XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Lijkt mij juist wel een goed idee, dan begrijp je een stuk beter wat je stoornissen inhouden. Als je beter begrijpt wat er mankeert, kun je er ook makkelijker iets aan doen.

juist niet gaan opzoeken.
Op internet staat een hoop onzin. Waar je echt niet beter van gaat voelen.
Spreek helaas uit ervaring.

Zeker dat het geen Münchhausen is? Grapje... :p

Denk dat je nu vooral gewoon rustig moet blijven. Wil hier niet de amateurpsycholoog spelen, maar zoek de diagnoses eens op en je zal zien dat enkele daarvan overlappende kenmerken hebben of elkaar kunnen uitlokken of versterken. Vind het wel vreemd dat persoonlijkheidsstoornis en borderline apart vermeld staan, want borderline ís een PHS...

Je bent zeker niet de eerste met die diagnoses die ze in het GGZ begeleiden, daar hebben ze genoeg ervaring mee en zijn ze voor opgeleid. Als er dan toch iets is waar ze geen vooruitgang in boeken, verwijzen ze je zo goed mogelijk door. Met een beetje geluk kan je bij je vorige behandelaar blijven en hoef je dus niet opnieuw te beginnen in een begeleiding.

Weet er zelf zeker niet alles over, maar kan je uit werkervaring zeggen dat met al die diagnoses perfect te leven valt als je er moeite voor wil doen. En moest je trouwens gelijk wat voor drugs gebruiken, ook al is dat af en toe een idiote joint, stop er onmiddellijk mee. Is het laatste wat je zou moeten doen als je effectief borderliner bent.
Tja het is allemaal ook maar relatief denk ik. ik moet er niet te veel bij nadenken, ookal lukt me dit erg slecht.

PM Z1000, srs hij kan je helpen denk ik.
Als je vragen hebt of voor tips.
heeft al eens wat tips gegeven enz. erg bruikbaar!

Als er nou 1 ding is wat ik juist niet zou doen is het al die dingen zelf gaan opzoeken, dat werkt alleen maar ziekelijk.
Dit heb ik dus al heel vaak gedaan. en het word er idd erger door. maar op de een of ander manier kun je dat gewoon niet laten. je zoekt als het ware naar antwoorden. die je helaas niet op het inet gaat vinden.

True, maar dan moet je wel in de goede state of mind zitten. Als je al ernstig depressief bent en vervolgens ook nog zo'n klap van die diagnose krijgt ben je dat over het algemeen niet. Al die diagnosen zien er dan alleen maar deprimerender uit. Natuurlijk is het belangrijk, maar ga er samen met iemand naar kijken waarmee je er over kan praten (i.e. je psycholoog) en niet zelf want dat werkt naar mijn ervaring averechts.
werkt idd averechts

Gister intake bij de GGZ erop zitten. na een 6 tal intake gesprekken allerlei testen en overleg met vorige behandelaar en weet ik veel wat allemaal nog meer is er een diagnose uit gekomen.

-Generaliserende angststoornis
-Persoonlijkheidsstoornis
-borderline
-ernstige depressie

Ik kan nou niet zeggen na het horen van deze diagnose dat ik me bepaald beter voel. wtf is er met me aan de hand?
dacht altijd dat ik mentaal zo sterk als wat was. maar niets blijkt minder waar.

Hopelijk gaan ze daar iets goeds voor me doen, en is het geen tijdverspilling.

Ik zou naast GGZ ook wel even een afspraakje maken met een psychiater, voor een second opinion.
Je zal niet de eerste zijn die een hele reeks stoornissen krijgt aangepraat om mensen aan het werk te houden. Psychologen en psychiaters zijn ook een ras apart en mijn ervaring is dat die eersten zichzelf graag bezig houden.
Ik kwam ooit met rare burn-out klachten bij de GGZ, moest allemaal testen doen, was toen meteen ADHD-erig,depressief, daarna was ik ineens autistisch en als klap op de vuurpijl had ik nog een theatrale persoonlijkheidsstoornis ( klopt wel een beetje, maar toch :p ). Via familie bij een bevriende pyschiater terecht gekomen en die zei letterlijk: ' mens doe niet zo maf, je bent overspannen en onwijs slecht in prioriteiten stellen. Gaf me wat pointers, tijdelijk wat meds om weer op de been te komen en voila. Was in een half jaar van alles af. Kan er nog pislink om worden.
Sterkte verder!

Fawking semi achtige brandwond net onder me borst omdak ik dacht lekker simpel Veet te gebruiken ipv scheren :mad:

GVD!

Ik zou naast GGZ ook wel even een afspraakje maken met een psychiater, voor een second opinion.
Je zal niet de eerste zijn die een hele reeks stoornissen krijgt aangepraat om mensen aan het werk te houden. Psychologen en psychiaters zijn ook een ras apart en mijn ervaring is dat die eersten zichzelf graag bezig houden.
Ik kwam ooit met rare burn-out klachten bij de GGZ, moest allemaal testen doen, was toen meteen ADHD-erig,depressief, daarna was ik ineens autistisch en als klap op de vuurpijl had ik nog een theatrale persoonlijkheidsstoornis ( klopt wel een beetje, maar toch :p ). Via familie bij een bevriende pyschiater terecht gekomen en die zei letterlijk: ' mens doe niet zo maf, je bent overspannen en onwijs slecht in prioriteiten stellen. Gaf me wat pointers, tijdelijk wat meds om weer op de been te komen en voila. Was in een half jaar van alles af. Kan er nog pislink om worden.
Sterkte verder!

