- Waardering
- 5.950
- Lengte
- 1m70
- Massa
- 98kg
Misschien was het een hondEen doodgereden kat van de weg gehaald, je kon amper nog zien dat het ooit een kat was. Poor little fellah!![]()
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien was het een hondEen doodgereden kat van de weg gehaald, je kon amper nog zien dat het ooit een kat was. Poor little fellah!![]()

Gisteren teveel gezopen, nu lekker brak en naar super boos geweest op mijn gf om de meest belachelijke rede. Ze had me nog nooit zo gezien
Nice
fixed
Het kleinkind van de buren is met zn arm tussen de automatische hekpoort van ons beland.
Ik had die in werking gezet via afstandsbediening en dus niet gekeken of waar dat kind was. Hij zat met zn skateboard van zijn oprit af te rijden, en een deel op de onze te rijden, maar ik wist dit dus niet.
Ze zijn nu naar het ziekenhuis om de schade te bezien, zowieso breuk of zware kneuzing, maar wat kan er gerechtelijk gebeuren, en wat had er kunnen gebeuren als hij er helemaal had tussengezeten en eraan gestorven was? Ik vind niet direct een antwoord.
Darwin.Het kleinkind van de buren is met zn arm tussen de automatische hekpoort van ons beland.
Ik had die in werking gezet via afstandsbediening en dus niet gekeken of waar dat kind was. Hij zat met zn skateboard van zijn oprit af te rijden, en een deel op de onze te rijden, maar ik wist dit dus niet.
Ze zijn nu naar het ziekenhuis om de schade te bezien, zowieso breuk of zware kneuzing, maar wat kan er gerechtelijk gebeuren, en wat had er kunnen gebeuren als hij er helemaal had tussengezeten en eraan gestorven was? Ik vind niet direct een antwoord.
Het kleinkind van de buren is met zn arm tussen de automatische hekpoort van ons beland.
Ik had die in werking gezet via afstandsbediening en dus niet gekeken waar dat kind was. Hij zat met zn skateboard van zijn oprit af te rijden, en een deel op de onze te rijden, maar ik wist dit dus niet.
Ze zijn nu naar het ziekenhuis om de schade te bezien, zowieso breuk of zware kneuzing, maar wat kan er gerechtelijk gebeuren, en wat had er kunnen gebeuren als hij er helemaal had tussengezeten en eraan gestorven was? Ik vind niet direct een antwoord, en ik mag ivm sollicitaties niks op strafblad hebben.
'Straffen
Als u verdacht wordt van het onopzettelijk doden van een persoon kan u een gevangenisstraf krijgen van minimum drie maanden en maximum twee jaar. U kan ook een geldboete krijgen van 50 euro tot 1000 euro*. Als deze onopzettelijke dood het gevolg is van een verkeersongeval zal de straf verzwaard worden naar minimum 3 maanden en maximum 5 jaar gevangenisstraf en minimum 50 euro tot maximum 2000 euro* geldboete.
Als u enkel verdacht wordt van het toebrengen van onopzettelijk slagen en verwondingen kan u gestraft worden met een gevangenisstraf van acht dagen tot zes maanden en met een geldboete van 50 euro tot 500 euro*. Ook hier zal de straf worden verhoogd als dit een gevolg is van een verkeersongeval. De straf zal dan een gevangenisstraf van acht dagen tot één jaar zijn, met daarbovenop een boete van 50 euro tot 1000 euro*.'
Er staat ook iets bij als 'onvoorzichtigheid' maar dat is zo ruim interpreteerbaar dat ik niet weet of het eronder valt.
Zelf denk ik dat je niet aansprakelijk gesteld zou worden aangezien het kind niet op je oprit moest rijden.
Hij mocht dit in het verleden. In schoolvakanties enzo, geen probleem, het zijn brave kinderen en we hebben een goede relatie met onze overburen, en dezelfde regeling ging toen ik klein was.
Alleen had ik hem nu niet gezien, de poort stond nog open omdat ik de compostbak wat ervoor had binnengehaald, en het was middagpauze van school.
Ik ben Belg. Bedankt al.
Heb je eens gecheckt voor je hem dicht deed of er iemand was?
Het is een ongelukkig verhaal maar het zijn sowieso geen erge feiten en rechters hebben ook wel begrip voor de situatie. Ik zou je vooral niet te veel zorgen maken ...
Niet echt. De motor maakt ook wat lawaai, maar niet genoeg om bv over een skateboard te horen. Ik kan het desnoods filmen.
Neen. Onze bel zit aan de poort. Wij hebben een eigen zaak, en een infradetectiesysteem dat de poort stopzet voor autos. Maar dat is redelijke brol, zeker als het vochtig is, en zit 2 meter na de poort. Als het kind als zover op de oprit zat.
Het grote probleem is de moeder. Ze werkt bij een gerenomeerd advocatenbureau, waarvan 1 persoon regelmatig de krant haalt.
als je gewoon een goeie band hebt met je buren gaan ze je toch geen oor aannaaien? gewoon even langsgaan en beterschap wensen ofzo
Lijkt mij hier geen sprake van nalatigheid/onopzettelijke verwonding, kan niet redelijkerwijs verwacht worden dat jij het hek afzet met reflecterende tape voordat je hem sluit.
Niet echt. De motor maakt ook wat lawaai, maar niet genoeg om bv over een skateboard te horen. Ik kan het desnoods filmen.
Neen. Onze bel zit aan de poort. Wij hebben een eigen zaak, en een infradetectiesysteem dat de poort stopzet voor autos. Maar dat is redelijke brol, zeker als het vochtig is, en zit 2 meter na de poort. Als het kind als zover op de oprit zat.
Het grote probleem is de moeder. Ze werkt bij een gerenomeerd advocatenbureau, waarvan 1 persoon regelmatig de krant haalt.