Ja ga dat als sollicitant ff melden

werknemers daar pikken het ook blijkbaar.
Dilemma is nu, hij is positief over mij (was 2e gesprek). Dus wellicht dat ik word aangenomen en dat dat mijn eerste baan word. Maar of ik nou hierop zit te wachten...
Ik begrijp je 200%. Als je de baan wil ga je niet moeilijk doen over wat dan ook. 1 optie is om te wachten tot ze je definitief aannemen en het dan te noemen. (dan blijft het feit dat je nog in je proefperiode zit).
Toch zou ik het persoonlijk nu al naar voren brengen. Het is namelijk geen eis maar een recht. Niet dat je dit zo hoeft te brengen, maar dit betekend dat het een hele redelijke verwachting van je is dat als je ergens gaat werken dat je daar ook een lunchpauze krijgt.
En hierom zou ik het naar voren brengen: Niet zozeer om het feit dat je voor je mentale gezondheid vreest als je geen lunchpauze krijgt. Maar als je dit op een diplomatieke manier brengt en de werkgever niet duidelijk begrip opbrengt voor jou alleszins hele redelijke verwachting, dan weet je ook gelijk alvast hoe het gaat als jij in de toekomst andere redelijke voorstellen zal doen.
Het is sowieso een red flag en dit is ook geen geisoleerd geval. Hij zal op andere terreinen ook meer van zijn werknemers verwachten dan hij in redelijkheid mag vragen.
De afweging is dan uiteindelijk aan jou om te zien of je salaris en eventuele doorgroeimogelijkheden hier tegen opwegen, maar besef je wel waar je voor tekent. Als je dit accepteert dan lever je namelijk meer in dan alleen je lunchpauze, maar impliciet teken je ook voor een soort knecht/baas verhouding uit de 19e eeuw.
Ik hou mezelf voor dat ik over wat mensenkennis beschik, en ik heb in het verleden ook dit soort zaken meegemaakt bij werkgevers. Het is heel vreemd maar het zijn nooit hele sympathieke leidinggevenden die hun werknemers geen normale lunchpauze laten gebruiken. Altijd de slavendrijvers.
Edit: nav suus141 hieronder; ik ben er van uit gegaan dat het een normale kantoorbaan is waar je naar solliciteert. Als de inhoud van het werk het onmogelijk maakt dan is het wat anders maar dat zal snel genoeg blijken als je het tijdens het sollicitatiegesprek naar voren brengt. Als dat het geval is dan zal de werkgever het ook geen vervelende vraag vinden van een potentieel lastige medewerker.