:roflol:

Laat jezelf niets aanpraten ;) zoals sjors al zegt psychiaters zijn een ras apart en vinden bij iedereen wel iets.
Psychiaters gaan te veel uit van hun theorie.

Laat jezelf niets aanpraten ;) zoals sjors al zegt psychiaters zijn een ras apart en vinden bij iedereen wel iets.
Psychiaters gaan te veel uit van hun theorie.

Ik denk dat je Sjors verkeerd begreep bro, ze doelde meer op psychologen.

Een psycholoog is in NL geen beschermde titel zoals in Belgie; in mijn optiek kun je dan ook beter naar een psychiater als je wil weten of je wel helemaal spoort. Die is zowel geregistreerd arts als therapeut.

Ik zou mijn geestelijke gezondheid in elk geval niet in handen van een GGZ-medewerker leggen, om de simpele reden dat het meer dan eens voorkomt dat je daar gesprekken krijgt met mensen die (met alle respect ) een roc opleiding hebben gevolgd en al het voorwerk voor de gz psycholoog doen. Die mensen zijn zelfs bevoegd je te observeren en hun bevindingen te rapporteren.
Griezelig idee vind ik dat.

Moeders die kwaad wordt, omdat je helemaal uit je slof schiet omdat ze komt vragen hoe ze haar hamstring strakker kan maken.
Hangt gewoon een plooi met vet maar zij blijft dat ontkennen en denkt dat ze het met een paar oefeningen, tijdens het koken, kan oplossen. :o

---------- Toegevoegd om 13:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:16 ----------

Kameraad die blijft doorzeuren dat ik mee moet doen met het NK crossfit voor studenten. 'voor de ervaring'. Ja joh zonder ervaring met crossfit je rug breken 'voor de ervaring'

Sterkte verder!

Ik denk dat te hoge diagnose's eerder de norm is omdat je dan meer kan declareren.

Ggz is niets meer dan een oplichtersbende, beter naar een mental coach gaan

Fawking semi achtige brandwond net onder me borst omdak ik dacht lekker simpel Veet te gebruiken ipv scheren :mad:

GVD!

Ik ken het, heb een keer een hele week in de zomer soort van verbrande benen door dat klote Veet spul gehad! thank god had ik het nog niet op mn oksels gesmeerd anders had ik een hele week soort van met armen breed rond moeten lopen a la: wanna watch me flex?, klote spul!

Als je je haar lange tijd weg wil hebben zou ik gewoon harsen, zo pijnlijk is het niet eens en het blijft weken weg.

• Like
Waarderingen: LM
Een psycholoog is in NL geen beschermde titel zoals in Belgie; in mijn optiek kun je dan ook beter naar een psychiater als je wil weten of je wel helemaal spoort. Die is zowel geregistreerd arts als therapeut.

Ik zou mijn geestelijke gezondheid in elk geval niet in handen van een GGZ-medewerker leggen, om de simpele reden dat het meer dan eens voorkomt dat je daar gesprekken krijgt met mensen die (met alle respect ) een roc opleiding hebben gevolgd en al het voorwerk voor de gz psycholoog doen. Die mensen zijn zelfs bevoegd je te observeren en hun bevindingen te rapporteren.
Wut? Verschilt nog geen klein beetje met België... :eek:

Zoek in dat geval idd maar een psychiater op, tunux. Nog nooit geweten trouwens dat iemand 6-7 diagnoses krijgt, maar vond mezelf niet in de positie om een psycholoog te overrulen.

Geen zin meer, moet nog anderhalf uur :o

Didn't see that cummin'. Dus dan kom je terecht bij een laagopgeleide (mbo'er) die wel even gaat beoordelen hoe het met je bovenkamer is gesteld, terwijl ze doorgaans zelf niet bepaald de meest heldere lichten zijn :roflol:

Experts in het stellen van psychische diagnoses.

Didn't see that cummin'. Dus dan kom je terecht bij een laagopgeleide (mbo'er) die wel even gaat beoordelen hoe het met je bovenkamer is gesteld, terwijl ze doorgaans zelf niet bepaald de meest heldere lichten zijn :roflol:

Experts in het stellen van psychische diagnoses.

Er zullen ongetwijfeld genoeg mbo-ers zijn die prima in staat zijn dat werk uit te voeren, maar als het om je bovenkamer gaat zou ik mijn heil eerder zoeken bij een psychiater om de simpele reden dat hij/zij ook echt een arts is en dus in staat zowel medische als psychotherapeutische aspecten te onderzoeken. Iets wat mij nogal essentieel lijkt. Soms is er namelijk een lichamelijke/biochemische oorzaak voor stoornissen.

Ik viel echt van mijn stoel toen ik de 'observatie' van zo'n ggz troel in haar rapport las:
' Draagt uitgebreide oogmake-up wat kan wijzen op het willen verbergen van ware gevoelens. Maakt ook gesloten indruk '

:o

Ik heb daar toen wel een klacht over ingediend en geduid waar ze dat rapport konden steken.

Terug
Naar boven