie?), wat ik dus doe is dat ik itereer over iedere pixel van de mask, vervolgens snij ik er een "sub image" uit ter grootte van de neighbourhood (gedefinieerd door de size van de marker), en dilateer ik die subimage met de marker, om hem vervolgens op de juiste plek weer naar de mask te schrijven. Itereren doe ik eerst in raster order, vervolgens anti raster. Dit herhaal ik zolang stabiliteit niet bereikt is.

Output is dus 'n blanco image met de size van de mask :o Beters mailt m'n docent eens terug; hij zou ook wat literatuur verschaffen omtrent mathematische morfologie (heeft ie nooit gedaan) gezien ik alleen wat conference proceedings kon vinden en die zijn echt retarded om te lezen als beginner.

Laatst bewerkt:
Input (de mask) is een RGB afbeelding van een baviaan die ik inlaad met imread als een grijsschaal image (dit gaat prima overigens).

Gebruik geen erosie (begreep niet uit de formules dat dat moest bij reconstructie?), wat ik dus doe is dat ik itereer over iedere pixel van de mask, vervolgens snij ik er een "sub image" uit ter grootte van de neighbourhood (gedefinieerd door de size van de marker), en dilateer ik die subimage met de marker, om hem vervolgens op de juiste plek weer naar de mask te schrijven. Itereren doe ik eerst in raster order, vervolgens anti raster. Dit herhaal ik zolang stabiliteit niet bereikt is.

Output is dus 'n blanco image met de size van de mask :o Beters mailt m'n docent eens terug; hij zou ook wat literatuur verschaffen omtrent mathematische morfologie (heeft ie nooit gedaan) gezien ik alleen wat conference proceedings kon vinden en die zijn echt retarded om te lezen als beginner.
Ben ik even blij dat ik uiteindelijk heb besloten geen informatica te studeren. Wat extreem saai zeg, jezus :roflol:

Die papers zijn zwaar klote om te lezen. Ben nu die paper die jij stuurde aan het lezen, welk van de in dat paper aangegeven algoritmes probeer je te implementeren? Die meest efficiënte (combinatie van scanning en sequential)?

Zal even kijken naar literatuur die ik gebruikte.

---------- Post toegevoegd 7 August 2013 om 14:12 ----------

Ben ik even blij dat ik uiteindelijk heb besloten geen informatica te studeren. Wat extreem saai zeg, jezus :roflol:

Yep, daarom heb ik er spijt van :o

Die papers zijn zwaar klote om te lezen. Ben nu die paper die jij stuurde aan het lezen, welk van de in dat paper aangegeven algoritmes probeer je te implementeren? Die meest efficiënte (combinatie van scanning en sequential)?

Zal even kijken naar literatuur die ik gebruikte.

---------- Post toegevoegd 7 August 2013 om 14:12 ----------

Yep, daarom heb ik er spijt van :o
Sequentiele, maar moet vervolgens ook die queue-based implementeren, om daarna OOK de hybrid te implementeren. :roflol:

Ach heb nu zo goed als m'n BSc en heb er vrijwel geen tijd in hoeven te steken, totally worth it. Heb nog proggen geleerd ook waar ik $$ mee verdien.

Sequentiele, maar moet vervolgens ook die queue-based implementeren, om daarna OOK de hybrid te implementeren. :roflol:

Ach heb nu zo goed als m'n BSc en heb er vrijwel geen tijd in hoeven te steken, totally worth it. Heb nog proggen geleerd ook waar ik $$ mee verdien.

Oh oke, dan lees ik ze allemaal door.

Hier wel goede literatuur:
[Link niet meer beschikbaar]

Ik ga nu naar de kapper, kijk zo, thanks alvast.

Dat die chick mij geen oxa's en tema's wilt geven:mad: Hoop dat die tietneukslet een k*t leven tegemoet gaat, vol met uitzaaiingen in haar volgespoten baarmoeder & agressieve venten die haar vaker slaan dan water geven. Vrouwen zijn net planten.

Peesontsteking in me kuit. Dag 4 nu met niet erop kunnen staan. Iemand enig idee hoelang het duurt voordat een peesonsteking in ieder geval weg is, en je weer pijnloos kunt gebruiken?

Dat die chick mij geen oxa's en tema's wilt geven:mad: Hoop dat die tietneukslet een k*t leven tegemoet gaat, vol met uitzaaiingen in haar volgespoten baarmoeder & agressieve venten die haar vaker slaan dan water geven. Vrouwen zijn net planten.

Haha pwned :o

Mathematische morfologische recursieve grijsschaal sequentiele reconstructie filter. Ja echt :roflol:

Ik heb alle onbegrijpelijke wiskunde gereduceerd naar jip & janneke taal wat neer kwam op:
- Lees marker en mask images als grijsschaal
- Itereer sequentieel in raster order over de mask en dilateer iedere pixel direct in de mask, vervolgens hetzelfde anti-raster order
- Herhaal tot stabiliteit is bereikt, i.e. vorige iteratie was de mask identiek na de bewerkingen van de huidige
:roflol:

Klinkt als Data analysis & Mapping waar ik nog eens een halve zomervakantie aan kwijt ben geweest voordat ik aan mn MSc. mocht beginnen.

Ach joh, het is toch slecht weer :p

snel slik een pilletje en kom weer terug in een leuke droomwereld ;D

---------- Post toegevoegd 7 August 2013 om 13:35 ----------

planten hoor ik nooit klagen en proberen nooit dominant te doen terwijl ze altijd onderdanig zullen blijven :trollface:
behalve klimop en onkruid

:roflol:

Klinkt als Data analysis & Mapping waar ik nog eens een halve zomervakantie aan kwijt ben geweest voordat ik aan mn MSc. mocht beginnen.

Ach joh, het is toch slecht weer :p

Is het wel een heel klein beetje mee te vergelijken ;)

Op zich is het niet erg, maar die klote papers zijn zo gemaakt dat je er geen neuk van snapt.

---------- Post toegevoegd 7 August 2013 om 14:46 ----------

Ik ga nu naar de kapper, kijk zo, thanks alvast.

Als je die code over hebt genomen zoals die in de paper staat heb ik geen idee wat er fout kan zijn, nog maar een keer doornemen dan. Volgens mij doe je het in Matlab toch? Daar heb ik 0,0 kennis van dus je code bekijken schiet ook niet op :o

Terug
Naar boven